Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-علی ربیعی سخنگوی دولت در یادداشتی در اینستاگرام تاکید کرد که از کارکردهای کمتر دیده شده عزاداری حسین(ع) نوعی بازگشت به خویش برای ایرانیان است.

ربیعی یکشنبه شب در این یادداشت خود افزود: از کارکردهای کمتر دیده شده عزاداری حسین(ع) نوعی بازگشت به خویش برای ایرانیان است. معمولا در این ایام، افراد به شهر، روستا و یا محله‌های قدیمی خود برای عزاداری به دنبال خاطرات می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد:‌ امروز در کانال‌ جنوب شهری‌ها مطلب زیر را دیدم. "عباس طهماسبی‌زاده یکی از بچه‌های جوادیه در اینستاگرام خود درباره حضور قدیمی‌های جوادیه در روزهای تاسوعا و عاشورا یادداشتی نوشته است که به شرح ذیل است:

حضور در محل، در روز تاسوعا و عاشورا اصل مهمی برای ما بچه‌های جوادیه در زندگی شده است.خیلی سخت پیش می‌آید که بچه‌های جنوب شهر مخصوصا جوادیه، فلاح و خزانه در این دو روز خود را به محل نرسانند و در هیات‌هایی که کودکی خود را در آنجا گذرانده‌اند، حضور پیدا نکنند.

یک همسایه‌ای داشتیم که در سیل مهاجرت دهه شصت، به ژاپن رفته بود. یادم می‌آید هر سال یکی از بچه‌های محل با او تماس می‌گرفت تا او هم بتواند به صورت مجازی در مراسم شرکت کند و صدای مراسم عزای حسین (ع) را از جوادیه بشنود و بی‌نصیب نماند.

با اینکه چند سالی است دیگر در جوادیه زندگی نمی‌کنیم، به رسم هر سال صبح عاشورا با پدرم به جوادیه آمدیم. از همان ابتدای ۲۰ متری که ماشین را پارک کردم، سلام علیک‌ها با رفقای قدیمی و همسایه‌ها آغاز شد. اصلا شاید یکی از دلایلی که همه قدیمی‌های جوادیه در عاشورا به محل می‌آیند، این است که رفقا و دوستانشان را حتی شده محرم به محرم ببینند و صله رحمی داشته باشند.

به سمت هیات در حرکت بودم که چهره فردی تنها، در مقابل مسجد اصغریه توجهم را جلب کرد. چند لحظه ایستادم. دیدم یکی از همان بچه‌های خاکی جوادیه است که هرجا رفته با صدایی رسا و با افتخار، خود را بچه جوادیه خوانده است. شنیده‌ام که او به همراه خانواده‌اش تا شروع جنگ هم هنوز ساکن جوادیه بودند که با اجرای طرح نواب و تخریب خانه‌شان در ده متری سوم از آنجا کوچ کردند.

علی ربیعی سخنگوی دولت نیز مانند بقیه بچه‌های جوادیه، عاشورا به محل سابق خود آمده بود و در مراسم عزاداری شرکت کرده بود. معمولا از دهه چهلی‌ها تا هشتادی‌ها همه محل او را به چهره و با خاطرات می‌شناسند.

البته علی ربیعی هر ازگاهی به این محله می‌آید. یکبار گفته بود هر وقت دلم می‌گیرد و یاد محله پدری و خاطرات محل تولدم می‌افتم به جوادیه می‌آیم و بغضی می‌ترکانم. هم خاطرات را مرور می‌کنم و هم اینکه به خودم یادآوری می‌کنم کجا به دنیا آمده و بزرگ شده‌ام تا یادم نرود مردم جنوب شهر علیرغم مشکلات فراوانی که دارند، هیچ‌گاه در مرام و معرفت کم‌ نمی‌گذارند."

منبع: ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد علی ربیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۴۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی گفت: باید دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز تکمیل شود. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، حجت‌الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده در جریان بازدید از آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی و میزان توسعه عملیات اجرایی و نحوه همکاری دستگاه های ناظر و مجری این طرح( آب منطقه ای و شهرداری) طرح دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد اظهار داشت: با توجه به پیشرفت فیزیکی حدود 60 درصدی این پروژه  ان‌شاءالله فاز اول اجرای این پروژه تا پایان فصل پاییز امسال اتمام و به بهره برداری برسد. 

 

.

 

وی افزود: به نظر می‌رسد اجرای این پروژه بتواند از آثار مخرب ناشی از طغیان مسیل در مواقع بروز بارندگی های شدید و متعاقبا پیشگیری از ورود سیلاب و ایراد خسارات به منازل مسکونی و تخریب سازه جلوگیری کند.

سیلاب در منطقه جوادیه بجنورد به دلیل اختلاف سطح کال این منطقه با مکان مسکونی همیشه موجب بروز مشکلاتی در زندگی مردم در فصل بهار می‌شود.

سال گذشته سه بار وقوع سیلاب در این منطقه موجب ایجاد خسارات زیادی برای زندگی شهروندان و تخریب بخشی از اموال و اسباب زندگی آنان شد و همین موضوع باعث شده که دستگاه‌متولی برای حل اساسی این مشکل گام بردارند.

در اجرای طرح دیوار ساحلی کال این منطقه٬ شهرداری بجنورد در کنار شرکت آب منطقه‌ای استان در حال فعالیت هستند که بنا بر اظهارات رییس کل دادگستری خراسان شمالی سرعت پیشرفت کار از سوی شرکت آب منطقه‌ای مناسب و قابل قبول است.

انتهای پیام/311

دیگر خبرها

  • سرنوشت بچه گمشده محله مولوی تهران چه شد؟
  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن
  • لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم
  • دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز تکمیل شود
  • با ۷ میلیارد تومان چندمتر خانه می‌توان خرید؟
  • آغاز به کار هیئت امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • چمران از آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران خبر داد
  • در این منطقه از تهران می‌توان با ۲۰۰ میلیون تومان خانه رهن کرد
  • تکیه تاریخی سادات اخوی بازسازی می‌شود