Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@18:57:48 GMT

عزاداری خودرویی در دهه دوم محرم در شیراز اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۴۷۱۲

عزاداری خودرویی در دهه دوم محرم در شیراز اجرا می‌شود

‍‍‍‍‍‍

همزمان با آغاز دهه دوم محرم عزاداری خودرویی در شیراز نیز به همت جمعیت دلدادگان حضرت علی‌اکبر(ع) و سازمان فرهنگی شهرداری شیراز اجرا می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، کرونا همه چیز را تغییر داده نه تنها سبک زندگی فردی ما بلکه مناسک مذهبی و اجتماعی را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزاداری‌هایی که در دهه نخست محرم شکل گرفت به خوبی گویای این تغییر بود. 

علاوه بر این سبک خاص و تازه‌ای نیز در زمینه‌های مختلف ایجاد کرد به نام سینما خودرویی، احیای خودرویی در شب‌های قدر و امروز هم عزاداری خودرویی که در دهه نخست محرم در برخی از شهرهای کشور اجرا شد.

همزمان با آغاز دهه دوم محرم این سبک خاص عزاداری در شیراز نیز به همت جمعیت دلدادگان حضرت علی‌اکبر(ع) و سازمان فرهنگی شهرداری شیراز اجرا می‌شود.

حسین مذنب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، از برپایی عزاداری محرمی به سبک خودرویی خبر داد و اظهار داشت: این برنامه به مدت 4 شب از 11 شهریورماه و همزمان با شهادت امام سجاد (ع) در کوهستان دراک شیراز برگزار می‌شود.

آئین عزاداری شام غریبان عاشورایی در سراسر استان سمنان برگزار شد‌عزاداری عاشورای حسینی در محوطه ارک بزرگ تبریز به روایت تصویرمراسم عزاداری عاشورای حسینی در سلطنت عمان + عکس

وی با بیان اینکه در این نوع عزاداری که از ساعت 8:30 تا 10 شب با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز برگزار می‌شود، گفت: این برنامه با این هدف برگزار می‌شود که کسانی که در دهه نخست محرم به دلیل تعدد برنامه‌ها یا رعایت پروتکل‌های بهداشتی موفق به شرکت در مراسم‌های عزاداری نشدند بتوانند از برکات این ماه و عزاداری برای امام حسین(ع) استفاده کنند‌.

دبیر جمعیت دلدادگان حضرت علی‌اکبر(ع) بیان کرد: آیت‌الله ملک حسینی سخنرانی این مراسم و مهدی سروی از مشهد و احمد خلف‌زاده از اهواز مداحی این برنامه را بر عهده دارند.

مذنب درباره انتخاب پارکینگ کوهستان دراک برای برگزاری این برنامه افزود: پارک کوهستانی دراک فضای پارکینگی بزرگ و مسطحی دارد که بیش از هزار خودرو در آن جای می‌گیرند و از این حیث مکان مناسبی برای این سبک برنامه‌ها است.

دبیر جمعیت دلدادگان حضرت علی‌اکبر(ع) بیان کرد: دلایل دیگر انتخاب این مکان فراهم بودن زیرساخت‌های لازم بود که در شب‌های قدر ماه رمضان فراهم شده بود و دیگر اینکه مکان متعلق به شهرداری است و از باب همکاری زمینه مناسبی بود.

وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم از این نوع برنامه در ماه رمضان عنوان کرد: این نوع عزاداری متفاوت است و امیدواریم که مردم نیر استقبال کنند.

انتهای پیام/424/ح

R7533/P/S6,61/CT1 بیشتر بخوانید... مراسم عزاداری شام غریبان شهدای کربلا در لرستان برگزار شد آئین عزاداری شام غریبان عاشورایی در سراسر استان سمنان برگزار شد‌ عزاداری عاشورای حسینی در محوطه ارک بزرگ تبریز به روایت تصویر قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مراسم عزاداری شام غریبان شهدای کربلا در لرستان برگزار شد آئین عزاداری شام غریبان عاشورایی در سراسر استان سمنان برگزار شد‌ عزاداری عاشورای حسینی در محوطه ارک بزرگ تبریز به روایت تصویر پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ ماجرای اتفاقات اخیر روستای ابوالفضل اهواز چیست؟ + فیلم ۲ گزارش| ایران اسلامی در عزای سید و سالار شهیدان / عاشقان و دلسوختگان امام حسین (ع) ‌شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند‌ + تصاویر ۳ توضیحات بنیاد مستضعفان درباره اتفاقات روستای ابوالفضل اهواز ۴ ‌مراسم روز عاشورا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرهای خوزستان برگزار شد + تصاویر ۵ مراسم روز تاسوعای حسینی مطالبه‌گران اهوازی در روستای ابوالفضل اهواز برگزار شد + تصاویر ۶ استاد حوزه علمیه: حضرت زینب(س) با سخنان روشنگرانه به تبیین اهداف قیام عاشورا پرداخت ۷ گزارش| دلجویی ‌جوانان اهوازی از مردم روستای ابوالفضل / استمداد مردم روستا از رئیس قوه قضائیه برای رفع مشکل ۸ حرم مطهر رضوی سیاهپوش عاشورای حسینی/ زائران پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند مهمترین اخبار استانها زلزله ۴.۸ ریشتری علامرودشت لامرد خسارتی نداشت شناسایی محموله سنگین مواد افیونی در ورودی مشهد / یک تن و ۳۶۰ کیلوگرم موادمخدر ‌از یک ‌تریلر کشف شد زلزله ۴.۸ ریشتری علامرودشت در استان ‌فارس را لرزاند + جزئیات ۴۰ درصد از دانش‌آموختگان مراکز علمی‌ کاربردی شغل متناسب با رشته تحصیلی دارند مهمترین اخبار تسنیم گزارش| ایران اسلامی در عزای سید و سالار شهیدان / عاشقان و دلسوختگان امام حسین (ع) ‌شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند‌ + تصاویر مراسم خیمه سوزان عصر عاشورا - میدان امام حسین (ع) حمله موشکی به اطراف فرودگاه بغداد اختصاصی تسنیم| جزییات جدید از پرونده قرارداد ویلموتس/ رد پیشنهاد توافق با مربی بلژیکی از سوی تاج عملیات بغداد: طرح امنیتی ویژه روز عاشورا «موفقیت‌آمیز» بود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عزاداری عاشورای حسینی عزاداری شام غریبان روستای ابوالفضل برگزار شد امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۴۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک شهید گمنام میهمان شهر یزد می‌شود

مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد گفت: مراسم استقبال مردمی از شهید گمنام در فرودگاه شهید صدوقی یزد، پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ساعت ۷:۳۰ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی اداره حفظ آثار استان یزد، منصور زارع اظهار کرد: مراسم استقبال مردمی از شهید گمنام در فرودگاه شهید صدوقی یزد، پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه ساعت ۷:۳۰ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شب پنجشنبه هم مراسم گرامیداشت شهدای امنیت استان با حضور پیکر مطهر شهید گمنام و قرائت دعای ندبه در امامزاده سید جعفر محمد (ع) یزد واقع دربلوار جمهوری برگزار می‌شود، ادامه داد: در روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه هم مراسم وداع با این شهید گرانقدر ساعت ۲۰ در گلزارشهدای فیروز آباد اشکذربرگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد، خاطرنشان کرد: این شهید گرانقدر در سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) شنبه پانزدهم اردیبهشت ماه در پارک بزرگ اشکذر پس از تشییع به خاک سپرده می‌شود.

زارع از عموم مردم ولایتمدار دارالعباده برای شرکت در مراسم تشییع و خاکسپاری این لاله‌ی بی نام نامدار وطن دعوت کرد.

کد خبر 749182

دیگر خبرها

  • یک شهید گمنام میهمان شهر یزد می‌شود
  • آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور برگزار شد
  • قدیمی ترین بنای کاخ گلستان اینجاست
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • آئیین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • بازداشت اعضای ۲۰ باند غیربومی سرقت در مازندران
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود