Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@08:36:09 GMT

ماسک‌های جراحی را نشویید

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۵۹۶۹

ماسک‌های جراحی را نشویید

تین نیوز

شستن و ضدعفونی کردن ماسک‌های معمولی پزشکی اثربخشی آن‌ها را از بین می‌برد.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا وسیما؛ شستن و ضدعفونی کردن ماسک‌های معمولی پزشکی اثربخشی آن ها را از بین می‌برد.

ماسک‌های معمولی بسته به کیفیت یک الی سه ساعت می‌توانند کارایی داشته باشند اما پس از گذشت سه ساعت اثربخشی خود را از دست می‌دهند و در صورت استفاده طولانی مدت از ماسک ممکن است در صورت سرفه یا عطسه ویروس از ماسک عبور کند و به سایرین انتقال یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توجه داشته باشید که شستن و ضدعفونی کردن ماسک‌های معمولی پزشکی اثربخشی آن ها را از بین می‌برد.

میزان محافظت این نوع ماسک ها به نسبت بافت پارچه و جنس آن متفاوت است.

یک ابر رایانه ژاپنی شبیه سازی‌هایی انجام داده است که نشان می‌دهد ماسک‌های پزشکی بسیار موثرتر از ماسک‌های پارچه‌ای است.

طبق گفته کارشناسان ریکن (یک موسسه تحقیقاتی ژاپنی)، ماسک صنعتی یا همان پزشکی تقریباً تمام قطرات ساطع شده در یک سرفه را مسدود می‌کند اما ماسک‌های پنبه‌ای و پلی استر کمتر موثر هستند، این ماسک‌ها می‌توانند حداقل ۸۰ ٪ قطرات را مسدود کنند.

ماسک‌های جراحی یا پزشکی در مسدود کردن قطرات کوچکتر با اندازه گیری ۲۰ میکرومتر یا کمتر نفوذپذیری ۱۰ درصدی دارند، اما ماسک‌های پارچه پلی استری و پنبه‌ای اجازه می‌دهند تا ۴۰ درصد از قطرات کوچکتر فرار کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ماسک های معمولی ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۵۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقی معمولی، ستاره میدان اراک!

به گزارش ورزش سه ایرالکو در شرایطی مقابل پرسپولیس قرار گرفت که در روز مصدمیت اسماعیل شریفات و مرتضی تبریزی ، علیرضا نقی زاده به عنوان یکی دیگر از باتجربه های خود را در اختیار نداشت.
در شرایطی که به نظر می رسید نقی زاده مصدوم است و شرایط بازی ندارد اما در وقت های اضافه به میدان رفت و گل چهارم تیمش را در وقت های تلف شده به ثمر رساند تا بازی را به پنالتی ببرد.
نقی زاده همچنین  آخرین پنالتی تیمش را هم در ضربات پنالتی با مهارت بالا تبدیل به گل کرد تا نقش اول پیروزی تیمش باشد آن هم در شرایطی که دقایق زیادی در زمین نبود.

نقی زاده که بازیکنی ساکت و در خدمت تیم است پیش تر هم در یکی از بردهای آلومینیوم در اراک مقابل پرسپولیس نیز موفق شده بود دروازه سرخ ها را باز کند.
جالب اینکه  نقی زاده در شروع مسابقه با محمدحسین کنعانی زادگان مدافع ملی پوش حریف دیدار گرمی داشت چرا که این دو بازیکن در تیم ماشین سازی تبریز همبازی بودند.
البته برخلاف نقی زاده ، کنعانی زادگان که 120 دقیقه در زمین بود روز خوبی نداشت و با وجود اینکه پنالتی اول تیمش را در ضربات پنالتی تبدیل به گل کرد اما در خط دفاعی تیم که چهار گل خورد  نتوانست در کنار دیگر اعضای خط دفاع تیمش دو بار پیش افتادن با دو گل برتری را حفظ کند.

دیگر خبرها

  • عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است
  • کاهش مطالبات غیرجاری در بانک نتیجه اثربخشی اصلاحات در حوزه حقوقی است
  • پزشکی به شرط کسب درآمد!
  • نقی معمولی، ستاره میدان اراک!
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • خالی ماندن ظرفیت رشته‌های جراحی قلب و عروق نگران کننده است
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم