Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ طبیعت زیبای تنگوان اندیمشک در شمال خوزستان به دلیل دفع غیر اصولی زباله و دود ناشی از آتش زدن این زباله‌ها، علاوه بر تخریب محیط زیست، مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش تسنیم در اندیمشک، یکی از ویژگی‌ها و نکات مثبت زندگی در شمال خوزستان طبیعت زیبا و دل‌انگیز است که آن را به بهشتی کوچک برای اهالی بومی تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوعی می‌توان گفت این طبیعت زیبا و بکر یکی از گنجینه‌های مردم این دیار است که باعث شده تمام سختی‌ها و گرمای سخت جنوب را تحمل کنند.

اما چند وقتی است هر صبح این طبیعت زیبا با بوی مشمئز کننده و دودی غلیظ آلوده می‌شود دودی که برگرفته از انباشت زباله‌ها و آتش زدن آنها در این منطقه است. با دیدن زباله‌های انباشته شده و استشمام بوی نامطبوع این زباله‌ها متوجه خواهید شد که افراد این منطقه در معرض ابتلا به بیماری‌های مختلف قرار دارند و  محیط زیست این منطقه فدای بی‌تدبیری در این خصوص شده است.

براساس شواهد و همچنین گزارش‌های مردمی، زباله‌های شهرستان اندیمشک به شکل غیراصولی در منطقه تنگوان تخلیه می‌شود. روزانه تخلیه انبوه زباله توسط خودروهای حمل زباله شهرداری در منطقه تنگوان، علاوه بر بوی نامطبوع، سلامت اهالی و ساکنان روستاهای مجاور این منطقه را در معرض تهدید قرار داده است.

دفع غیراصولی زباله‌ها در شهرستان اندیمشک به یک معضل جدی در چندین سال اخیر برای سلامت شهروندان تبدیل شده است. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در فضای فیزیکی یک شهر در جهت حفظ سلامت مردم مورد توجه قرار می‌گیرد مدیریت پسماند و زباله‌های شهری است که بی توجهی، کم کاری در این موضوع می‌تواند سلامت افراد جامعه را به شدت تحت تاثیر خود قرار دهد.

شهرداری و دستگاه‌های متولی باید پاسخگوی مشکل زیست‌محیطی و بهداشتی ناشی از انتشار دود و آلوده شدن محیط زیست باشند.

ادامه پیگیری تسنیم؛ فرمانداری بجنورد «مکان جدید دفن زباله» را مشخص می‌کندگیلان| انباشت رسوبات و زباله در محدوده کانال کشتیرانی بندر‌انزلی؛ مسیر ورودی تالاب لایروبی شدگزارش| پایتخت طبیعت ایران در تسخیر زباله‌ها / وقتی راهداری هم راه را گم می‌کند

یکی از شهروندان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اندیمشک در این رابطه گفت: دود ناشی از آتش زدن زباله‌ها سلامت مردم منطقه را به خطر انداخته است.

وی در ادامه افزود: نمی‌توان به سادگی از کنار این موضوع گذشت و باید راه حلی سریع و در عین حال موثر برای معضل دفع زباله‌ها در اندیشمک پیدا شود.

یکی دیگر از شهروندان در این رابطه بیان داشت: آتش زدن زباله‌ها در این محل باعث می‌شود تا دود ناشی از آن فضای مناطق اطراف را فراگیرد و بوی بد آن سلامتی ساکنان به ویژه سالمندان و کودکان را به خطر بیندازد.

وی با اشاره به اینکه ساعت‌ها تحمل بوی دود زباله در حالی‌که هیچ راه گریزی هم ندارند، عذاب رنج آوری است؛ افزود: دود زباله علاوه بر بوی خفه کننده، حاوی مواد خطرناک سمی و شیمیایی است که ریه‌ها را مسموم می‌کند و به بدن آسیب می‌رساند و چشم‌ها را می‌سوزاند.

این شهروند اندیمشکی ادامه داد: با وجود اعتراض و گله‌مندی مکرر نسبت به این معضل غیربهداشتی، مسئولین شهرستانی با بی‌توجهی نسبت به این معضل همچنان نسبت به حل این مشکلات تدبیری اندیشیده نشده است.

به گزارش تسنیم، رویه نامناسب دفع زباله در شهرستان اندیمشک موجب نگرانی شهروندان شده است و شهروندان اندیمشکی از مسئولان شهرستانی بویژه شورای اسلامی و شهردار شهرستان درخواست دارند که ضمن توجه و اهمیت بیشتر به این موضوع، اقدامات لازم را انجام دهند.

در صورتی که برای این معضل که چندین سال گریبان گیر مردم است، چاره اندیشی نکنند قطعاً در آینده نزدیک تبدیل به چالشی بزرگ برای سلامت ساکنان منطقه و شهر اندیمشک خواهد شد.

گزارش از محمدحمید ذوالفقاری

انتهای پیام/341/ش

R41468/P/S6,57/CT7 بیشتر بخوانید... ادامه پیگیری تسنیم؛ فرمانداری بجنورد «مکان جدید دفن زباله» را مشخص می‌کند گیلان| انباشت رسوبات و زباله در محدوده کانال کشتیرانی بندر‌انزلی؛ مسیر ورودی تالاب لایروبی شد گزارش| پایتخت طبیعت ایران در تسخیر زباله‌ها / وقتی راهداری هم راه را گم می‌کند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ادامه پیگیری تسنیم؛ فرمانداری بجنورد «مکان جدید دفن زباله» را مشخص می‌کند گیلان| انباشت رسوبات و زباله در محدوده کانال کشتیرانی بندر‌انزلی؛ مسیر ورودی تالاب لایروبی شد گزارش| پایتخت طبیعت ایران در تسخیر زباله‌ها / وقتی راهداری هم راه را گم می‌کند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ ماجرای اتفاقات اخیر روستای ابوالفضل اهواز چیست؟ + فیلم ۲ گزارش| ایران اسلامی در عزای سید و سالار شهیدان / عاشقان و دلسوختگان امام حسین (ع) ‌شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند‌ + تصاویر ۳ توضیحات بنیاد مستضعفان درباره اتفاقات روستای ابوالفضل اهواز ۴ ‌مراسم روز عاشورا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرهای خوزستان برگزار شد + تصاویر ۵ مراسم روز تاسوعای حسینی مطالبه‌گران اهوازی در روستای ابوالفضل اهواز برگزار شد + تصاویر ۶ استاد حوزه علمیه: حضرت زینب(س) با سخنان روشنگرانه به تبیین اهداف قیام عاشورا پرداخت ۷ گزارش| دلجویی ‌جوانان اهوازی از مردم روستای ابوالفضل / استمداد مردم روستا از رئیس قوه قضائیه برای رفع مشکل ۸ حرم مطهر رضوی سیاهپوش عاشورای حسینی/ زائران پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند مهمترین اخبار استانها نماینده زاهدان: افغانستان حق‌آبه ایران را نمی‌دهد / به وزیر کشور اعتراض کردم تازه‌ترین اخبار از زلزله ۴.۸ ریشتری علامرودشت / استقرار تیم‌های امدادی در منطقه / زلزله خسارتی نداشت ابهام در قرارداد کارت‌های هوشمند اتوبوسرانی اهواز / کارت اتوبوس یک میلیون اهوازی بی‌اعتبار شد شناسایی محموله سنگین مواد افیونی در ورودی مشهد / یک تن و ۳۶۰ کیلوگرم موادمخدر ‌از یک ‌تریلر کشف شد مهمترین اخبار تسنیم گزارش| ایران اسلامی در عزای سید و سالار شهیدان / عاشقان و دلسوختگان امام حسین (ع) ‌شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند‌ + تصاویر تازه‌ترین اخبار از زلزله ۴.۸ ریشتری علامرودشت / استقرار تیم‌های امدادی در منطقه / زلزله خسارتی نداشت «مصطفی ادیب» نامزد نخست وزیر جدید لبنان کیست؟ هشدار درباره تحرکات آمریکا و برخی رژیم‌های عربی برای فتنه انگیزی در عراق بررسی طرح نهایی اعطای سهام عدالت به جاماندگان در صحن علنی مجلس درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: روستای ابوالفضل ترین اخبار زباله ها آتش زدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۵۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی غیررسمی از جام زیبای فوتبال ایران (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های جام حذفی فوتبال به مراحل پایانی نزدیک می‌شود و جذابیت بیشتری پیدا کرده است. 8 تیم راه یافته به مرحله یک چهارم نهایی مشخص شده‌اند و ظهر روز دوشنبه با انجام قرعه‌کشی این تیم‌ها حریفان خود را نیز شناختند و همچنین مسیر صعود تیم‌ها نیز مشخص شده است.

یکی از اتفاقات جالب در حاشیه مراسم قرعه‌کشی رونمایی از کاپ قهرمانی تورنمنت حذفی بود. کاپی که قرار است در فینال رقابت‌ها به تیم قهرمان حذفی اهدا شود، ظهر دوشنبه در روابط عمومی سازمان لیگ به معرض نمایش گذاشته شد و مورد توجه قرار گرفت.

جام زیبای حذفی که یادواره آزادسازی خرمشهر است، چند سالی است در این تورنمنت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کاپ یک پایه متشکل از دو نخل به عنوان نماد خوزستان دارد و امسال هم نمونه‌ای از آن طراحی شده و به تیم قهرمان جام حذفی اهدا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آبشار‌های فصلی روستای شادکام یزد (فیلم)
  • نگرانی اهالی گالیکش از آلودگی طبیعت کوه نیلکوه به لطف کارخانه سیمان
  • اشتباه نتانیاهو به ایران فرصت داد بازدارندگی اسرائیل را نابود کند
  • رخ نمایی بهار در طبیعت زیبای روستای فندخت شهرستان زیرکوه
  • گل دیدنی و زیبای مهدی قائدی مقابل الوصل (فیلم)
  • هنرنمایی مهدی قایدی چشم‌ها را به خود خیره کرد (فیلم)
  • نگاهی به طبیعت بهاری دریاچه سد آغچه در بوئین میاندشت + فیلم
  • تلاش برای پاکسازی طبیعت از زباله‌ها
  • رونمایی غیررسمی از جام زیبای فوتبال ایران (عکس)
  • جسد‌های باستانی سالم در ایران بعد از کشف نابود شدند! | فیلم