Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح ساماندهی سهام عدالت موسوم به جاماندگان در کمیسیون اقتصادی نهایی شد و در نخستین جلسات علنی مجلس بعد از تعطیلات در دستور کار بهارستان قرار می‌گیرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد رضا پور ابراهیمی با اشاره به بررسی طرح جاماندگان از سهام عدالت در کمیسیون اقتصادی در راستای ورود مجلس یازدهم به سرفصل‌های مهم اقتصاد کشور افزود: این طرح پس از جلسات متعدد بررسی نهایی و برای بررسی در جلسه علنی مجلس به هیات رییسه خانه ملت تقدیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: واگذاری سهام عدالت در سال‌های 84 - 85 در دستور کار دولت وقت قرار گرفت، گزارشی امروز ما در مجلس حاکی از آن است که؛ با اینکه قرار بود 6 دهک کم درآمد جامعه جزو مشمولان سهام عدالت می‌شوند چنین نشده است.
پورابراهیمی گفت: یک میلیون و 200 هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و حدود 2 میلیون و 100 هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی سهام عدالت دریافت نکرده اند.
این نماینده مجلس افزود: همچنین حدود یک میلیون و 800 هزار نفر نیز در سال‌های 84 - 85 دعوتنامه سهام عدالت دریافت کرده‌اند، اما سهامی به نام آن‌ها واگذار نشده است که در این طرح جزو جاماندگان از سهام عدالت هستند؛ اولین اقدام ما تعیین تکلیف این مهم بوده است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص منابع واگذاری سهام عدالت به جاماندگان نیز گفت: طبق محاسبه ما در کمیسیون اقتصادی با حضور نمایندگان دولت، حدود 150 هزار میلیارد تومان از مالکیت سهام دولت (درصد مالکیت جزئی سهام دولت) در شرکت‌های بورسی امکان واگذاری دارد.
وی خاطرنشان کرد: دولت از واگذاری بخشی از سهامی که قرار بود به یک میلیون نفر واگذار کند عدول کرده است و حتی برخی از شرکت‌های سودآور را نیز از مجموعه واگذاری ها‌ی سهام عدالت خارج کرده که غیر قانونی است.
پورابراهیمی گفت: با وجود برخی اختلاف نظرها دولت با کلیات این این طرح موافق است، اما نتیجه نهایی در جلسات آتی صحن مجلس مشخص خواهد شد.

رشد 615 درصدی شاخص بورس در 1 سال گذشته

انتهای پیام/

R32365/P/S7,84/CT12 بیشتر بخوانید... رشد ۶۱۵ درصدی شاخص بورس در ۱ سال گذشته محصول ۶ شرکت در بازار اصلی بورس کالا پذیرش شد عرضه اولیه ۴ شرکت علمی-فناوری در بازار بورس چین قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... رشد ۶۱۵ درصدی شاخص بورس در ۱ سال گذشته محصول ۶ شرکت در بازار اصلی بورس کالا پذیرش شد عرضه اولیه ۴ شرکت علمی-فناوری در بازار بورس چین پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ تکرار/ هشدار درباره شوک جدید ارزی و افزایش شدید تورم با تک نرخی شدن ارز ۲ پرونده ۵۰ هزار مستأجر در کارتابل بانک‌ها/گروه‌های جدید مشمول وام ودیعه مسکن می‌شوند ۳ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۶/۰۹ ۴ توضیحات بنیاد مستضعفان درباره اتفاقات روستای ابوالفضل اهواز ۵ عرضه ۵ محصول ایران‌خودرو در طرح پیش فروش شهریور+اسامی خودروها و شرایط ثبت‌نام ۶ واردات رسمی ۱۲۰ هزار بشکه در روز نفت ایران توسط چین در ماه ژوئیه ۷ عراق از آمریکا برنج وارد می‌کند ۸ افزایش ۲۵ درصدی حداقل دستمزد کارگران در قطر مهمترین اخبار اقتصادی سندسازی و جابه‌جایی تخصیصها با هدف جذب اعتبار در دستگاهها/ هزاران میلیارد پروژهِ‌ عمرانی به دلیل فرایندِ بودجه‌ریزی زمین‌گیر شد نگاه تازه واردها به بازار بورس بلند مدت باشد رشد ۶۱۵ درصدی شاخص بورس در ۱ سال گذشته قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۶/۱۰|عبور نفت برنت از ۴۶ دلار مهمترین اخبار تسنیم گزارش| ایران اسلامی در عزای سید و سالار شهیدان / عاشقان و دلسوختگان امام حسین (ع) ‌شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند‌ + تصاویر مراسم خیمه سوزان عصر عاشورا - میدان امام حسین (ع) حمله موشکی به اطراف فرودگاه بغداد اختصاصی تسنیم| جزییات جدید از پرونده قرارداد ویلموتس/ رد پیشنهاد توافق با مربی بلژیکی از سوی تاج عملیات بغداد: طرح امنیتی ویژه روز عاشورا «موفقیت‌آمیز» بود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: درصدی شاخص بورس کمیسیون اقتصادی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۵۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید

محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: مکاتبات ما با ۸ شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سود سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آن‌ها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود، سود سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سود‌ها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دیگر خبرها

  • رمزگشایی از علنی شدن اختلاف دولت و مجلس /آصفری: حذف قالیباف؟ بعید است /حاجی دلیگانی: تا روز آخر بر مجلس نظارت خواهیم کرد
  • سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • تاریخ دقیق واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید