Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@22:42:54 GMT

ترامپ و ادبیات تهدیدآمیز

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۵۹۰۵

ترامپ و ادبیات تهدیدآمیز

روزنامه آرمان یادداشتی را به قلم حسن هانی‌زاده تحلیلگر مسائل بین‌الملل، منتشر کرده است که در ادامه متن آن را می خوانیم: از آنجایی که در طول دو ماه گذشته آمریکا از هر ابزاری برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و فعال‌سازی مکانیسم ماشه استفاده کرد و با شکست مواجه شد، لذا اکنون اعضای شورای امنیت را تهدید کرده که باید نسبت به تجدیدنظر در سیاست‌های خود در قبال ایران اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادبیات پرخاشگرانه و تهدیدآمیز دونالد ترامپ تغییری در نگرش اعضای دائم و غیردائم شورای امنیت نسبت به ایران ایجاد نکرده زیرا اعتقاد اعضای شورای امنیت این است که ایران در بندهای توافقنامه برجام به کلیه تعهدات خود عمل کرد. سفر اخیر آقای رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای به ایران تاثیر مثبتی بر تصمیمات اعضای شورای امنیت نسبت به ایران داشته، فلذا دونالد ترامپ سعی می‌کند که از آخرین برگ سوخته خود برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری استفاده کند. هر چهار عضو شورای امنیت یعنی روسیه، چین، انگلیس و فرانسه مشترکا به این حقیقت دست یافته‌اند که فعال‌سازی مکانیسم ماشه نمی‌تواند درواقع به ادامه همکاری صادقانه ایران و جامعه جهانی در حوزه انرژی هسته‌ای منجر شود. سایر اعضای غیردائم شورای امنیت به‌جز کشور کوچک و کم‌تاثیر دومینیکن سایر کشورها اعتقاد دارند که هیچ بهانه‌ای برای تمدید قطعنامه ۲۲۳۱ وجود ندارد، بلکه دونالد ترامپ قصد دارد تا از شورای امنیت به عنوان ابزار انتخاباتی استفاده کند. از این رو دونالد ترامپ و مایک پمپئو، شیوه ادبیات تهدیدآمیز را نسبت به این نهاد مهم بین‌المللی اتخاذ کرده‌اند اما برآیند گزارش‌ها نشان می‌دهد که اکثریت اعضای شورای امنیت در برابر دونالد ترامپ موضعی قاطعانه اتخاذ می‌کنند.

از آنجایی که دونالد ترامپ در زمینه استفاده ابزاری از شورای امنیت با شکست مواجه شده، لذا برگ سوخته دیگری را برای فشار به کشورهای عربی در راستای برقراری رابطه با رژیم‌صهیونیستی استفاده می‌کند. سفر اخیر مایک پمپئو به اراضی اشغالی، سودان و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور آمریکا و وزیر خارجه وی برای پیروزی در انتخابات آینده به تکدی‌گری سیاسی از کشورهای کم‌تاثیر منطقه متوسل شده‌اند. درخصوص امکانات ایران برای تقابل با تحریم‌های آمریکا به‌طور طبیعی اکنون یک جبهه گسترده جهانی در کنار ایران و علیه سیاست‌های خصمانه ترامپ تشکیل شده و اتحادیه اروپا که هم‌پیمان سنتی آمریکا تلقی می‌شود، تمایل خود را برای همکاری با ایران در حوزه اقتصادی ابراز داشته و دونالد ترامپ نمی‌تواند بیش از این اقدام تحریمی علیه ایران انجام دهد. طبیعی است تا دو ماه آینده ممکن است که تیم ترامپ تحریم‌هایی علیه ایران اعمال کند اما این تحریم‌ها ارزش وجودی خود را از دست داده و جامعه جهانی به این نتیجه رسیده که ترامپ نمی‌تواند درواقع قوانین جهانی را نادیده بگیرد.

منبع: روزنامه آرمان امروز برچسب‌ها اتحادیه اروپا شورای عالی امنیت ملی ایالات متحده آمریکا ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا شورای عالی امنیت ملی ایالات متحده آمریکا ترامپ اتحادیه اروپا شورای عالی امنیت ملی ایالات متحده آمریکا ترامپ اعضای شورای امنیت دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۵۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاتک پلیس امنیت به یک شرکت هرمی در شهریار/۲۸ نفر دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی کرمی، عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران از شناسایی و دستگیری اعضای یک شرکت هرمی در شهریار خبر داد و اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت اعضای یک شرکت هرمی در فردوسیه شهریار، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی غرب استان تهران قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس امنیت عمومی غرب استان تهران با انجام اقدامات اطلاعاتی، دفتر شرکت‌های هرمی را شناسایی و با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و ۲۸ نفر از اعضای این شرکت را دستگیر کردند.

جانشین انتظامی غرب استان تهران با اعلام اینکه کیس، لب تاب و جزوات و کتابچه‌های آموزشی مربوط به شرکت‌های هرمی از مخفیگاه متهمان کشف شد، تصریح کرد: این افراد که عمدتاً از اتباع بیگانه بوده و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

کرمی با اشاره به اینکه سرگروه‌های شرکت‌های هرمی با وعده‌های پوشالی برای کسب درآمد و اشتغال به جذب افراد به ویژه جوانان در این شبکه‌ها اقدام می‌کنند، خاطرنشان کرد: اینگونه اقدامات مجرمانه با تولید و کارآفرینی در تضاد بوده و اشتغال و حرکت اقتصادی جامعه را مختل خواهد کرد که حل این معضل هوشیاری بیشتر افراد را می‌طلبد.‌‎‌‎‌‎‌

کد خبر 6097485

دیگر خبرها

  • گروه‌های مقاومت در پاسخ مشروع ایران به رژیم اسرائیل دخیل نبودند
  • ایروانی: هیچ یک از گروه‌های مقاومت در اقدام مشروع ایران علیه اسرائیل دخیل نبودند
  • نامه ایران به شورای امنیت در رد ادعاهای بی اساس اسرائیل
  • نقش فعال ایران در ارتقای صلح و امنیت بین‌الملل
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • بازداشت اعضای یک شرکت هرمی کلاهبردار در شهریار
  • پاتک پلیس امنیت به یک شرکت هرمی در شهریار/۲۸ نفر دستگیر شدند
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد