Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی بلالی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از اوخر سال ۹۸ با آغاز شیوع ویروس کرونا، ظرفیت پهنای باند استان از ۴۰ گیگابایت به ۱۱۱ گیگابایت ارتقا داده شد که این موضوع آموزش الکترونیک در بستر فضای مجازی را برای دانش‌آموزان استان فراهم کرده است.

وی ادامه داد: در همین راستا مدارس استان می‌توانند به مدت ۲ سال با سرعت ۲ تا ۱۶ مگابایت و با ترافیک ۳۰ گیگابایت در ماه از اینترنت رایگان استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلالی با بیان اینکه استفاده از سامانه شاد برای معلمان و دانش‌آموزان رایگان است، تصریح کرد: علاوه‌بر آن برای معلمان ظرفیت ۲۰ گیگابایت اینترنت رایگان در ماه نیز اختصاص داده شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری از اتصال ۳۲۰ روستای این استان به اینترنت پرسرعت خبر داد و گفت: در گام بعدی تعداد بیشتری از روستاهای استان را به اینترنت پرسرعت متصل می‌کنیم تا دانش‌آموزان مناطق محروم نیز از بستر شبکه شاد بهره‌مند شوند.

بلالی با بیان اینکه از ۸۰۳ روستای دارای سکنه استان ۷۱۶ روستا معادل ۸۹ درصد دارای ارتباط مخابراتی هستند، خاطرنشان کرد: همچنین از این تعداد ۶۷۸ روستا دارای تلفن خانگی است و۳۸۳ روستا به اینترنت پرسرعت همراه دسترسی دارد.

وی در خصوص پوشش اپراتورهای فعال در استان نیز گفت: همراه اول با ۱۰۵.۸۶ درصد، ایرانسل با ۸۴.۶۶ درصد و رایتل با ۳.۷۹ درصد به ترتیب بیشترین پوشش جمعیت را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

بلالی تصریح کرد: کاربران فعال اینترنت ثابت که از بستر ADSL استفاده می‌کنند، ۸۲ هزار و ۳۵۱ و کاربران فعال بستر اینترنت همراه ۸۱۲ هزار و ۲۱۸ نفر است که در مجموع ۸۹۴ هزار و ۵۶۹ نفر در چهارمحال و بختیاری به اینترنت متصل هستند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای جمعیت ۹۷۹ هزار نفری در ۱۰ شهرستان است.

برچسب‌ها ویروس کرونا مدارس اینترنت رایگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مدارس اینترنت رایگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ویروس کرونا مدارس اینترنت رایگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری اینترنت رایگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۴۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری آمده است؛ فعالیت این ناپایداری‌های همرفتی از امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه، به صورت رگبار و رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید و احتمال تگرگ ظاهر می‌شود و تا روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در سطح استان تداوم خواهد داشت.

بیشتر بخوانید

پیش بینی وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری

رگبار باران و رعد و برق، صاعقه، وزش باد به نسبت شدید تا شدید، احتمال رخداد تگرگ و مه در استان، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر از مخاطرات این سامانه است.

عدم توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از چرای دام‌ها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در رانندگی و تنظیم آب ورودی استخر‌های پرورش ماهی و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • معلمان «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری