Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@03:07:10 GMT

شکوه مواسات حسینی دهه اول محرم در خراسان رضوی+عکس

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۵۶۷۲

شکوه مواسات حسینی دهه اول محرم در خراسان رضوی+عکس

محرم امسال آزمون بزرگی برای مردم کشور رقم خورد. با روانه شدن سیل کمک‌های مردمی و ارائه انواع خدمات محرومیت‌زدایی، بار دیگر شکوه مواسات حسینی دهه اول محرم توسط مردم خراسان رضوی به نمایش گذاشته شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ در روزهای شیوع ویروس کرونا، موضوع معیشت مردم با سختی روبرو شد که همدلی و نوع دوستی ایرانیان موجب روانه شدن سیل کمک های معیشتی در قالب کمک مومنانه شد که رهبر معظم انقلاب از رزمایش کمک مومنانه و مواسات صحبت می‌کنند و مردم بار دیگر نشان می‌دهند که قرار نیست تاریخ پرحماسه ایرانی را فراموش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در محرم امسال نیز آزمون بزرگی برای مردم کشور رقم خورد که با روانه شدن سیل کمک‌های مردمی به مناطق محروم مردم بار دیگر وحدت و همدلی ایرانی اسلامی خودشان را به نمایش گذاشتند و مردمی که خود درگیر معیشتی سخت در سال پرتحریم کرونایی شده‌اند؛ همدیگر را فراموش نمی‌کنند.

باز کردن گره‌های زندگی پرمشکل این روزهای هم‌وطنان به دست یکدیگر با زمینه‌سازی و آماده کردن بستر توسط نهادهای رسمی، نشانه دیگر برای تحلیل تحولات این سالهای جامعه ایرانی است.

 

کمک 150 میلیارد ریالی مردم نیشابور در رزمایش کمک مؤمنانه

علیرضا قامتی طویل در گفت‌وگو با صبح توس در رابطه به کمک‌های مؤمنانه گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) هزار و 17 میلیارد ریال بسته غذایی به همراه 700 بسته غذای گرم توزیع کرده است.

وی افزود: فولاد خراسان از شروع کرونا 14 میلیارد و 500 میلیون ریال به بخش مبارزه با کرونا کمک کرده است.

فرماندار ویژه نیشابور تصریح کرد: دبیری جمع‌آوری بسته‌های معیشتی در نیشابور برعهده بسیج بود که موفق شدیم بیش از یک‌میلیون ماسک تولید شد و بیش از 60 هزار بسته غذایی تا به این لحظه توزیع شده است.

قامتی طویل اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا مردم شهرستان نیشابور بالغ‌بر 150 میلیارد ریال به همشهریان خود کمک مؤمنانه کرده‌اند.

 

 

توزیع 500 پرس غذای متبرک حضرت رضا(ع) توسط خادم‌یاران رضوی خلیل آباد

500 پرس غذای متبرک رضوی میان مبتلایان به ویروس کرونا و کادر درمانی بیمارستان و مناطق محروم خلیل آباد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توزیع شد.

 

 

توزیع سومین مرحله جهیزیه بین زوج‌های نیازمند کاشمری

سومین مرحله جهیزیه به همت سپاه کاشمر در بین 151 زوج کاشمری توزیع شد.

 

 

توزیع ۷۰ سری جهیزیه بین نیازمندان سبزواری در رزمایش کمک مومنانه

هادی موحد نیا، فرمانده سپاه ناحیه سبزوار در مراسم اهدا 70 سری جهیزیه به نیازمندان با اشاره به اجرای رزمایش کمک مؤمنانه در دهه اول محرم افزود: در سومین مرحله از این رزمایش 70 سری جهیزیه در بین مددجویان تحت پوشش بهزیستی سبزوار تعلق گرفت.

وی بابیان اینکه هر سری از جهیزیه شامل ماشین لباس‌شویی یک‌تخته فرش،اجاق‌گاز و ظروف موردنیاز شروع زندگی است تأکید کرد: ارزش ریالی هر مجموعه بالغ‌بر 80 میلیون ریال است که باهمت بسیج سازندگی ناحیه تأمین‌شده است.

موحد نیا در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای رزمایش تاکنون بیش از 200سری جهیزیه در سبزوار توزیع‌شده است تصریح کرد: توزیع جهیزیه‌های در راستای کمک به امر ازدواج و همچنین ترغیب جوانان به ازدواج آسان صورت می‌گیرد.

فرمانده ناحیه سپاه سبزوار همچنین با اشاره به کمک به رونق تولید و حمایت تولیدکنندگان داخلی بایستی سرلوحه کار همگان باشد تأکید کرد: تمام کالای تأمین‌شده از اجناس باکیفیت و تولید داخل تهیه‌شده است.

وی با در ادامه به اقدامات صورت گرفته در رزمایش کمک مؤمنانه و توزیع اقلام و بسته‌های غذایی در این رزمایش اشاره کرد و افزود: بیش از 15 هزار بسته کمک معیشتی توسط بسیجیان در بین اقشار کم‌درآمد و آسیب‌دیده از ویروس کرونا توزیع‌شده است.

 

 

توزیع 600 هزارر بسته معیشتی در خراسان رضوی 

حبیب‌الله آسوده مدیر کل کمیته امداد استان خراسان رضوی گفت: رویکرد کمیته امداد در استان خراسان رضوی بر سه اساس پیگیری می‌شود، اینکه اول ما در مجموعه استان تمرکز نداریم چراکه تمرکز مانع برای پیشرفت است در همین رابطه تمامی اختیارات به مجموعه مدیران کمیته امداد در سطح شهرستان‌های استان داده‌شده است.

وی در تکمیل این مطلب، افزود: اساس کار مجموعه کمیته امداد امام خمینی ره بررسی مسائل مردم نیست بلکه ما در مجموعه کمیته امداد به دنبال حل مسئله مردم هستیم.

آسوده در ادامه یادآور شد: در رابطه با سومین مسئله مردمی کردن کارهاست چراکه پیشرفت بدون مشارکت مردم محال است، تصدی‌گری باعث پیشرفت نمی‌شود و وظیفه حاکمیت فراهم کردن فرصت تحول بنیادی توسط مردم است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)استان خراسان رضوی در ادامه افزود: ما در خراسان رضوی بالغ‌بر 200 هزار خانواده تحت پوشش‌داریم در این شرایط کرونا کمیته امداد در کنار سایر ارگان‌ها فعالیت خوبی درزمینهٔ قرارگاه مواسات و همدلی از خود نشان داده است.

وی در رابطه با توزیع بسته‌های حمایتی معیشتی در سطح استان در راستای رزمایش مواسات و همدلی گفت: در مرحله اول رزمایش بیش از 600 هزار بسته معیشتی طبق اعلام آمار امور مساجد استان با کمک نهادهای انقلابی در سطح استان توزیع شد و در مرحله دوم نیز به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد که حدود 170 هزار نفر هستند، از بعد از عید غدیر کار توزیع بسته‌های معیشتی بین این خانواده را آغاز و تا اواسط مهرماه بین تمامی این خانواده توزیع خواهیم کرد.

وی افزود: سال گذشته بیش از 12 هزار فرصت شغلی در سطح استان ایجاد شد، که امسال 15 هزار تعهد ایجاد شغل در سطح استان را خواهیم داشت، نزدیک به 6 میلیارد اعتبار  در سال گذشته به شهرستان رشتخوار تعلق گرفت، که امسال این رقم به 9 میلیارد تخصیص افزایش پیدا کده است.

آسوده یادآور شد: در بحث مسکن نیز بنا داریم 2500 واحد دیگر در سال 1399 در مناطق روستایی با کمک بنیاد مسکن و سایر نهادها و همچنین در مناطق شهری که شرایط زمین را دارند، بسازیم.



 

توزیع 151 سری جهیزیه میان نوعروسان نیازمند کاشمر

علی یعقوبیان، فرمانده سپاه کاشمر در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: تسهیل ازدواج جوانان و کمک به آنان همواره یکی از توصیه های مقام معظم رهبری بوده است و در همین زمینه سپاه ناحیه کاشمر با همکاری بسیج سازندگی نیز اقدام به تهیه و توزیع جهیزیه جهت کمک به زوج های جوانان کم بضاعت کرد.

وی با بیان اینکه  زوج های جوانی که در مناطق محروم زندگی می کنند و توان کافی برای تهیه جهیزیه ندارند شناسایی شدند و در اولویت توزیع جهیزیه قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: سومین مرحله توزیع جهیزیه در بین نوعروسان در شهرستان کاشمر برگزار شد.

فرمانده سپاه کاشمر با بیان اینکه در این مرحله نیز 151 سری جهیزیه با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال در قالب 8 قلم کالا به صورت مشارکتی توزیع می شود، تصریح کرد: مرحله اول 58 سری در سه ماهه آخر سال 98 و مرحله دوم 58 سری در سه ماهه اول سال 99 به زوج های جوان اهدا شد.

وی با تاکید بر اینکه ارزش ریالی هر سری جهیزیه با توجه به نوسانات بازار حدود 10 میلیون تومان است که 50 درصد از مبلغ این مرحله توسط زوجین پرداخت شد، اذعان کرد: در راستای جهش تولید و حمایت از کالای ایرانی، اقلام موجود بدون واسطه از کارخانه خریداری شده و تماماً کالای ایرانی هستند که باعث پایین بودن قیمت هر سری جهیزیه شده است.

یعقوبیان با اشاره به اینکه 78 سری از این جهیزیه ها در شهرستان کوهسرخ توزیع خواهد شد، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال 99 نیز این نهضت را با توزیع حدود 100 سری جهیزیه ادامه بدهیم.

 

توزیع 25 تن برنج بین نیازمندان سبزواری

حجت اسلام جعفر مهدوی خواه، رئیس اداره اوقاف و امور خیره شهرستان سبزوار در گفت‌وگو با با اشاره به اجرای طرح کمک به نیازمندان در ماه محرم اظهار داشت : در راستای اجرای نیات موقوفات سبزوار 25 تن برنج ایرانی در بین نیازمندان سبزوار توزیع خواهد شد.

وی بابیان اینکه در این طرح 2500 خانوار نیازمند موردحمایت قرار خواهند گرفت تصریح کرد: با توجه به اینکه توزیع این برنج‌ها با اجرای نیات موقوفه روضه‌خوانی صورت می‌گیرد ادامه داد: پس از برگزاری مراسم اباعبدالله توزیع برنج بین نیازمندان آغاز خواهد شد.

وی هزینه  اجرای این طرح را 2 میلیارد 500 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این مبلغ از محل عواید موقوفات تامین می شود.

مهدوی خواه در ادامه با اشاره به لزوم حفظ پروتکل‌های بهداشتی در توزیع غذای نذری و سفره‌های عزاداری تأکید کرد: امسال درحرکتی هماهنگ 114 هزار پرس غذای گرم به‌صورت متمرکز طبخ شده و در بین هیئات توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این اقدام در راستای حفظ موازین بهداشتی و پروتکل‌های اعلامی از سوی ستاد کرونا انجام‌شده است تصریح کرد: توزیع این غذاها در بین هیئت‌های مجوز داری صورت می‌گیرد که در سامانه بیرق ثبت‌نام کرده و مجوزهای لازم برای عزاداری را دریافت کرده‌اند صورت می‌گیرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار همچنین ادامه داد: 17 تن برنج نیز برای طبخ در روستاها و توزیع بین عزاداران ارسال‌شده است.

 

 

توزیع 2400 بسته اطعام محرمی به نام شهدا در نیشابور

علیرضا جوانشیری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور در گفت‌وگو با صبح توس بیان داشت: امروز شاهد توزیع دو هزار و 400 بسته غذایی به تعداد شهدای نیشابور هستیم و این نشان از این دارد که اطعام‌های محرمی به بسته‌های غذایی تبدیل شده است تا ضمن رعایت موارد بهداشتی، اطعام نیز فراموش نشود.

وی تصریح کرد: این بسته‌های غذایی با کمک خیرین و به همت کمیته امداد امام خمینی (ره) بسته‌بندی و در بین نیازمندان تحت نظر این سازمان توزیع خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور اضافه کرد: بر اساس پروتکل‌ها توزیع نذری در مراسمات عزاداری ممنوع است و توصیه شده است که نذری‌های هرساله به‌صورت بسته‌های مواد غذایی توزیع شود که امسال همت خوبی در این مورد بوده است.

جوانشیری با اشاره به افرادی که نذر خاصی دارند اظهار داشت: برای برخی موارد خاص شرایط حضور کارشناس وزارت علوم ایجادشده است تا در روند پخت و توزیع نذری نزارت داشته باشد و غذا به‌صورت بسته‌بندی‌شده درب منازل توزیع گردد.

وی بیان داشت: طبق پروتکل‌ها هر هیئت باید برای عزاداری اخذ مجوز کند که تا این لحظه ۲۰۵ مورد مجوز در سطح شهرستان‌های نیشابور و زبرخان صادر شده است.

این مقام مسئول با اشاره به شهرستان فیروزه خاطرنشان کرد: در شهرستان فیروزه 17 مجوز عزاداری تاکنون صادر شده است که این تعداد در حال افزایش است.

جوانشیری در پایان گفت: هر شب کارشناسان این دستگاه به همراه مسئولین بهداشتی و انتظامی از مراسمات هیئت‌ها بازدید می‌کنند تا در صورت بروز احتمالی تخلف، موارد موردنیاز به هیئت گوشزد شود.

 

 

اعزام 10 تیم بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار مشهد

محمد جواد زرندی، مدیر بسیج جامعه پزشکی مرکز آموزشی، پژوهشی ودرمانی قائم(عج) در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: تیم درمانی بسیج جامعه پزشکی مرکز آموزشی ،پژوهشی و درمانی قائم(عج) در راستای گسترش برنامه های آموزشی پیشگیری  از کرونا به مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر مشهد اعزام شدند.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح ده تیم‌ از کادر درمانی بسیج جامعه پزشکی این مرکز به مناطق طلاب و طبرسی شهر مشهد اعزام شد.

زرندیافزود: این تیم ها متشکل از پرستار، سرپرستار و سوپروایزر ،به ۷۰۰ نفر از ساکنین مناطق کم برخوردار به صورت رایگان خدمات آموزش و پیشگیری از کرونا ارائه دادند.

مدیر بسیج جامعه پزشکی مرکز آموزشی، پژوهشی ودرمانی قائم(عج) گفت: در این اعزام علاوه بر خدمات آموزشی تعداد ۵۰۰ بسته ماسک  سه لایه و پمفلت های آموزشی در راستای پیشگیری از ویروس کرونا بصورت رایگان در اختیار ساکنین این مناطق قرار گرفت.

توزیع 500 بسته مواد غذایی در طرقبه شاندیز   به همت اداره اوقاف و امورخیریه طرقبه شاندیز، نهمین مرحله طرح مواسات و همدلی «شمیم حسینی بصیرت عاشورایی» در دهه اول محرم با توزیع ۵۰۰ بسته مواد غذایی بین عزاداران حسینی اجرا شد.   نهمین مرحله طرح مواسات و همدلی «شمیم حسینی بصیرت عاشورایی» با توزیع ۵۰۰ بسته مواد غذایی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اجرای عوائد موقوفات مرتبط بین عزاداران حسینی اجرا شد که این بسته‌های مواد غذایی شامل: برنج، روغن، حبوبات، ماکارونی، سویا، گلاب، قند و چای به ارزش هر بسته سه میلیون ریال از محل موقوفات" ملاقاسم و ملامحمد گلستان" تهیه و در سطح روستای محل موقوفات، روستای گلستان بخش طرقبه، بین عزاداران حسینی توزیع شد.

اهدای 10 سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند درگزی

صادق اکبری، مدیر کمیته امداد شهرستان درگز در گفتگو با صبح توس؛ از برگزاری مراسم اهدای جهیزیه به تعدادی از نوعروسان نیازمند درگزی خبر داد.

وی در توضیح این خبر عنوان کرد: یکی از خدمات کمیته امداد ارائه جهیزیه به نوعروسان تحت پوششی است که توانایی خرید لوازم ضروری و اولیه برای تشکیل زندگی مشترک را ندارند.

مدیر کمیته امداد درگز افزود: اداره کمیته امداد درگز علاوه بر سطح شهرستان دارای خیرینی از سطح کشور و حتی خارج از کشور است که معمولا در هنگام نیاز و درخواست از آنها، همواره پای کار بوده و کمک های خود را ارسال می کنند.

 

اکبری گفت: در همین راستا به همت یکی از خیرین این اداره که در تهران سکونت دارد، تعداد 10 سری جهیزیه به ارزش مجموعا 280 میلیون تومان، برای نوعروسان نیازمند شهرستان آماده و پس از بارگیری از تهران به درگز ارسال شد.

وی ابراز کرد: خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون و با کمک خیرین، این چهارمین مرحله اهدای جهیزیه به نوعروسان است که موفق شده ایم مجموعا 45 سری لوازم اولیه زندگی را تهیه و در اختیار آنان قرار دهیم؛ امیدواریم این کمک ها همچنان ادامه داشته باشد تا بتوانیم افراد بیشتری را آماده تشکیل یک زندگی مشترک کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی نوعروسان نیازمند بسیج جامعه پزشکی توزیع خواهد شد مواسات و همدلی کمیته امداد بین نیازمندان بین عزاداران توزیع جهیزیه میلیارد ریال صورت می گیرد دهه اول محرم سطح استان کمک مؤمنانه میلیون ریال خراسان رضوی ویروس کرونا سومین مرحله مواد غذایی رئیس اداره رزمایش کمک سری جهیزیه بسته غذای پروتکل ها توزیع شد صبح توس کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۵۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان خراسان رضوی در اردوی انتخابی تیم ملی سپک تاکرای بانوان


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، ۵ بازیکن سپک تاکرا و یک مربی از خراسان رضوی به اردوی انتخابی تیم ملی سپک تاکرای دختران در کرمانشاه جهت شرکت در مسابقات آسیایی تایلند دعوت شدند.

بهناز احمدنیا به عنوان مربی و ناهید ترابی، مهدیس هندویی، صبا طباطبایی، غزل شیرخانی و اعظم دادگر به عنوان ورزشکار در اردو حاضر هستند.

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • کسب مدال طلا تیراندازی با تپانچه برای ورزشکار خراسان رضوی
  • نمایندگان خراسان رضوی در اردوی انتخابی تیم ملی سپک تاکرای بانوان
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • حیرت و درماندگی غرب در برابر شکوه قدرت سازی ایران