Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام ستاد کل نیروهای مسلح بلاروس با اشاره به افزایش فعالیت‌های اطلاعاتی غرب علیه مینسک، گفت: کشورهای عضو ناتو در همسایگی بلاروس، در حال تقویت توانایی‌های نظامی خود در نزدیکی مرزهای این کشور هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "روسلان کاسیگین" رئیس اداره مرکزی ستاد کل نیروهای مسلح بلاروس، شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد که کشورهای عضو ناتو که در همسایگی این کشور قرار دارند، در حال تقویت توانایی‌های نظامی و فعالیت‌های اطلاعاتی خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مقام نظامی، اخیراً ، در خاک کشورهای همسایه، "اقدامات بی سابقه‌ای برای تقویت هم توان بالقوه نظامی خودی و هم دریافت کمک و استقرار گروه‌های نظامی خارجی در خاک آنها انجام شده است.

کاسیگین با اشاره به اینکه، فعالیت‌های اطلاعاتی علیه بلاروس هم به طور جدی شدت گرفته است، افزود: «هم اکنون تعداد زیادی از نیروهای نظامی، بیش از 10 هزار نفر با در اختیار داشتن بیش از 40 هواپیمای جنگی، بیش از 500 واحد تجهیزات نظامی سنگین، به طور دائم در خاک کشورهای همسایه ما مستقر شده‌ا‌ند.»

در همین رابطه، در خبر دیگری گزارش شده، وزارت دفاع بلاروس اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور در جریان یک مانور نظامی، در حال انجام تمرینات نظامی برای نابودی دشمن فرضی هستند که از مرزهای غربی بلاروس عبور کرده‌اند.

بر اساس این اطلاعات، این مانور نظامی عملیاتی- تاکتیکی تحت نظارت فرماندهی نیروهای نظامی غربی کشور، از 28 الی 31 آگوست (7 الی 10 شهریور ماه) در حال برگزاری است و وارد مرحله فعال آن شده است.

وزارت دفاع بلاروس یادآور شد که در این تمرینات نظامی، واحدهای مکانیزه، تانک، چتربازان، توپخانه، واحدهای مهندسی و همچنین مجموعه‌های هوایی بدون سرنشین و جنگ الکترونیکی مشارکت دارند.

در این رزمایش، نیروهای نظامی بلاروسی با استفاده از گروه‌های جستجو و تجهیزات هوایی، عبور نیروهای دشمن فرضی از مرز را شناسایی کرده، سپس عملیات ویژه با همکاری واحدهای تانک و مکانیزه برای در محاصره قرار دادن و از بین بردن تشکل‌های مسلح غیرقانونی انجام می شود.

در جریان این مانور، مراحل نبرد دفاعی با گردان‌های تانک و مرحله تیراندازی واقعی برگزار می‌شود.

آماده باش کامل ارتش بلاروس در مرزهای غربی این کشورمانور نظامی ارتش بلاروس در مرز جمهوری لیتوانیناتو: رزمایش ما در منطقه بالتیک ارتباطی با تحولات اخیر بلاروس ندارد

انتهای پیام/

R7535/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ناتو بلاروس بیشتر بخوانید... بحران سیاسی در بلاروس| از ادامه بازداشت‌ها تا شرط مخالفان برای گفت‌وگو هشدار لوکاشنکو به ناتو: بدون هشدار به هر نقضی واکنش نشان می‌دهیم هشدار لوکاشنکو درباره تبدیل بلاروس به "منطقه بازدارندگی" علیه روسیه قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... بحران سیاسی در بلاروس| از ادامه بازداشت‌ها تا شرط مخالفان برای گفت‌وگو هشدار لوکاشنکو به ناتو: بدون هشدار به هر نقضی واکنش نشان می‌دهیم هشدار لوکاشنکو درباره تبدیل بلاروس به "منطقه بازدارندگی" علیه روسیه واژه های کاربردی مرتبط ناتو بلاروس پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ حضور شمخانی در روستای ابوالفضل اهواز و دلجویی از اهالی ۲ عربستان| برگزاری مراسم باشکوه عاشورای حسینی در قطیف با وجود سرکوبگری آل سعود ۳ سید عبدالملک الحوثی: ملت یمن گزینه خود را درباره رژیم‌های امارات و عربستان نهایی کرده است ۴ صادرات نفت ایران بسیار بیشتر از آمار آمریکاست ۵ «مصطفی ادیب» نامزد نخست‌وزیری جدید لبنان کیست؟ ۶ هراس صهیونیست‌ها از «توازن وحشت» حزب‌الله ۷ حمله موشکی به اطراف فرودگاه بغداد ۸ هشدار درباره تحرکات آمریکا و برخی رژیم‌های عربی برای فتنه انگیزی در عراق مهمترین اخبار بین الملل «مصطفی ادیب» نامزد نخست‌وزیری جدید لبنان کیست؟ لبنان| آغاز رایزنی‌های پارلمانی برای انتخاب مامور تشکیل دولت عراقچی برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام وارد وین شد یادداشت| تکرار حادثه یا سناریوی جدید در مرزهای لبنان مهمترین اخبار تسنیم ‌اجرای ۵ پروژه بزرگ استراتژیک در بندر چابهار/ پیشرفته‌ترین برج کنترل بنادر ایران در بندر شهیدبهشتی ساخته می‌شود تسهیل تأمین ارز برای واردات کالاهای اساسی/ ترخیص و توزیع نهاده دامی بدون مجوز وزارت جهاد ممنوع شد تازه‌ترین اخبار از زلزله ۴.۸ریشتری علامرودشت/ استقرار تیم‌های امدادی در منطقه/ زلزله خسارتی نداشت «مصطفی ادیب» نامزد نخست‌وزیری جدید لبنان کیست؟ عراقچی برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام وارد وین شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ناتو بلاروس ناتو بلاروس هشدار لوکاشنکو ترین اخبار بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۶۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، سید مجید میر احمدی معاون امنیتی _ انتظامی وزیر کشور درباره آخرین اقدامات درباره فنس کشی و ایجاد دیوار در مرزها گفت: یکی از اقدامات بسیار شایسته و تعیین کننده دولت جناب آقای رئیسی تصمیم گیری و سرمایه‌گذاری اساسی برای انسداد مرزهاست.

معاون امنیتی _ انتظامی وزیر کشور وزیر کشور افزود: در ابتدای کار ما یک جمع‌بندی را خدمت آقای رئیسی ارائه و شرایط و وضعیت مرزها را تبیین کردیم و خسارت‌های اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی که عدم انسداد مرزها برای کشور دارد نیز برای رئیس جمهور تشریح شد.

تخصیص ۳ میلیون یورو برای انسداد مرزها طی ۵ سال

میراحمدی با بیان اینکه سالیانه بیش از ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور یا از کشور خارج می‌شود فقط یک بخش از خسارت‌های اقتصادی درباره مرزها است، تصریح کرد: قاچاق مواد مخدر و ناامنی‌هایی که برای کشور وجود دارد همه از طریق یک سرمایه‌گذاری اساسی برای انسداد مرزها قابل حل است همان اقدامی که در دولت‌های قبلی از آن غفلت‌های اساسی شده بود.
وی ادامه داد: جناب آقای رئیسی به سرعت با این موضوع موافقت و دستور دادند تا ۳ میلیون یورو ظرف ۵ سال در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح قرار داده شود و نیروهای مسلح به سرعت فرآیند انسداد مرز را آغاز کنند.

استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح برای انسداد مرزها

معاون امنیتی _ انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه راهبری موضوع انسداد مرزها توسط سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انجام می‌گیرد، تاکید کرد: این کار اکنون جزو اولویت‌های کاری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح است و با هدایت و راهبری وی در حال پیگیری است.
وی افزود: در این راستا، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همه ظرفیت‌های مهندسی نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، فراجا و قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) را به کار گرفته‌اند و یک تقسیم کار انجام شده که این نهادها اقدامات خوبی را برای انسداد مرز آغاز کردند.

اولویت‌بندی برای انسداد مرزها چگونه است؟

میراحمدی گفت: یک اولویت‌بندی برای انسداد مرزها انجام شده و مسیرهایی که از طریق آن‌ها قاچاق انسان و قاچاق سلاح انجام می‌گیرند در اولویت بوده و در حال پیگیری است که بخشی از این اولویت‌ نیز، مرز افغانستان است.
معاون امنیتی _ انتظامی وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه انسداد مرزها فقط به صورت دیوار کشی است یا به طریق دیگری انجام می‌شود، اظهار کرد: انسداد مرزها یک طرح جامع است که در چند لایه انجام می‌گیرد، هم به صورت فنس و هم به صورت دیوارکشی و هم سیستم‌های هوشمند کنترل مرزی.
وی در پایان افزود: اگر این طرح به طور کامل انجام شود آن‌گاه دستاوردهای راهبردی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی برای کشور حاصل می‌شود.

کد خبر 847407 منبع: فارس برچسب‌ها مرزباني ایران و افغانستان وزارت کشور خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • فقط ۱۰ درصد توان نظامی «وعده صادق» عملیاتی شد
  • دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • مقام ارشد حماس : انحلال شاخه نظامی به شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین / مرزهای 67 را قبول می کنیم
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم