Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:33:25 GMT

۱۳۴ عزادار حسینی در خراسان شمالی خون اهدا کردند

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۵۳۲۶

دکتر حسین زارع روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونا در تعداد مراجعه کننده ها نسبت به مدت مدت مشابه پارسال ۵۹.۹ درصد و در اهدا ۴۵.۴۶ درصد کاهش داشته ایم.

وی افزود: پارسال در این مدت ۳۷۷ نفر برای اهدای خون مراجعه کرده بودند که ۲۷۸ نفر نیز موفق به اهدا شده بودند.

وی اظهار داشت: در سال جاری به علت شرایط کرونا و نبود تجمع  و نبود دسته جات عزاداری تعداد مراجعه کننده ها برای اهدای خون کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی در خصوص نذر خون نیز گفت: امسال ۴۵ نفر نیز در پویش نذر خون مشارکت کردند.

زارع افزود: تمامی دستورالعمل های بهداشتی برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا در مراکز انتقال خون با حساسیت زیاد انجام می شود و مردم اگر برای کارهای ضروری از خانه خارج می شوند، اهدای خون را جزو کارهای ضروری خود قرار دهند.

وی گفت: شهروندان باید در تمام ایام به یاد بیماران نیازمند خون باشند و از هم استانی ها درخواست داریم که در این روزهای کرونایی نیز همچون گذشته یاری رسان بیماران باشند.

مدیرکل انتقال خون استان همچنین از بهبودیافتگان کرونا در استان که یک ماه از بهبودی کامل آنها گذشته است، خواست تا برای اهدای پلاسمای هایپر ایمیون با در دست داشتن جواب تست کرونای مثبت با شرکت در طرح «شکرانه سلامت» به مراکز اهدای خون استان در بجنورد و شیروان مراجعه کنند.

زارع افزود: ۱۶ شهروند بهبود یافته از بیماری کووید ۱۹ نیز با مراجعه به واحد پلاسما آفریزیس این مرکز، که بیش از ۲ هفته از راه اندازی آن گذشته است، پلاسمای خون خود را برای نجات جان بیماران اهدا کردند.

وی اظهار داشت: علاوه بر اینکه پلاسمای خون در واحد پلاسما آفریزیس از بیماران گرفته می شود بر اساس نیاز بیمارستان ها این مرکز حتی از بیماران بهبود یافته از کرونا، خون کامل می گیرد و بعد پلاسما را از آن جدا می کند.

زارع افزود: در پنج ماه امسال ۹ هزار و ۷۳۳ داوطلب اهدای خون به مراکز ثابت و سیار خونگیری خراسان شمالی مراجعه کرده و هفت هزار و ۹۹۰ نفر آنان موفق به اهدای خون شده اند که ۶۰۰ نفر آنان بانوان بوده اند.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی، شاخص اهدای خون استان در سال جاری را ۸۲ درصد عنوان کرد و افزود: این شاخص در مدت مشابه پارسال ۷۰ درصد بوده است، ضمن اینکه شاخص اهدای مستمر خون استان امسال ۵۸ درصد و پارسال ۶۲ درصد بوده است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها بجنورد نذر خون خراسان شمالی عاشورا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد نذر خون خراسان شمالی عاشورا بجنورد نذر خون خراسان شمالی عاشورا خراسان شمالی انتقال خون اهدای خون خون استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۵۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد

نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: در ۳ سال اخیر شمار جذب دانشجو در ۲ دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد وحیدی امروز _ یک شنبه شانزدهم اردیبهشت_ در همایش تجلیل از معلمان برتر خراسان شمالی اظهار کرد: برکات سفر رهبر معظم انقلاب همچنان در این استان تداوم دارد به طوری که اکنون پروژه ساخت مدارس با هزار و ۷۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر رهبری در دست اجرا است.

وی افزود: ۲,۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رهبر انقلاب در چهار سال گذشته برای نوسازی مدارس استان اختصاص یافته است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به ترمیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: ترمیم این سند با اتکا به مدرسه و معلم انجام می‌شود.

وحیدی گفت: جهش تولید دانش بنیان از قانون‌های راهبردی در مجلس یازدهم محسوب می‌شود که ۱۰۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان را پشتیبانی می‌کند و بر این اساس ۵۰۰ هزار میلیارد ریال در بودجه سالانه به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، کمیسیون برتر مجلس یازدهم معرفی شد، افزود: رویکرد ما ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش بوده و تاکید بر این است که آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی توجه بیشتری کند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شمار جذب دانشجو در این دو دانشگاه در سه سال اخیر ۳۰۰ درصد رشد دارد.

ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این مراسم اظهار کرد: ۲۹۶ نمونه سوال در مقطع متوسطه اول برگزیده شهرستانی دریافت شد که ۸۷ نمونه در دروس مطالعات اجتماعی، ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، ریاضی، علوم تجربی، قرآن و پیام‌های آسمان برتر انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه ۶۲۱ نمونه سوال در ۳۴ عنوان درسی مقطع متوسطه دوم به جشنواره ارسال شد که ۱۸۲ نمونه سوال، منتخب استانی شد، خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۷۶ نفر در دروس متوسطه اول و دوم منتخب نهایی استان بودند که ۸۵ نفر حائز رتبه شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اهداف این جشنواره باز آموزی روند طراحی بهینه سوال را افزایش توانمندی همکاران برای طراحی بهینه سوال با توجه به رویکرد راهنمای عمل طراحی سوالات مفهومی آشنایی دانش‌آموزان با سوالات بهینه با توجه به نهایی شدن دروس پایه‌های دهم و یازدهم و دوازدهم و نیز ایجاد بانک سوال معتبر برای استفاده همکاران و دانش آموزان ذکر کرد.

کد خبر 750912

دیگر خبرها

  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • تبادل مرگ و زندگی در جریان اهدای عضو
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • ۱۵۵ اصفهانی همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) خون اهدا کردند
  • ثبت پنجمین اهدای عضو طی سالجاری درچهارمحال وبختیاری
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • اهدای ۸ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در هریس