Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@02:21:27 GMT

واکنش شدید چین به سفر رییس مجلس سنا چک به تایوان

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۵۸۵۴

واکنش شدید چین به سفر رییس مجلس سنا چک به تایوان

به گزارش ایرنا «وانگ یی» که در ادامه سفر هفت روزه خود به اروپا در آلمان بسر می برد روز دوشنبه در واکنش به سفر این مقام اهل جمهوری چک به تایوان افزود: تایوان بخش جدایی ناپذیر چین است مساله تایوان یک امر داخلی است و اصل «یک چین» پایه اجماع بین المللی و بنیان سیاسی روابط دیپلماتیک چین با سایر کشورها است و هر کسی که تلاش کند این پیوند را بشکند، خود را به دشمن ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ میلیارد چینی تبدیل کرده و به اعتماد بین المللی خیانت کرده است.

بر اساس اصل «یک چین» یا «چین واحد» هر کشوری که دارای روابط رسمی با پکن است حق ندارد با تایوان یا هنگ کنگ که جزئی از چین هستند روابط رسمی داشته باشد.

وزیر خارجه چین تاکید کرد: دولت و مردم چین بیکار نخواهند شد و هزینه سنگینی به نیروهای ضد چینی تحمیل خواهند کرد.

نمایندگانی از جمهوری چک به رهبری «میلوش ویسترچیل» رئیس مجلس سنای این کشور، علیرغم مخالت های پکن، یکشنبه شب وارد تایوان شدند بازدید رسمی مقامات ارشد کشورهایی که با چین روابط دیپلماتیک دارند از تایوان اتفاقی نادر است.

در این سفر هیاتی متشکل از حدود ۹۰ نفر شامل قانونگذاران، شهردار پراگ پایتخت جمهوری چک و تعدادی از تجار رییس مجلس سنا را همراهی می کنند.

ویسترچیل شب گذشته در بدو ورود به تایوان مورد استقبال «جوزف وو» وزیر خارجه این جزیره قرار گرفت او قرار است در طول دیدار ۶ روزه خود از تایوان در پارلمان این منطقه سخنرانی کرده و با تسای اینگ-ون رئیس جمهور تایوان ملاقات داشته باشد.

همزمان سفارت چین در جمهوری چک هم با صدور بیانیه ای مخالفت شدید خود را با این سفر اعلام کرد و گفت: این سفر ناقض هنجارهای اساسی روابط بین الملل و تعهدات سیاسی دو جانبه است و به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی چین لطمه می زند.

این مقام چینی از جمهوری چک خواست تا از اصل یک چین پیروی کند و اقدامات مشخصی را برای محافظت از وضعیت کلی روابط چین و چک انجام دهد.

پیش از این «جانگ جیانمین»  سفیر چین در جمهوری چک نیز در مورد عواقب احتمالی این سفر هشدار داده بود.

برچسب‌ها چین جمهوری چک‌ تایوان وانگ یی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چین جمهوری چک تایوان وانگ یی چین جمهوری چک تایوان وانگ یی جمهوری چک یک چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۵۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رسمی باشگاه بایرلورکوزن به قهرمانی رئال مادرید در لالیگا / عکس

قهرمان آلمان به کارلتو تبریک گفت.

طرفداری | باشگاه بایرلورکوزن قهرمانی رئال مادرید را به کارلو آنچلوتی را تبریک گفت.

شب گذشته پس از پیروزی مقابل کادیز و البته شکست بارسلونا مقابل ژیرونا، رئال مادرید به فاصله 4 هفته مانده تا پایان فصل 24-2023 لالیگا، قهرمان این رقابت‌ها شد. رئال مادرید برای سی‌وششمین بار در تاریخ 122 ساله خود جام قهرمانی لالیگا را به دست آورد تا اختلاف قهرمانی‌های پرافتخارترین تیم اسپانیا با تیم دوم یعنی بارسلونا به عدد 9 برسد.

رسمی؛ رئال مادرید برای سی‌وششمین بار قهرمان لالیگا شد

باشگاه بایرلورکوزن با انتشار توییتی در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) قهرمانی رئال مادرید در لالیگا را به کارلو آنچلوتی تبریک گفت. بایرلورکوزن نوشت:

تبریک به کارلو آنچلوتی.

 

 

گفتنی است کارلو آنچلوتی نیز قهرمانی تاریخی بایرلورکوزن در بوندسلیگا را به ژابی آلونسو تبریک گفته بود و حال باشگاه آلمانی به نوعی احترام متقابل را به جای آورده‌است.

از دست ندهید ????????????????????????

رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود واکنش به گل شهاب زاهدی: پله هم نمی‌توانست این گل را بزند! سرمربی اینتر: طارمی بازیکن بزرگی است و از داشتنش خوشحالیم اضافه شدن کارلو آنچلوتی به حلقه شادی بازیکنان رئال مادرید / فیلم

دیگر خبرها

  • ببینید | واکنش جالب چهره سیاسی نزدیک به قالیباف به اختلافات شدید اصولگرایان در مجلس دوازدهم
  • واکنش رسمی باشگاه بایرلورکوزن به قهرمانی رئال مادرید در لالیگا / عکس
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • تثبیت جایگاه ایران در منطقه پس از «وعده صادق»
  • دور دوم انتخابات یا تعیین رییس مجلس
  • گرفتار شدن برخی عشایر دزپارت به علت بارش شدید باران
  • تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود/ نتانیاهو بی‌رحم است
  • اردوغان : دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم
  • اردوغان: تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود