Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مقام معظم رهبری همواره از کم‌کاری در ایجاد شبکه ملی اطلاعات اظهار نارضایتی کرده‌اند و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی ضروری به نظر می‌رسد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مقام معظم رهبری مدت‌ها پیش در بخشی از سخنانشان با بیان اینکه «فضای مجازی خیلی مهم است و آنچه از همه مهم‌تر است، مسئله شبکه ملی اطلاعات است» از کم‌کاری در این زمینه اظهار نارضایتی کرده‌اند از طرفی ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی نیز در شرایط کنونی به ضرورتی انکارناپذیر تبدیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخاطرات استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی، لزوم امنیت کامل شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی جایگزین، بحث‌ها و تحلیل‌های گسترده در مورد تبعات سنگین اتصال جامعه به نرم‌افزارهایی که نه‌تنها مدیریت آن‌ها بلکه ماهیت حقیقی آن‌ها هنوز مشخص و شفاف نیست و ده‌ها مورد دیگر از جمله موضوعات مبتلا به بسیاری از جوامع از جمله کشور ما است.

مرکز مدیریت و سرور پیام‌رسان‌های خارجی در کشوری دیگر قرار دارد و با توجه به حجم بالای استفاده از آن‌ها توسط قشرهای مختلف مردم و ردپای این پیام‌رسان‌ها در بسیاری از فتنه‌ها و اغتشاشات اجتماعی و سیاسی در برخی کشورها هر عقل سلیمی را به تفکر وا می‌دارد که در این مورد کنکاش داشته باشد اما سؤال اینجاست که وظیفه حاکمیت چیست.

انتقاد نماینده مجلس از وزیر ارتباطات درباره عدم حمایت از پیام‌رسان‌های داخلیعضو شورای‌عالی فضای مجازی: دولت اراده جدی برای پشتیبانی از پیام‌رسان‌های داخلی نداردمصوبه جدید کمیسیون فرهنگی مجلس درباره پیام‌رسان‌های داخلی

بدون شک با گسترده شدن دامنه استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی در زندگی مردم، ضرورت استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی بیش از گذشته احساس می‌شود از طرفی بهانه‌هایی از قبیل اینکه پیام‌رسان‌های داخلی  ایراد دارند و هنوز برای جایگزینی آماده نیستند هم نمی‌تواند از اهمیت این ضرورت بکاهد و دولت موظف است سازوکارهای آن را فراهم سازد.

انجام یکسری اقدامات حمایتی و ایجاد بستر و زمینه مناسب توسط دولت در راستای تقویت پیام‌رسان‌های داخلی و ارتقاء آن‌ها و دادن این امکان به مردم جامعه برای اینکه بتوانند اطلاعات خود را با اعتماد و امنیت کامل در یک شبکه داخلی رد و بدل کنند بحثی است که انتظار می‌رود از این پس توسط مجلس، دولت و سازمان‌های مسئول جدی‌تر گرفته شود.

طرح «ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» موضوعی است که اخیراً با توجه به ماهیت و انتظاری که از مجلس یازدهم می‌رفت در دستور کار  قرار گرفته است و برخی از افراد و نمایندگان مدافع این طرح اذعان دارند که فضای مجازی امکانات و فرصت‌های خوبی دارد که در اختیار مردم قرار گرفته اما در عین حال می‌تواند یک تهدید هم به شمار آید.

نمایندگان مجلس بر تقویت پیام‌رسان‌های داخلی و اینترانت ملی تاکید دارند

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس به عنوان نماینده موافق طرح ساماندهی پیام‌رسان‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم موضوعی که وی به همراه تعداد دیگری از نمایندگان امضاء کرده‌اند را بحث محدودیت پیام‌رسان‌های خارجی ندانست و اظهار داشت: این همان تیتری است که یک خبرگزاری روی آن مانور داد و یک جنجالی را ایجاد کرد.

صفری ملک‌میان با بیان اینکه دیدگاه وی و بحث نمایندگان مجلس بیشتر روی تقویت پیام‌رسان‌های داخلی در کشور و اینترانت ملی بوده است عنوان کرد: مقام معظم رهبری بارها تأکید کردند که ما باید اینترانت ملی خودمان را تقویت کنیم، پهنه و گستره و مدیریت آن باید در دست خودمان باشد و از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه پشت صحنه مدیریت پیام‌رسان‌های خارجی قدرت‌های خارجی هستند و سوء استفاده‌های زیادی از این بستر انجام می‌‌هند تصریح کرد: از جهات مالی هم اگر در نظر بگیریم سالانه میلیاردها تومان پول از مملکت ما در حال خروج است در حالی‌که همین پول را می‌توانیم در درون کشورمان به نحو بهتری استفاده کنیم.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس واکنش و حساسیت مجلس یازدهم را به عنوان مجلسی انقلابی در این زمینه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: باید برای تقویت پیام‌رسان‌های داخلی کوشش شود و مجلس هم در نظر دارد تا جایی که می‌تواند بسترهای این امر را فراهم کند.

ساماندهی فضای مجازی ضرورت دارد

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نیز در گفت‌وگویی که اخیراً  انجام داده است با بیان اینکه وی طرحی را در مورد مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی امضاء نکرده است اظهار داشت: ساماندهی فضای مجازی ضرورت دارد اما به‌معنای فیلترینگ و محدود‌سازی نیست از طرفی شبکه‌های اجتماعی بخش جدایی ناپذیر زندگی امروزی هستند.

سیدکاظم دلخوش اباتری با تأکید بر اینکه کمتر کسی در کشور مخالف ساماندهی فضای مجازی است اجرای این امر را موجب کاهش کلاهبرداری و اشاعه محتوای غیراخلاقی و اتهام زنی بدون سند تلقی کرد و گفت: تقویت شبکه‌های اجتماعی داخلی ضروری است از طرفی باید از قابلیت‌های موجود بهترین استفاده را ببریم.

شورای عالی فضای مجازی اقدام اساسی برای ساماندهی  پیام‌رسان‌های داخلی انجام نداده است

عضو کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، طرح ساماندهی شبکه اجتماعی و رأی مثبت وی به این طرح را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با نگاهی اجمالی در می‌یابیم که تمام کشورها حتی خود آمریکا نیز در بخش شبکه‌های اجتماعی محدودیت‌هایی را قائل شده‌اند.

جبار کوچکی‌نژاد لزوم توسعه هر چه سریع‌تر شبکه‌های داخلی و کمک به ارتقاء پیام‌رسان‌های ملی را در شرایط کنونی امری که باید با دقت بیشتری به آن نگریسته شود خواند و عنوان کرد: تاکنون شورای عالی فضای مجازی در بخش فضای مجازی اقدامات اساسی انجام نداده است و انتظار می‌رود کاستی‌ها هر چه سریع‌تر جبران شوند.

وی استفاده از توانمندی‌های داخلی از یک طرف و سازماندهی کردن فضای مجازی از سوی دیگر را رسالتی خطیر که تاکنون بر زمین مانده است خطاب کرد و گفت: دشمن همواره و به هر طریقی قصد ضربه وارد کردن به نظام و منافع ملت ایران را دارد بنابراین ساماندهی فضای مجازی و جایگزینی مناسب داخلی باید زودتر به نتیجه برسد.

نماینده مردم رشت در مجلس استفاده از توانمندی‌های داخلی و بسترسازی برای پیام‌رسان‌های داخلی جهت ارتقاء خود و ایجاد محبوبیت در جامعه را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: روند کارها و سازماندهی فضای مجازی باید به گونه‌ای انجام شود که به کسب و کارها آسیبی نرسد و رضایتمندی مردم را به دنبال داشته باشد.

به گزارش تسنیم، شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت ارتباطی فضای مجازی از مهم‌ترین پروژه‌های ملی در عرصه فضای مجازی محسوب می‌شود که تحقق آن بنا بر رویکردهای جهانی و ضرورت‌های ملی، نظیر صیانت از فرهنگ ایرانی - اسلامی و نگهداری از اطلاعات کاربران در برابر تهدیدات امنیتی و حریم خصوصی الزام شده است.

اهمیت شبکه ملی اطلاعات در حدی است که مقام معظم رهبری نیز بارها بر لزوم ایجاد شبکه ملی اطلاعات تأکید داشته‌ و کوتاهی در این خصوص را گوشزد کرده‌اند از سوی دیگر با توجه به ماهیت پیام‌رسان‌های خارجی و شیطنت‌های موذیانه آنان در بحث امنیت عمومی کشورها لازم است کم‌کاری‌ها برای ساماندهی پیام‌رسان‌ها به سرعت خاتمه یابد.

انتهای پیام/614/ی

R7877/P/S6,71/CT7 بیشتر بخوانید... مخاطبان پیام‌رسان‌های داخلی از ۲۰ به ۴۰ میلیون نفر رسید امروز هیچ مانعی برای توسعه استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی وجود ندارد رئیس دفتر رئیس جمهور: سپاه در دستگیری "زم" سنجیده عمل کرد / حمایت دولت از ‌پیام‌رسان‌های داخلی قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مخاطبان پیام‌رسان‌های داخلی از ۲۰ به ۴۰ میلیون نفر رسید امروز هیچ مانعی برای توسعه استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی وجود ندارد رئیس دفتر رئیس جمهور: سپاه در دستگیری "زم" سنجیده عمل کرد / حمایت دولت از ‌پیام‌رسان‌های داخلی پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش| ایران اسلامی در عزای سید و سالار شهیدان / عاشقان و دلسوختگان امام حسین (ع) ‌شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند‌ + تصاویر ۲ توضیحات بنیاد مستضعفان درباره اتفاقات روستای ابوالفضل اهواز ۳ مراسم روز تاسوعای حسینی مطالبه‌گران اهوازی در روستای ابوالفضل اهواز برگزار شد + تصاویر ۴ ‌مراسم روز عاشورا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرهای خوزستان برگزار شد + تصاویر ۵ گزارش| دلجویی ‌جوانان اهوازی از مردم روستای ابوالفضل / استمداد مردم روستا از رئیس قوه قضائیه برای رفع مشکل ۶ استاد حوزه علمیه: حضرت زینب(س) با سخنان روشنگرانه به تبیین اهداف قیام عاشورا پرداخت ۷ زلزله ۴.۸ ریشتری علامرودشت در استان ‌فارس را لرزاند + جزئیات ۸ مراسم شام غریبان امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا در خوزستان + تصاویر مهمترین اخبار استانها گزارش| ‌گرداب انقراض‌‌ در کمین یوزهای ایرانی /‌ باز هم دست چپاول‌گران محیط زیست در میان است عضو کمیسیون آموزش مجلس: ۵ میلیون دانش‌آموز کشور گوشی هوشمند و امکان دسترسی به اینترنت ندارند ‌اجرای ۵ پروژه بزرگ استراتژیک در بندر چابهار/ پیشرفته‌ترین برج کنترل بنادر ایران در بندر شهیدبهشتی ساخته می‌شود تازه‌ترین اخبار از زلزله ۴.۸ریشتری علامرودشت/ استقرار تیم‌های امدادی در منطقه/ زلزله خسارتی نداشت مهمترین اخبار تسنیم ‌اجرای ۵ پروژه بزرگ استراتژیک در بندر چابهار/ پیشرفته‌ترین برج کنترل بنادر ایران در بندر شهیدبهشتی ساخته می‌شود تسهیل تأمین ارز برای واردات کالاهای اساسی/ ترخیص و توزیع نهاده دامی بدون مجوز وزارت جهاد ممنوع شد تازه‌ترین اخبار از زلزله ۴.۸ریشتری علامرودشت/ استقرار تیم‌های امدادی در منطقه/ زلزله خسارتی نداشت «مصطفی ادیب» نامزد نخست‌وزیری جدید لبنان کیست؟ عراقچی برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام وارد وین شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ساماندهی پیام رسان های اجتماعی تقویت پیام رسان های داخلی استفاده از پیام رسان پیام رسان های داخلی ساماندهی پیام رسان ها ساماندهی فضای مجازی پیام رسان های خارجی شبکه ملی اطلاعات شبکه های اجتماعی مقام معظم رهبری عضو کمیسیون ترین اخبار شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۶۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح پنج شنبه‌های طلایی سبب تقویت بنیه علمی دانش آموزان پایه‌های اول تا ششم و راهکاری مناسب برای دوری از فضای مجازی برای آن‌ها است.

به گزارش مهر، محمد جمالی آرند بعدازظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: طرح پنج شنبه‌های طلایی سبب توانمندی سازی دانش اموزان و معلمان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی بیان داشت: تلاش می‌شود که با توجه به آسیب‌های فضای مجازی، برنامه‌های محتوایی مناسب در آموزش و پرورش تولید و برای دانش آموزان اجرا شود.

جمالی آرند افزود: اجرای طرح پنجشنبه‌های طلایی با توجه به آسیب‌های اجتماعی موجود در فضای مجازی، نقش مهمی در ایجاد فضای شاد برای دانش اموزان خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد | کج‌فهم به فضای مجازی ظلم کردی!
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد /از او پرسیدم طرح را خوانده ای گفت نه /با کج فهمی به فضای مجازی ظلم کرد
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر