Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@11:54:51 GMT

تقويت سلامت قلب با ورزش هاي منظم

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۵۴۲۲

تقويت سلامت قلب با ورزش هاي منظم

خبرگزاری آریا- محققان می گویند با ورزش های منظم می توان از ابتلاء به بیماری قلبی جلوگیری کرد و مانع از مرگ زودهنگام شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت، محققان علوم پزشکی در موسسه طب ورزشی در رم در ایتالیا اعلام کردند با افزایش شمار مبتلایان به چاقی و اضافه وزن و نیز گسترش زندگی ساکن در جوامع، توصیه به فعالیت جسمانی اکنون از هر زمان دیگری لازم‌تر است و ورزش منظم، نه تنها از ابتلاء به بیماری قلبی مانع می‌شود بلکه احتمال بروز مرگ زودهنگام را در کسانی که مشکلات قلبی دارند کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پروفسور آنتونیو پلیشیا رئیس بخش قلب و عروق این موسسه می‌گوید: احتمال ایست قلبی یا حملات قلبی در شروع ورزش، بسیار بسیار اندک است و کسانی که کاملا غیر فعالند و آنانی که بیماری قلبی دارند نیز باید پس از مشورت با پزشک خود، به ورزش مبادرت کنند.
محققان می‌گویند کسانی که مبتلاء به بیماری‌های قلبی هستند باید بیشتر روز‌های هفته را به ورزش بپردازند و دست کم 150 دقیقه در هفته ورزش با شدت ملایم انجام دهند.
ورزش با شدت ملایم به معنی افزایش ضربان قلب و تنفس است، ولی این دو باید به نحوی بالا روند که شخص بتواند قدرت صحبت کردن با دیگران داشته باشد.
برای کسانی که به چاقی یا فشار خون بالا یا دیابت مبتلاء هستند توصیه می‌شود ورزش‌های تقویتی همچون بلند کردن وزنه دست کم سه جلسه در هفته انجام دهند و ورزش‌های هوازی متوسط یا شدید همچون دوچرخه سواری، دویدن یا شنا نیز در برنامه‌های ورزشی آن‌ها باشد.
بیماری عروق کرونر یکی از شایع‌ترین بیماری‌های قلبی است و به علت تجمع بافت چربی در دیواره داخلی سرخرگ‌ها ایجاد می‌شود. اگر سرخرگ‌ها به طور کامل مسدود شوند ممکن است شخص دچار حمله قلبی شود. بیشتر مبتلایان به بیماری‌های عروق کرونر، نیز می‌توانند ورزش کنند حتی ورزش‌های قهرمانی!
پروفسور پلیشیا می‌گوید: مبتلایان به بیماری‌های عروق کرونر باید پیش از شروع ورزش، با پزشک خود مشورت کنند؛ هدف این است که بر اساس شرایط بیمار، شدت فعالیت ورزشی تعیین شود. به گفته محققان ایتالیایی، ورزش منظم و متوسط برای جلوگیری از اغلب آریتمی‌ها پیشنهاد می‌شود.
مبتلایان به آریتمی از نوع فیبریلاسیون دهلیزی که دارو‌های ضد لخته شدن مصرف می‌کنند تا دچار سکته مغزی نشوند نیز باید از ورزش‌های تماسی پرهیز کنند تا دچار خونریزی‌های ناگهانی نشوند. کسانی که پیس میکر (یا اصطلاحا باتری قلبی) دارند نباید از ورزش منع شوند، زیرا همه به ورزش نیاز دارند.
به گفته دانشمندان، حین ورزش، اگر کسی به مدت بیش از 15 دقیقه احساس درد قفسه سینه کرد باید با اورژانس تماس بگیرد. اگر ورزش باعث شد که تنگی نفس غیر طبیعی یا تپش قلب غیر معمول داشته باشید بهتر است شدت ورزش را کم کنید و با پزشک خود مشورت کنید.
به گفته پزشکان، فعالیت ورزشی برای تمام بیماران قلبی مناسب است و حتی مقادیر اندک ورزش نیز مفید است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تقویت سلامت قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۵۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم

چند روزی است که ابتلای ترانه علیدوستی، بازیگر مشهور کشورمان به «سندرم DREES» که برای اکثر افراد شناخته شده نیست، خبر ساز شده است. دکتر سید مسعود داوودی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه بقیه الله به این بهانه درباره این بیماری و درمان آن می‌گوید: DREES یک بیماری حساسیتی تاخیری است که با تغییرات پوستی، تغییرات احشاء داخلی و تغییرات سلول های خونی خود را نشان می دهد، شایع ترین علت بروز این بیماری حساسیت های دارویی به داروهای ضد تشنج و آنتی بیوتیک‌ها هستند. واکنش های دارویی با تاخیر ٢ تا ٨ هفته ای اتفاق می افتد و علایم بالینی ناشی از آن با ضایعات پوستی کهیر مانند و یا شبیه آبله مرغان بروز کند. همچنین ممکن است درگیری مخاط دهان بروز می کند . اما از آن مهم تر، گرفتاری غدد لنفاوی به شکل گسترده ممکن است بروز کند و درگیری مخاط داخلی بدن نیز ممکن است با علایمی شبیه به هپاتیت حاد بروز کند. مهم ترین اقدام در درمان این بیماری قطع مصرف داروهای مشکوک و استفاده از کورتون‌های سیستمیک و یا سایر داروهای سرکوب سیستم ایمنی است. در موارد خفیف ببماری بهبود یابنده است. تشخیص زودرس بیماری در درمان آن بسیار موثر است./خبرآنلاین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • سلامت دهان و دندان موجب تقویت سلامتی در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی با داشتن سبک زندگی سالم
  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا