Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم انلاین به نقل از آی تی رسان ،“در پایان معاملات روز جمعه تیم کوک تعداد 560 هزار سهم با ارزش ترکیبی 278.6 میلیون دلار آمریکا را دریافت خواهد کرد. پس از جانشینی تیم کوک با استیو جابز در 9 سال پیش وی تعدادی سهام را به‌عنوان پاداش دریافت نمود که سود آن‌ها هر ساله به تیم کوک پرداخت می‌شود. این موضوع آخرین مورد از سلسله موفقیت‌های تیم کوک به‌شمار می‌رود؛ شخصی که 9 سال پیش سمت مدیراجرایی غول تولیدکننده آی‌فون را بر عهده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمپانی در اواخر ماه جولای گزارش مربوط به عملکرد 3 ماهه سوم خود را منتشر کرد. ارزش سهام شرکت افزایش یافت و ظرف مدت کمتر از 2 هفته ارزش سهام تیم کوک از مرز 1 میلیارد دلار فراتر رفت. هفته گذشته ارزش سهام اپل در بازار حدودا 2 تریلیون دلار برآورد شد.

پرداخت‌های سالیانه به تیم کوک تا حدودی به ادامه دوره خدمت وی مربوط می‌شود؛ در حالی‌که بخش دیگری از پرداخت‌ها بر اساس کیفیت عملکرد سهام اپل در مقایسه با سایر شرکت‌های حاضر در شاخص S&P 500 طی 3 سال گذشته انجام می‌شود. بر اساس داده‌های گردآوری شده توسط نشریه بلومبرگ تا روز جمعه بازدهی شرکت طی این دوره زمانی شامل سود سهام مجددا سرمایه‌گذاری شده حدودا معادل با 225 درصد بود؛ رقمی که در مقایسه با اکثریت قریب به اتفاق شرکت‌های عضو شاخص بیش‌تر است.”

 

نشریه بلومبرگ اخیرا گزارش داد که تیم کوک به یک شخصیت میلیاردر تبدیل شده است. اگرچه این نشریه خاطرنشان کرد که در صورت تصمیم مدیرعامل اپل برای اهدای هدایای خیرخواهانه با مبالغ نامعلوم احتمالا چنین ادعایی صادق نخواهد بود. یکی از اسناد کشف شده توسط وبسایت MacRumors نشان می‌دهد که طی هفته گذشته تیم کوک تعداد 10715 واحد از سهام خود را به یک موسسه خیریه ناشناخته اهدا کرده است. در زمان انجام این تراکنش طی روز 20 آگوست (30 مردادماه) ارزش سهام اهدا شده کمی بیش از 5 میلیون دلار بود. رشد قیمت سهام از آن زمان بدان معناست که در پایان روز معاملاتی گذشته ارزش سهام اهدایی به تقریبا 5.4 میلیون دلار رسیده است.

تیم کوک در سال 2015 اعلام کرد که قصد دارد تمام ثروت خود را در طول دوران حیاتش اهدا نماید. به گفته آقای کوک در حال حاضر وی اهدای کمک‌های مالی بی‌سروصدا را آغاز نموده است. اما وی قصد دارد تا در عوض نوشتن چک، زمان خود را صرف توسعه یک روش سیستماتیک برای اهدای کمک‌های بشردوستانه کند. وی به‌طور مرتب سهام خود در اپل را به نهادهای خیریه‌ ناشناس اهدا می‌کند.

 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اپل نهادهای خیریه میلیون دلار ارزش سهام تیم کوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۶۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «محسن خجسته‌مهر» امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت) در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری، با بیان اینکه امروز یکی از رویداد‌های مهم اقتصادی صنعت نفت با مشارکت مردم را شاهد هستیم، گفت: برای تحقق برنامه‌های تولیدی باید سرمایه‌گذاری مستقیم و غیرمستقیم انجام دهیم که در دولت سیزدهم این کار زیربنایی در حال انجام است.

وی افزود: پیش‌تر تنها شرکت‌های اکتشاف و تولید می‌توانستند در صنعت نفت سرمایه‌گذاری کنند، اما با ابتکار وزیر نفت و هماهنگی لازم با دولت قرار شد پتروشیمی‌ها نیز در بالادست صنعت نفت حضور یابند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به امضای قرارداد توسعه میدان مشترک آزادگان به ارزش ۱۱ میلیارد ۵۰۰ میلیون دلار و دیگر میدان‌ها در مجموع به ارزش ۱۳ میلیارد ۵۰۰ میلیون دلار با حضور بانک‌ها گفت: به‌تازگی با امضای قرارداد فشارافزایی، وزارت نفت نشان داد که می‌تواند کار‌های بی‌نظیری در این صنعت انجام دهد.

خجسته‌مهر با تأکید بر اینکه با نهایی و اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌های امروز بیش از ۱۶ مخزن گازی کشور توسعه می‌یابد، گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۱۲۷ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید در چهار استان نفت و گازخیز کشور اضافه می‌شود.

وی سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در بخش بالادستی صنعت نفت را قراردادی برد - برد برای شرکت ملی نفت ایران و آنها دانست و گفت: مردم به‌عنوان سرمایه‌گذاران اصلی پتروشیمی‌ها و هلدینگ‌ها با این تفاهم‌نامه‌ها در طرح‌های بالادستی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم سالانه به‌طور میانگین یک میلیارد ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است، درحالی‌که در ۲.۵ سال عمر دولت سیزدهم این رقم به سالانه ۶ میلیارد ۳۰۰ میلیون دلار رسیده و درمجموع ۱۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده که بخش قابل‌توجهی از این سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی بوده است.

 

دیگر خبرها

  • ثروت ایلان ماسک روی دور افزایش افتاد
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • قیمت طلا باز هم تکان خورد/ قیمت جدید طلا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • عفو ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی در سال گذشته
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد