Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-01@18:44:57 GMT

ایران در غرب کارون و پارس جنوبی از رقبا پیش افتاد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۴۶۰۳

ایران در غرب کارون و پارس جنوبی از رقبا پیش افتاد

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت گفت: ظرفیت برداشت روزانه گاز از این میدان مشترک در سال ۹۲ روزانه ۲۸۰ میلیون مترمکعب بود اما در حال حاضر با افزایش حدود ۲.۵ برابری به نزدیک ۷۰۰ میلیون متر مکعب در روز رسیده‌ایم و در این میدان‌های مشترک وضع خیلی خوبی داریم.

 

به گزارش «انرژی امروز» از صداوسیما، کسری نوری به اقدام‌ها و فعالیت‌های وزارت نفت اشاره و عنوان کرد: یکی از بزرگ‌ترین اقدام‌های که انجام شد، افزایش ظرفیت تولید در میدان‌های مشترک نفت و گاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئله یک مطالبه ملی از صنعت نفت بود که با تلاش‌های گسترده به این مهم دست یافتیم و حتی از همسایگان خود در این زمینه پیشی گرفتیم.

 

وی با بیان اینکه مهم‌ترین میدان نفتی کشور از نظر حجم و اهمیت ذخایر نفت در غرب رودخانه کارون واقع شده است، اظهار کرد: ظرفیت تولید نفت در این میدان مشترک از روزانه ۷۰ هزار بشکه در ابتدای سال ۹۲ با تمام تلاش‌هایی که در این دوران سخت تحریم صورت گرفت به ۴۰۰ هزار بشکه رسیده است، در واقع حدود شش برابر نسبت به هفت سال قبل بیشتر شده است.

 

مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت به میدان گازی پارس جنوبی اشاره و عنوان کرد: ظرفیت برداشت روزانه گاز از این میدان مشترک در سال ۹۲ روزانه ۲۸۰ میلیون مترمکعب بود اما در حال حاضر با افزایش حدود ۲.۵ برابری به نزدیک ۷۰۰ میلیون متر مکعب در روز رسیده‌ایم و در این میدان‌های مشترک وضع خیلی خوبی داریم.

 

نوری درباره جهش تولید در حوزه پتروشیمی هم گفت: ارزش محصولات پتروشیمی در سال ۹۲ حدود ۱۱ میلیارد دلار بود و با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت و پتروشیمی‌هایی که در همین ایام افتتاح شدند، تا پایان سال ۱۴۰۰، این مقدار به ۲۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

 

وی با اشاره به موفقیت‌های بزرگ دولت در حوزه گازرسانی به سراسر کشور، گفت: در سال ۹۲ تعداد روستاهایی که از نعمت گاز بهره‌مند بودند ۱۴ هزار روستا بود و در این چند سال نزدیک ۱۷ هزار روستا نیز گازرسانی شده است و  هم اکنون بیش از ۹۴ درصد جمعیت ایران از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

برچسب هاکسری نوری میادین نفتی غرب کارون (میادین غرب کارون) میدان گازی پارس جنوبی (پارس جنوبی)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: کسری نوری میادین نفتی غرب کارون میادین غرب کارون میدان گازی پارس جنوبی پارس جنوبی آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو پارس جنوبی سال ۹۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۴۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به ادعای مجدد کویت درباره میدان آرش

آفتاب‌‌نیوز :

کنعانی ضمن تاکید بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان مشترک بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات فیمابین اضافه کرد: همانند قبل از طرف کویتی برای دستیابی به توافقی پایدار که مبتنی بر همکاری‌های دوستانه و منافع مشترک باشد، دعوت به عمل می‌آوریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعای یک‌جانبه، از منظر حقوقی هیچ حقی برای دولت کویت ایجاد نخواهد کرد و به مقامات این کشور توصیه می‌کنیم از تکرار توسل به روش‌های بیحاصل سیاسی و رسانه‌ای در ارتباط با موضوع حقوقی و فنی میدان مشترک آرش خودداری کنند.

کنعانی تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران همواره با اعتقاد به اصل حسن نیت، تعاملات منطقه‌ای را رصد نموده و از دولت‌های ثالث می‌خواهد در مسیر تحقق عینی اصل حسن نیت و ارتقاء روابط و همکاری‌ها گام بردارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • صدور بیانیه تکراری درباره میدان آرش هیچ حقی برای کویت ایجاد نمی‌کند
  • واکنش ایران به ادعای مجدد کویت درباره میدان آرش
  • بیانیه‌های تکراری، حقی برای کویت در مورد میدان آرش ایجاد نمی‌کند
  • بیانیه‌های تکراری، حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نمی‌کند
  • تکرار ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس از سوی کویت مایه تأسف است
  • واکنش کنعانی به تکرار ادعای یک‌جانبه کویت درباره میدان آرش
  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میدان‌های نفت و گاز غرب کارون
  • تلمبه ESP چاه شماره ۳۶۷ میدان اهواز در شرکت نفت و گاز کارون راه‌اندازی شد
  • تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس
  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میادین نفت و گاز غرب کارون