Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@16:02:52 GMT

جزئیات تشکیل کمیسیون ویژه باشگاه تحریمی‌ها در مجلس

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۵۸۶۸

جزئیات تشکیل کمیسیون ویژه باشگاه تحریمی‌ها در مجلس

عباس گودرزی درباره تشکیل کمیسیون ویژه باشگاه تحریمی‌ها در مجلس، گفت: در مورد تشکیل کمیسیون ویژه باشگاه تحریمی‌ها در مجلس اختلاف نظر‌هایی وجود دارد و برخی از نمایندگان قائل بر این هستند که این مسئله در حوزه کاری کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است، اما برخی دیگر از نمایندگان می‌گویند لازم است این موضوع به صورت منسجم و با تشکیل یک کمیسیون ویژه دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: البته بنده معتقدم که در این زمینه بهتر است کمیسیون مشترک تشکیل شود، چرا که تحریم‌ها در همه ابعاد اعم از اقتصادی، سیاسی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی اثرگذار هستند و لازم است که نمایندگان در حوزه‌های مرتبط راهکار‌هایی را برای مقابله با تحریم‌ها بیندیشند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تفاوت کمیسیون ویژه با کمیسیون مشترک در این است که اعضای کمیسیون ویژه در صحن علنی مجلس انتخاب می‌شوند و ۱۵ نفر هستند، اما برای تشکیل کمیسیون مشترک، تعدادی از اعضای کمیسیون‌های مرتبط با رأی اعضای آن کمیسیون انتخاب و عضو کمیسیون مشترک می‌شوند.

گودرزی اظهار داشت: درباره اصل موضوع یعنی تشکیل کمیسیون باشگاه تحریمی‌ها باید گفت که این کار بهترین راهبرد و روش برای مصون سازی کشور از تحریم‌ها است.

وی اضافه کرد: ابزار باشگاه تحریمی‌ها یک ابزار راهبردی برای کشور‌های تحریم شده است و دشمن را زمین‌گیر می‌کند و باعث می‌شود که کشور‌های تحریمی در مقابل اقدامات ظالمانه آمریکا و هم پیمانانش بایستند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: زمانی که آمریکا وفاق و همبستگی کشور‌های تحریمی را مشاهده کند، قطعاً به این نتیجه می‌رسد که باید دست از تحریم کشور‌ها بردارد، چرا که اگر این کار را نکند، تعداد کشور‌های عضو باشگاه تحریمی‌ها افزایش می‌یابد و یک جبهه مستحکمی در مقابل آمریکا ایجاد می‌شود و این مسئله به ضرر آنان خواهد بود.

گودرزی اظهار داشت: تشکیل باشگاه تحریمی‌ها امروز یک ضرورت است و ما باید به این سمت حرکت کنیم و با هم پیمانان خود متحد شویم تا بتوانیم کانال‌های مبادلات اقتصادی و تبادلات جدیدی را رقم بزنیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: باشگاه تحریمی ها مجلس نمایندگان مجلس باشگاه تحریمی ها کمیسیون ویژه تشکیل کمیسیون کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۵۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه جداول بودجه شفاف نیست، اظهار کرد: گاهی گفته می‌شود که عده‌ای مجلس را تضعیف می‌کنند، در حالی که نیازی به این تضعیف‌ها نیست و ما خودمان در داخل این کار را می‌کنیم.

وی ادامه داد: آنچه کمیسیون تلفیق تصویب کرده است، شفاف بوده و درباره ریال به ریال آن پاسخگو هستیم و به کسی اجازه ورود ندادیم. همه اعداد و ارقام شفاف است و برای اولین بار کاری انقلابی در خصوص جداول انجام شد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جداول را ارائه دادیم و نمایندگان بدانند صفر تا صد آن در اختیارشان است و همه آن‌ها در اختیار هیأت رئیسه قرار گرفته است و در خصوص ریال به ریال آن اگر کسی حرف، حدیث و مطلبی دارد می‌تواند مطرح کند.

کد خبر 6090560 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان