Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: ‌افغانستان حق‌آبه ایران را نمی‌دهد و آبی که از این کشور ‌وارد ایران می‌شود به اصطلاح محلی "دشتمال" است یعنی آب بارندگی‌هایی که افغانستان امکان مهار آن را ندارد. - اخبار استانها -

حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: امروز بخشی از دولتمردان کشور نقش اپوزسیون را بازی می‌کنند یعنی به جای اینکه پاسخگو باشند و به حل مشکلات بپردازند خودشان هر جا تریبون به دست می‌آورند از سخن مشکلات سخن می‌گویند و بعضاً گلایه هم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان باید برای حل مشکلات متعدد مردم شبانه‌‌روز تلاش کنند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر کشور در سفر چند سال قبل خود به زاهدان در مصاحبه‌ای تلوزیونی اعلام کرد به فاصله چند دقیقه طی کردن مسافت با خودرو از مرکز شهر زاهدان مردم در شرایط 100 سال پیش زندگی می‌کنند؛ بنده در مجلس طی سخنانی بابت این مصاحبه به وزیر کشور اعتراض کردم چرا که وظیفه ایشان و همکارانشان است که این شرایط را بهبود بخشند و این 100 سال عقب‌افتادگی را به 70 سال و بعدی به 50 سال و کم‌کم به شرایط مطلوب تبدیل کنند؛ نه اینکه تریبون نقادانه به دست بگیرند.

وی با اشاره به حجم بالای مشکلات حاشیه شهر زاهدان، گفت: در راستای ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین زاهدان با پیگیری صورت گرفته در مجلس 100 میلیارد به شهرداری و 100 میلیارد تومان برای بنیاد مسکن اختصاص پیدا کرد اما طبق برآورد کارشناسی ساماندهی کامل آن 1000 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

سیستان و بلوچستان| سومین مرحله از حق‌آبه هامون به‌زودی وارد تالاب می‌شودحق‌آبه ثبت شده در طومار شیخ‌بهایی برای کشاورزان غرب استان اصفهان اجرایی شود‌حق‌آبه استان البرز از سدها افزایش می‌یابد+تصاویر

شهریاری تصریح کرد: مهمترین مشکل زاهدان این است که تامین آب آن دشوار است و نمی‌توان آب زاهدان را همیشه به زابل و چاه نیمه‌ها متصل دانست چرا که در حال حاضر هم افغانستان حق‌آبه ایران را نمی‌دهد و آبی که از کشور افغانستان وارد ایران می‌شود به اصطلاح محلی "دشتمال" است یعنی آب بارندگی‌ها که افغانستان امکان مهار آن را ندارد و در این شرایط و در حالی که خود سیستان به این آب نیاز دارد خط دوم انتقال آب از زابل به زاهدان در حال کشیده شدن است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: امسال تابستان مشکل جدی در تامین آب زاهدان داشتیم و هر روز از نقاط مختلف پیامک قطعی آب برای من ارسال می‌شد؛ در همین راستا آب شیرین‌کن جدید راه‌اندازی شد اما این شهری که آب ندارد نباید هر روز توسعه پیدا کند چرا که باید اول زیرساخت‌ها فراهم شود. 42 درصد مردم زاهدان حاشیه‌نشین هستند با فرهنگ‌های مختلف و مسایل بهداشتی و اجتماعی خاص اما با این حال تاکنون هیچ بیماری خاص همگانی در حاشیه شهر نداشته‌ایم چرا که مراکز بهداشت در نقاط حاشیه‌نشین زاهدان فعال هستند.

انتهای پیام/392/ش

R7843/P/S6,65/CT15 واژه های کاربردی مرتبط مناطق محروم سیستان و بلوچستان بیشتر بخوانید... رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: عدم تخصیص ارز موردنیاز برای تأمین دارو بحران‌زا است وضعیت نیروی متخصص بخش بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان هنوز ایده‌آل نیست امام جمعه زاهدان: مطالبه‌گری از ارکان مهم امر به معروف و نهی از منکر است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: عدم تخصیص ارز موردنیاز برای تأمین دارو بحران‌زا است وضعیت نیروی متخصص بخش بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان هنوز ایده‌آل نیست امام جمعه زاهدان: مطالبه‌گری از ارکان مهم امر به معروف و نهی از منکر است واژه های کاربردی مرتبط مناطق محروم سیستان و بلوچستان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ ماجرای اتفاقات اخیر روستای ابوالفضل اهواز چیست؟ + فیلم ۲ گزارش| ایران اسلامی در عزای سید و سالار شهیدان / عاشقان و دلسوختگان امام حسین (ع) ‌شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند‌ + تصاویر ۳ توضیحات بنیاد مستضعفان درباره اتفاقات روستای ابوالفضل اهواز ۴ ‌مراسم روز عاشورا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرهای خوزستان برگزار شد + تصاویر ۵ مراسم روز تاسوعای حسینی مطالبه‌گران اهوازی در روستای ابوالفضل اهواز برگزار شد + تصاویر ۶ استاد حوزه علمیه: حضرت زینب(س) با سخنان روشنگرانه به تبیین اهداف قیام عاشورا پرداخت ۷ گزارش| دلجویی ‌جوانان اهوازی از مردم روستای ابوالفضل / استمداد مردم روستا از رئیس قوه قضائیه برای رفع مشکل ۸ حرم مطهر رضوی سیاهپوش عاشورای حسینی/ زائران پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند مهمترین اخبار استانها نماینده مردم زاهدان در مجلس: افغانستان حق‌آبه ایران را نمی‌دهد / به وزیر کشور اعتراض کردم زلزله ۴.۸ ریشتری علامرودشت لامرد خسارتی نداشت شناسایی محموله سنگین مواد افیونی در ورودی مشهد / یک تن و ۳۶۰ کیلوگرم موادمخدر ‌از یک ‌تریلر کشف شد زلزله ۴.۸ ریشتری علامرودشت در استان ‌فارس را لرزاند + جزئیات مهمترین اخبار تسنیم گزارش| ایران اسلامی در عزای سید و سالار شهیدان / عاشقان و دلسوختگان امام حسین (ع) ‌شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند‌ + تصاویر مراسم خیمه سوزان عصر عاشورا - میدان امام حسین (ع) حمله موشکی به اطراف فرودگاه بغداد اختصاصی تسنیم| جزییات جدید از پرونده قرارداد ویلموتس/ رد پیشنهاد توافق با مربی بلژیکی از سوی تاج عملیات بغداد: طرح امنیتی ویژه روز عاشورا «موفقیت‌آمیز» بود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مناطق محروم سیستان و بلوچستان مناطق محروم سیستان و بلوچستان نماینده مردم زاهدان در مجلس سیستان و بلوچستان روستای ابوالفضل وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۵۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد

به گزارش «تابناک»، زینب قیصری در گفت وگو با ایسنا درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در دور اول انتخابات، در شیوه انتخاب افراد یک بلوغ سیاسی را دیدیم که اتفاق فرخنده‌ای بود و نشان داد که مردم با تحقیق بیشتری دنبال انتخاب نمایندگانی هستند که کیفیت بالاتری داشته باشند. انتخابات به دلیل تکثر داوطلبان به دور دوم رفت و این منافاتی ندارد با این حرکت که مردم با گزینش بهتر، نمایندگان خود را در دور دوم انتخاب کنند.

وی افزود: ان شاءالله مردم در دورم دوم هم حضور پرشور داشته و با همان دقتی که در دور اول داشتند، در دور دوم هم نمایندگان خود را انتخاب کنند. البته این بار انتخاب راحت‌تر هست زیرا تعداد داوطلبان کمتر از دور اول است. هرچه نماینده آرای بالاتری داشته باشد، پشتوانه بهتری برای پیگیری مطالبات مردم دارد بنابراین حضور مردم در انتخابات و رای بالا به داوطلبان اهمیت زیادی دارد.

قیصری همچنین خاطرنشان کرد: بیشتر داوطلبان انتخاب شده در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، تفکر اصولگرایی دارند اما ۴۵ نفر باقیمانده هم نقش مهمی در انتخاب رویکردهای مجلس دارند و این انتخاب را باید بر عهده مردم گذاشت.

وی با اشاره به نقش نمایندگان خانم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور بانوان در دور دوم خیلی موثر است. متاسفانه در دور اول هیچ خانمی موفق نشد به مجلس راه یابد که برای شهری مثل تهران حضور نمایندگان خانم مهم است؛ زیرا آنها می‌توانند نظام مسائل زنان را دنبال کرده و حل کنند. البته شاید نماینده آقای شایسته هم بتواند مشکلات بانوان را بهتر عمل کند و اصل بر شایسته‌سالاری است. خانم‌ها وقتی وارد مجلس می‌شوند به کمیسیون تخصصی خود می‌روند و عضو فراکسیون زنان هم می‌شوند و این یک قانون نانوشته است. به هر حال در فراکسیون زنان نمایندگان خانم خیلی می‌توانند تاثیرگذار باشند.

دیگر خبرها

  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است
  • راه درازی تا فعلیت رساندن کامل ظرفیت‌های تجاری ایران و افغانستان داریم
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی