Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیشتر اهالی مسجد صاحب الزمان(عج) با وجود اینکه درآمد زیادی ندارند با تاسی به سیره حضرت ابوالفضل (ع)و با راه‌اندازی قرارگاه جهادی «قمر بنی‌هاشم(ع)» از نیازمندان در دوره شیوع ویروس کرونا دستگیری می‌کنند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون ‌های مساجد: محله امامزاده یحیی(ع) که بخشی از محدوده بزرگ عودلاجان تهران است و در حد فاصل شرقی غربی خیابان های ری و 15 خرداد واقع شده، باوجود مساحت نه چندان زیادش، پنج مسجد -صاحب الزمان (عج)، صاحب الامر (عج)، امامزاده یحیی (ع)، معمارباشی و حضرت زینب (س)- در محدوده اصلی و چندین مسجد نیز در پس کوچه های فرعی خود دارد که تدین ساکنان و تراکم بالای جمعیت، مهم ترین دلایل این فراوانی در تعداد مساجد در این محله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اولین مسجد در این محله که درست در ابتدای کوچه امامزاده یحیی (ع) واقع شده، مسجد صاحب الزمان (عج) است که باوجود مساحت اندکش به قول «محمد رضا فاتحی» از کارگزاران این خانه خدا، پاتوق بسیاری از کسبه و ساکنان این محله و پایگاه بسیاری از فعالیت های دینی و فرهنگی و خدمات اجتماعی در محله امامزاده یحیی (ع) است.

 

مسجد صاحب الزمان (عج) در سال 1375 توسط چند تن از کسبه و خیران منطقه 12 شهر تهران در دو سه طبقه بنا شد. طبقه زیرزمین شامل آشپزخانه و سرویس بهداشتی، طبقه همکف شامل شبستان زنانه و مردانه و روشویی و طبقه اول، شامل دفاتر امام جماعت و پایگاه بسیج و اتاقی نیز برای خادم است که بتواند وسایل خود را در آن قرار دهد و استراحت کند.

 

 

 

 

ترکیب جوان هیئت امنا

نام مسجد صاحب الزمان (عج) با یک بنر بالای در ورودی این خانه خدا نصب شده است تا افراد در همان نگاه اول از بضاعت مزجات این مسجد و اهالی آن اطلاع یابند. این مسجد هیچ گونه موقوفه ای ندارد و تمام هزینه های آن توسط هیئت امنای آن که طبق اظهار نظر «قاسم سلیمی» از اعضای آن، ترکیبی جوان دارد و کمکی که گاهی میان دو وعده نماز از میان مردم جمع آوری می شود و البته برخی از خیران، تامین می شود. عمده هزینه های مسجد صاحب الزمان (عج) شامل حقوق امام جماعت برای اقامه نماز در نوبت های ظهر و شب و سخنرانی در مناسبت های مذهبی، بهای آب، برق و گاز و نگهداری و تعمیرات وسایل و پذیرایی از نمازگزاران در برخی از مناسبت ها است.

 

حیاط مسجد صاحب الزمان (عج) نیز بسیار باریک و کوچک است که شبستان این مسجد در سمت راست آن، روشویی در سمت چپ آن واقع شده و پلکان واقع در انتهای این خانه خدا شما را به دفتر پایگاه مقاومت بسیج هدایت می کند. نام شهیدان مصطفی چمران، محمد همت، احمد متوسلیان و مجید پازوکی در سمت راست این مسجد نصب شده است تا هر فردی با ورود به مسجد صاحب الزمان (عج) به یاد این ستارگان هدایت بیفتد. جالب است بدانید که مجید پازوکی که زندگی نامه اش دست مایه ساخت فیلم اخراجی ها شد، از اهالی محله امامزاده یحیی (ع) بود.

 

 

 

 

راه اندازی قرارگاه جهادی حضرت قمر بنی هاشم (ع)

 

جالب است بدانیم مسجدی که تمام مساحت آن حدود 200 متر است با شیوع ویروس کرونا قرارگاهی جهادی به منظور مقابله با این ویروس منحوس و خدمت به مدافعان سلامت و نیازمندان راه اندازی کرده است. اهالی این مسجد نام این گروه را «قمر بنی هاشم (ع)» نهادند تا همه به برکت این نام، در خدمت به هموطنان خود ایثار را سرلوحه قرار دهند.

 

گروه جهادی قمر بنی هاشم (ع) با همکاری پایگاه مقاومت بسیج حضرت بقیه الله (عج) طی حدود شش ماهی که از شیوع ویروس کرونا در کشورمان می گذرد تاکنون 200 بسته ارزاق و بیش از سه هزار ماسک، دستکش، شیلد و بسته های حاوی مواد ضد عفونی کننده میان نیازمندان و مدافعان سلامت توزیع کرده است.

 

 

 

 

خدمت رسانی به سیل زدگان

پایگاه مقاومت بسیج حضرت بقیه الله (عج) در دوره خدمت رسانی مردم به آسیب دیدگان از سیلاب در استان های خوزستان، لرستان و گلستان، توانست با مشارکت اهالی مسجد صاحب الزمان (عج) و برخی از خیران کسبه تهران، ۱۴ میلیون تومان کمک نقدی و دو وانت نیز کمک غیرنقدی به دست سیل زدگان رساندند تا سهمی در کاهش درد و رنج های این گروه از ایرانیان داشته باشند.

 

حجت الاسلام «علی اصغر خورداری» امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) که دو سه سالی است معمم شده درباره فعالیت های این مسجد در طول هفته به خبرنگار شبستان گفت: اقامه نماز جماعت در نوبت های ظهر و شب و برگزاری مراسم دعای کمیل، زیارت عاشورا، دعای ندبه و دعای توسل و تفسیر قرآن از برنامه های ثابت این مسجد در ایام هفته است.

 

امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) افزود: این مسجد در تمام مناسبت های دینی و ملی ویژه برنامه هایی برگزار می کند که مهم ترین آنها در ایام ولادت حضرت بقیه الله (عج) است که با همکاری اهالی مسجد امامزاده یحیی (ع) ضمن چراغانی و نورافشانی محله امامزاده یحیی (ع) بسته های فرهنگی همراه با شکلات و شیرینی را میان کسبه، ساکنان و رهگذاران این محله توزیع می کند.

 

صمیمیت مثال زدنی میان اهالی مسجد صاحب الزمان (عج)

 

وی ادامه داد: صمیمت خاصی میان نمازگزاران مسجد صاحب الزمان (عج) وجود دارد به طوری که هر روز تعدادی از آنان کار نظافت این مسجد را بر عهده می گیرند. در واقع به دلیل کمبود منابع مالی و باوجود ساخت اتاق خادم در این مسجد، فعلا این خانه خدا خادم ندارد و خادمان افتخاری کارهای آن را انجام می دهند.

 

سخن آخر اینکه مسجد صاحب الزمان (عج) باوجود کوچکی و مساحت اندکش، منشا خدمات زیادی به گروهی از نیازمندان و افراد کم درآمد شده و به پاتوق جمعی از کسبه و ساکنان محله امامزاده یحیی (ع) تبدیل شده است. اهالی این خانه خدا که بیشتر آنان درآمد زیادی ندارد با تاسی به حضرت ابوالفضل (ع) با راه اندازی قرارگاه جهادی قمر بنی هاشم (ع) از نیازمندان در دوره شیوع ویروس کرونا دستگیری می کنند.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمک مومنانه بسته های ارزاق مسجد تراز اسلامی مسجد صاحب الزمان عج محله امامزاده یحیی مسجد صاحب الزمان شیوع ویروس کرونا قمر بنی هاشم خانه خدا امام جماعت راه اندازی اهالی مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۴۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید درباره پرونده چای دبش

به گزارش خبرآنلاین از مهر، سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده چای دبش نیز تاکید کرد: از همان ابتدا پرونده‌ای قضایی تشکیل و بازپرس پرونده تحقیقات کاملی را انجام داد و برخی افراد از جمله صاحب اصلی چای دبش بازداشت شد و برخی با قرارهای لازم صادر شدند و پرونده پس از طی مراحل در حال صدور قرار نهایی بود که جرم جدیدی کشف شد، تعدادی مهر مربوط به شرکت های داخلی و خارجی در محلی کشف شد که تحقیقات در حال انجام است و به دلیل اینکه موضوع جدیدی است که لازم بود در این زمینه نیز تحقیقات لازم از متهمان صورت گیرد به محض تکمیل تحقیقات اطلاع رسانی لازم می‌شود و پرونده به دادگاه ارسال می‌شود.

جهانگیر تاکید کرد: دستگاه قضایی درباره پرونده‌های مطرح شده تحت هیچ فشاری نیست و رسیدگی به این پرونده‌ها مانند دیگر پرونده‌ها در دستور کار است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901315

دیگر خبرها

  • ساخت ۴۶ واحد مسکن محرومان در ۲ بخش سنگر و کوچصفهان
  • طرح محله‌محوری مسجد بنیان در ۵۵ محله در دستور کار قرار دارد
  • اجرای محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ منطقه اراک
  • تلاش برای پیوند منزل، محله، مدرسه و مسجد در سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع
  • لزوم مردمی شدن کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان
  • نگرانی اهالی گالیکش از آلودگی طبیعت کوه نیلکوه به لطف کارخانه سیمان
  • سرآسیاب قدیمی ترین حسینیه محله کن
  • جزئیات جدید درباره پرونده چای دبش
  • وعده‌های پوچ نمکی بر زخم اهالی شهرک ابریشم چهارباغ
  • انجام امور فرهنگی باید برعهده مردم باشد