Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید موسی خادمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به خسارت‌های بالای سیلاب ۹۸ به لرستان اظهار داشت: سیلاب بخشی از زیرساخت‌های ۴۰ ساله و ۵۰ ساله استان را از بین برد.

پیگیری برای افزایش تخصیص آب «معشوره»

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از وقت مدیریت استان درگیر این موضوع بود و متأسفانه از سال گذشته شیوع بیماری کرونا نیز بر استان مؤثر شد گفت: با همه این شرایط، دستگاه‌های اجرایی و مساعدت دولت اقدامات خوبی در استان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار لرستان با اشاره به حوزه مهم آب گفت: تخصیص آب یکی از خواسته‌های اصلی استان بود و از سال‌های ۹۱ و ۹۲ تعدادی از تخصیص‌هایی که در بحث سدها به لرستان داده شده بود حذف کرده بودند، همچنین برخی از پروژه‌های ما از پیوست قانون حذف شده بودند.

خادمی با اشاره به سد شهید بروجردی، سد «آبسرده»، سد «مخملکوه» و… کامل حذف شده بودند و نه اعتباری و نه آبی داشتند عنوان کرد: سد «تاج امیر»، علیرغم اینکه بین ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، تخصیص آب برای آن وجود نداشت.

وی با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه‌ها و برخی نمایندگان مجلس در استان توانستیم تخصیص اینها را احیا کنیم بیان داشت: سد «معشوره» بعد از سال‌ها که تخصیص آب آن صفر شده بود تخصیص آب آن به ۱۳۰ میلیون متر مکعب رسید و الان دنبال افزایش آن به ۲۷۰ میلیون متر مکعب هستیم.

اجرای فاز دوم نیروگاه خرم‌آباد

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه حدود ۸۰۰ میلیون متر مکعب برای عمده سدهای استان گرفتیم ادامه داد: برای سد «بن لار»، «چول هول»، «زال»، «ده پهلوان» و… این تخصیص آب گرفته شد، البته ممکن است که ساخت این سدها زمان ببرد، مشکل اصلی مجوز تخصیص آب است.

خادمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کارخانه سیمان دورود که به لحاظ تکنولوژی قدیمی است، تجهیزات آن فرسوده بوده و آلایندگی خیلی زیادی دارد گفت: سال‌ها بحث جابجایی آن مطرح بود که با اوایل سال ۹۸، کلنگ زنی مجددی انجام و زمین برای آن تأمین شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این کارخانه بالای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: تجهیزات این کارخانه نیز وارد شده است.

استاندار لرستان با اشاره به سرمایه گذاری هولدینگ های سرمایه گذاری در استان بیان داشت: تولید پودر سنگ در واحدهای سنگ بری های و همچنین تولید کاغذ از سنگ در استان در دستور کار قرار گرفته است.

خادمی با اشاره به آغاز فاز دوم نیروگاه برق خرم آباد بیان داشت: قرارداد ۴۰۰ مگاوات جدید در این نیروگاه منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۷۰۰ هزار بشکه نفت و فرآورده‌های نفتی از لرستان عبور می‌کند اما استان از آن هیچ سودی نمی‌برد عنوان کرد: در این راستا پالایشگاه پلدختر در آستانه بهره برداری است.

افتتاح ورزشگاه ۱۲ هزار نفری خرم آباد در دهه فجر

استاندار لرستان با اشاره اجرای طرح توسعه گاوداری الیگودرز بیان داشت: اجرای طرح احداث باغ در اراضی شیب دار یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته بوده که حدود شش هزار هکتار زمین شیب دار در استان تبدیل به باغ شده است.

خادمی با بیان اینکه بیشتر از ۷۰ درصد مساحت لرستان شیب بالای ۱۰ درصد دارد عنوان کرد: این شیب‌های بالا به طور عمده برای زارعت مناسب نیستند چرا که باعث فرسایش خاک می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه در این راستا، باغداری در استان کار خوبی است افزود: لرستان به عنوان یکی از استان‌های پیش رو این طرح را در دستور کار قرار داده است.

استاندار لرستان با اشاره به گاوداری شش هزار راسی در شهرستان دلفان عنوان کرد: این گاوداری دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

خادمی تصریح کرد: همچنین ورزشگاه ۱۲ هزار نفری خرم آباد تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

کد خبر 5011811

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار لرستان سید موسی خادمی سد معشوره محرم 99 هفته دولت ویروس کرونا مراسم عزاداری ماه محرم شیراز بوشهر عاشورا آمار کرونا کرمانشاه مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین گرگان شیوع کرونا شهرکرد استاندار لرستان با اشاره خرم آباد تخصیص آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۵۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ مدرسه خیر ساز در جوادآباد ورامین افتتاح می‌شود

ایسنا/تهران رئیس اداره آموزش و پرورش بخش جوادآباد شهرستان ورامین از افتتاح ۲ مدرسه خیر ساز خبر داد.

عابده مرادی رئیس اداره آموزش و پرورش بخش جوادآباد در گفت وگو با خبرنگار ایسنا (امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) از پروژه‌های عمرانی در دست اجرا برای توسعه مراکز آموزشی این بخش خبر داد و تصریح کرد: در کل کشور پروژه‌های خیرساز توسط افراد خیر با هدف نوسازی و بهسازی مدارس ساخته می‌شوند که این پروژه‌ها موفقیت آمیز هستند.

مرادی از پروژه‌های در دست اقدام تحت مدیریت خود اظهار کرد: با هدف محرومیت‌زدایی، مدرسه خیر ساز فریده اعرابی قلعه بلند در مهرماه ۱۴۰۲ افتتاح شده است.

این مسئول عنوان کرد: دبیرستان خیرساز ۳ کلاسه روستای هفت جوبه تا مهر ماه ۱۴۰۳ آماده می شود و دبستان ۳ کلاسه خیرساز مشارکتی فاطمه نوید در روستای نجف آباد ساخته و آماده بهره‌برداری است.

رئیس اداره آموزش و پرورش جوادآباد گفت: تفاهم‌های ساخت دبیرستان ۱۲ کلاسه خیرساز مشارکتی پسرانه شهید تات، تفاهم ساخت دبستان ۶ کلاسه خیرساز شهید موسوی روستای دمزآباد و تفاهم ساخت دبستان خیرساز ۳ کلاسه در روستای ظهیرآباد در حال پیگیری است.

مرادی عنوان کرد: تفاهم ساخت دبستان ۳ کلاسه خیرساز شهید اردستانی در روستای حسن آباد در حال انجام است.

رئیس اداره آموزش و پرورش بخش جوادآباد گفت: مدرسه کوه گچ روستای حسن آباد با مشکلاتی در روند ساخت این مدرسه بوجود آمد، در آذرماه گذشته با رفع موانع، پروژه احداث مدرسه شروع شده است.

وی گفت: این پروژه خیر ساز بوده که خیر به واسطه مشکلات پیش آمده، به خیر دیگری واگذار شد.

این مسئول تصریح کرد: انجام تفاهم با خیر مدرسه ساز، پروسه تایید مالکیت دولت بر ملک مورد نظر، فرایند تعیین مختصات برای نقشه‌برداری، طراحی سایت پلان، تخریب ساختمان اصلی، تخریب دیوارهای نا ایمن و بازدید مهندسان نوسازی مدارس استان برای تخصیص نقشه از اقدامات اولیه برای مدرسه روستای حسن آباد است.

مرادی گفت: خاک برداری کف زمین به تعداد ۷۰ کامیون که هفته‌ها طول کشیده است.

رئیس آموزش و پرورش جواد آباد ادامه داد: ساخت اتاقک نگهبانی، گودبرداری محل دیوارها، بتون مگ، کف شناژ دیوارها و جابجایی سایت پلان با توجه به وجود چاه قنات در ضلع غربی زمین مدرسه از دیگر اقدامات این مدرسه خیرساز است.

مرادی در پایان تصریح کرد: برای کودکان این روستا تا تکمیل شدن مدرسه سرویس تهیه شده که هزینه رفت و آمد سرویس با آموز ش و پرورش می باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲ مدرسه خیر ساز در جوادآباد ورامین افتتاح می‌شود
  • بازدید مدیرکل بازرسی لرستان از میدان شهدا خرم آباد
  • تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست
  • تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد
  • افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد
  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد
  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود