Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:38:26 GMT

طراحی سامانه تماس اضطراری به کمک شبیه ساز تصادف رانندگی

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۷۱۸۳

طراحی سامانه تماس اضطراری به کمک شبیه ساز تصادف رانندگی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ایران کشوری است که در ثبت تصادفات رانندگی آمار بالایی دارد. حوادثی که هر سال باعث مرگ‌ومیر و بروز خسارات جبران‌ناپذیر جسمی و مادی زیادی به مردم می‌شود. موضوعی که به عوامل گوناگونی مانند قوانین رانندگی، استاندارد جاده‌ها و خودروها، فرهنگ رانندگی و غیره وابسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلاح هر یکی از این موارد زمان‌بر و نیازمند ایجاد زیرساخت‌هایی است که با کمک آنها بتوانیم این آمار بالا را مدیریت کنیم. در این میان، جمعی از متخصصان کشور درصدد برآمدند تا با طراحی و تولید سامانه تماس اضطراری، بخشی از این حوادث را کاهش دهند. دستگاهی مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته و پیچیده که به کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی می‌انجامد.

زیرساخت شبیه‌ساز تصادف مرکز تحقیقات و نوآوری یک شرکت خودروسازی برای اعتبارسنجی سامانه تماس اضطراری E_Call فناوری است که با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توسعه می‌یابد.

سامانه تماس اضطراری E_Call یک فناوری کمکی در شرایط اضطراری است. این کلمه مخفف عبارت Emergency Call (تماس اضطراری) است. این سیستم در مواقعی که خودرو دچار تصادف و یا حادثه‌ای شود، به صورت اتوماتیک با سرویس‌های اورژانسی تماس برقرار می‌کند.

در یک تفاهم دو جانبه قرار شده است که از زیرساخت شبیه‌ساز تصادف برای اعتبارسنجی سامانه تماس اضطراری E_Call استفاده شود. برای انجام آزمایش‌ها، پروفایل شتاب تصادف از سوی دو شرکت مجری سامانه E-Call استخراج شده و از طریق ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در اختیار شرکت خودروسازی قرار گیرد.

برای پیاده‌سازی کامل این سامانه، کارگروه سامانه تماس اضطراری (E-Call) هم با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد شود.

کد خبر 5012004 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سانحه تصادف خسارت اورژانس تصادفات رانندگی شبیه سازی ویروس کرونا تحقیقات علمی هوش مصنوعی واکسن کرونا اینترنت شبکه ملی اطلاعات ناسا گوشی هوشمند فناوری فضایی محرم 99 شرکت دانش بنیان فیس بوک شرکت هواوی استارت آپ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سامانه تماس اضطراری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۷۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری

اسماعیل خوشوقت گفت: سال گذشته ۲۵۲ تصادف فوتی و ۸۵۰۰ فقره تصادف جرحی رخ داد که در این سوانح رانندگی ۲۸۱ نفر جان باخته و بیش از ۱۰ هزار نفر نیز مجروح شدند.

وی افزود: از مجموع جان باختگان، ۱۹۵ نفر مرد و مابقی زن بودند و افراد ۳۱ تا ۵۰ سال بیشترین سهم را در بین رده‌های سنی جان باختگان داشتند.

رئیس پلیس راهور استان بیان کرد: نکته مهم و قابل تامل در آمار جانباختگان این است که ۴۷ درصد آنها عابر پیاده بوده و ۳۰ درصد موتورسوار و تنها ۲۳ درصد از مجموع جانباختگان، راننده وسایل نقلیه بودند که میزان آسیب پذیری عابران در تصادفات شهری کاملا مشخص است.

خوشوقت گفت: بر اساس داده‌ها و تحلیل سوانح رانندگی، لزوم برنامه ریزی دستگاه‌های متولی امر ترافیک برای بهبود زیرساخت‌ها به خصوص زیر ساخت‌های مخصوص عابران پیاده در شهر کرمان یک ضرورت است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ۸۲ نفر در سوانح رانندگی مشهد مصدوم شدند
  • ۸۲ مصدوم در سوانح رانندگی یک روز مشهد
  • ۸ کشته در تصادف رانندگی جاده‌های فارس
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟ (فیلم)
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • تصادف ۱۷۱ خودرو طی ۷۲ ساعت گذشته در آذربایجان شرقی
  • تصادف ۱۷۱ خودرو در سه روز گذشته در آذربایجان شرقی
  • ببینید | رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟
  • ۸۴ فقره تصادف طی۴۸ساعت گذشته در استان/۱۷۴نفر مصدوم شدند