Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: برای جبران کمبود نیرو در مراکز درمانی سیستان و بلوچستان به بیش از سه هزار نیروی پرستار نیارمندیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سیدمحمد هاشمی شهری اظهار داشت: دو بیمارستان زاهدان و سراوان در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین برای جبران کمبود نیرو در مراکز درمانی استان به بیش از سه هزار نیروی پرستار نیارمندیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه سیستان و بلوچستان دروازه سلامت کشور است، بیان کرد: قاچاق سوخت و حوادث ترافیکی وحشتناک ناشی از  تردد درصدی از اتباع بیگانه در جاده‌های استان بار بزرگی بر دوش نظام سلامت استان می‌گذارد  که همکاران ما در بیمارستان‌ها خدمات یکسان و برابری به بیماران ارائه می‌دهند.

وی  ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون 70 هزار نفر از اتباعی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده بودند خدمات سلامت دریافت کردند و به کشورشان برگشت داده شدند و 340 نفر ار آنان به علت تشدید  بیماری‌های  واگیر و عفونی  در بیمارستان‌های استان  بستری شدند و به آنان خدمات رایگان ارائه دادیم.

بارش الطاف حسینی(ع) در محرم کرونایی!بسیجیان اندیمشکی با حضور در مراکز درمانی، غذای نذری بین بیماران کرونایی توزیع کردند + تصاویرمعاون وزیر بهداشت: سیستان‌ و بلوچستان در زمینه مقابله با کرونا مطلوب عمل کرده است‌

هاشمی شهری با اشاره به توسعه سلامت در استان به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: تعداد تخت‌های بیمارستان‌های ما از اول انقلاب پنج برابر شده و جمعیت ما دو برابر شده و برای ارائه خدمات مطلوب و  رسیدن به متوسط کشوری به منابع انسانی ماندگار نیازمندیم چون 50 درصد چارت‌های سازمانی حوزه‌های سلامت استان خالی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه مدافعان سلامت در استان با بحران‌های مختلف دست و پنجه نرم می‌کنند، خاطرنشان کرد: سال 98 را با تب کنگو و آنفلو آنزا شروع کردیم و اسفندماه درگیر کرونا شدیم و  در حال حاضر نیز درگیر بحران کرونا هستیم که با تلاش خوب مدافعان سلامت روند نزولی بیماری را در استان داریم.

هاشمی شهری گفت: در بحران آنفلوآنزا در طی 40 روز بیش از 37 هزار نفر به بیمارستان بوعلی زاهدان مراجعه کردند و خدمات بستری و سرپایی دریافت نمودند و یک هزار و 500 نفر نیز در بیمارستان بستری گردیدند. بحران کرونا را با وجود موج شدید بیمای در استان و ورود و خروج مسافرین در ایام تعطیلات با مشارکت مردم و مسئولین و مدافعان سلامت  کنترل کردیم ودرحال حاضر شاهد شیب  نزولی بیماری در استان هستیم.

انتهای پیام/ش

R7843/P/S6,65/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا سیستان و بلوچستان بیشتر بخوانید... گفتگوی وزرای کشورهای شرق آسیا درباره رشد اقتصادی پس از دوره کرونا پرچم سرخ حسینی همزمان با روز عاشورا در سمنان به اهتزاز درآمد؛ کرونا هم از شور حسینی مردم سمنان کم نکرد آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۱۰۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... گفتگوی وزرای کشورهای شرق آسیا درباره رشد اقتصادی پس از دوره کرونا پرچم سرخ حسینی همزمان با روز عاشورا در سمنان به اهتزاز درآمد؛ کرونا هم از شور حسینی مردم سمنان کم نکرد آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۱۰۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا سیستان و بلوچستان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ ماجرای اتفاقات اخیر روستای ابوالفضل اهواز چیست؟ + فیلم ۲ گزارش| ایران اسلامی در عزای سید و سالار شهیدان / عاشقان و دلسوختگان امام حسین (ع) ‌شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند‌ + تصاویر ۳ توضیحات بنیاد مستضعفان درباره اتفاقات روستای ابوالفضل اهواز ۴ ‌مراسم روز عاشورا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرهای خوزستان برگزار شد + تصاویر ۵ مراسم روز تاسوعای حسینی مطالبه‌گران اهوازی در روستای ابوالفضل اهواز برگزار شد + تصاویر ۶ استاد حوزه علمیه: حضرت زینب(س) با سخنان روشنگرانه به تبیین اهداف قیام عاشورا پرداخت ۷ گزارش| دلجویی ‌جوانان اهوازی از مردم روستای ابوالفضل / استمداد مردم روستا از رئیس قوه قضائیه برای رفع مشکل ۸ حرم مطهر رضوی سیاهپوش عاشورای حسینی/ زائران پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند مهمترین اخبار استانها نماینده زاهدان: افغانستان حق‌آبه ایران را نمی‌دهد / به وزیر کشور اعتراض کردم تازه‌ترین اخبار از زلزله ۴.۸ ریشتری علامرودشت / استقرار تیم‌های امدادی در منطقه / زلزله خسارتی نداشت شناسایی محموله سنگین مواد افیونی در ورودی مشهد / یک تن و ۳۶۰ کیلوگرم موادمخدر ‌از یک ‌تریلر کشف شد بی‌تدبیری معاون رئیس جمهور در طارم / ‌یک‌هزار خانوار ‌‌آواره شده‌اند مهمترین اخبار تسنیم گزارش| ایران اسلامی در عزای سید و سالار شهیدان / عاشقان و دلسوختگان امام حسین (ع) ‌شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند‌ + تصاویر تازه‌ترین اخبار از زلزله ۴.۸ ریشتری علامرودشت / استقرار تیم‌های امدادی در منطقه / زلزله خسارتی نداشت «مصطفی ادیب» نامزد نخست وزیر جدید لبنان کیست؟ هشدار درباره تحرکات آمریکا و برخی رژیم‌های عربی برای فتنه انگیزی در عراق بررسی طرح نهایی اعطای سهام عدالت به جاماندگان در صحن علنی مجلس درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا سیستان و بلوچستان ویروس کرونا سیستان و بلوچستان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان سیستان و بلوچستان روستای ابوالفضل بیمارستان ها ترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۵۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری

رئیس سازمان نظام پرستاری از درخواست جذب سالانه ۱۵ هزار نیروی پرستاری برای رفع کمبود پرستاران خبر داد و گفت: جذب و استخدام نیروی پرستاری در تناسب با رشد تعداد تخت‌های بیمارستانی نیست. - اخبار اجتماعی -

محمدتقی جهانپور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با بیان این‌که در حال حاضر با کمبود حدود 100 هزار نفر نیروی پرستاری در کشور مواجه هستیم، اظهار کرد: وقتی یک پرستار به دلیل اتمام طرح یا مهاجرت یا بازنشستگی از سیستم درمان خارج می‌شود 200 ساعت بار کاری اضافی به سایر پرستاران تحمیل می‌کند که این امر موجب فرسودگی شغلی جامعه پرستاری شده است.

وی افزود: رشته پرستاری به خودی خود دارای سختی‌های زیادی است و فرسودگی شغلی ناشی از کمبود نیرو نیز این سختی‌ها را بیشتر می‌کند. 

جهانپور با اشاره به اینکه در دوسال اخیر با زحمات دولت سیزدهم 16 هزار تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های کشور اضافه شده، گفت: با وجود این تامین پرستار کافی برای این تعداد تخت صورت نگرفته البته در سال گذشته بیش از 8 هزار پرستار جذب شدند ولی باید تامین نیروی انسانی برای خدمت‌رسانی به مردم متناسب با این تعداد تخت نیز در نظر گرفته شود‌.

تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت

رئیس سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: عدم تناسب تعداد تخت‌های بستری با تعداد پرستاران باعث می‌شود در ارتقای کیفیت خدمات پرستاری دچار مشکل شویم و پرستاران نیز دچار آسیب‌های ناشی از فشار کاری زیادشوند که این امر، یکی از دلایل مهاجرت‌ و ترک خدمت نیروهای پرستاری به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی با همکاری سازمان نظام پرستاری استاندارد پرستار به تخت بیمارستانی را به طور دقیق مشخص و برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی کند، تصریح کرد: درخواست ما این است که سالانه حداقل 15 هزار نفر به جامعه پرستاری در حوزه بالینی اضافه شود‌؛ در زمان حاضر میزان جذب و تربیت نیروهای پرستاری کمتر از ایت تعداد است و افزایش تعداد نیروها با صدور مجوزهای استخدام نیروهای پرستاری قابل انجام خواهد بود‌.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست