Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،کامران خرم مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات شرکت آب منطقه‌ای کردستان برگزارشد،گفت: امسال ۱۵۰ میلیارد ریال برای آغاز عملیات آبرسانی به شهر‌های بیجار و حسن‌آباد یاسوکند از محل سد سیازاخ تخصیص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه طرح آبرسانی به شهر دیواندره نیز از سد سیازاخ در حال انجام است، افزود: پروژه تامین آب شرب شهر بیجار و حسن‌آباد یاسوکند از طریق ۱۴۷ کیلومتر خط انتقال انجام می‌شود و قرار است امسال ۱۵۰ میلیارد ریال دیگر نیز به آن تخصیص یابد.

او با بیان اینکه امیدواریم طی چهار سال آبرسانی به بیجار و حسن‌آباد یاسوکند اجرا شود، اضافه کرد: ساختمان سد سیازاخ دیواندره ۸۷ درصد پیشرفت دارد و در صورت بهره‌برداری هفت هزار هکتار از اراضی پایاب را به آبی تبدیل می‌کند، ضمن اینکه مقرر شده ۶ میلیون مترمکعب آن به پتروشیمی بیجار اختصاص یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان یادآور شد: سد چراغ‌ویس هم با ۲ هدف تامین آب شرب سقز و روستا‌های مسیر در حال اجرا است که ساختمان سد در حال اتمام بوده و از ۶ کیلومتر خط انتقال آب تصفیه شده به شهر سقز، ۱.۲ کیلومتر آن انجام شده و مابقی نیز به زودی اجرا می‌شود.

خرم با اشاره به تامین آب پنج هزار هکتار از اراضی سقز از محل سد چراغ‌ویس، گفت: قرار است ۲۵ میلیون مترمکعب آب پشت این سد به بخش کشاورزی تخصیص یابد که تحول بزرگی در این بخش و اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.

او با اشاره به تکمیل سد زیویه کامیاران و تخصیص آب به یک هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی پایاب این سد، افزود: تلاش ما این است که سد رمشت را تا ۲ ماه آینده آبگیری کنیم و امیدواریم سد امیرآباد نیزتا پایان امسال به بهره‌برداری برسد، ضمن اینکه از محل این سد‌ها یک هزار هکتار از اراضی پایاب آبی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، سد‌های در حال اجرای استان را گاران، سیازاخ، چراغ‌ویس، زیویه، امیرآباد - رمشت و عباس آباد اعلام کرد و گفت: با اجرای سد سورال یک هزار و ۲۰۰ هکتار، سنگ سیاه ۲ هزار هکتار، گاران بیش از چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی پایاب تبدیل به آبی خواهد شد.

خرم با بیان اینکه ۱۸ سد در کردستان وجود دارد که از این تعداد مدیریت ۱۲ سد در اختیار استان است،گفت:از این تعدادسد  چهار سد قشلاق، سنگ‌سیاه، عباس آباد بانه و سد زریوار به بهره‌برداری رسیده است.

او افزود:میزان بارندگی سالانه در شرایط عادی اقلیمی معادل ۴۵۵ میلی‌متر و بیشترین میزان بارندگی سالیانه مربوط به شهر‌های مریوان و بانه با حدود ۸۰۰ میلی‌متر و کمترین میزان بارندگی در شرق استان حدود ۴۰۰ میلی‌متر و در قسمت مرکزی یعنی سنندج نزدیک به ۵۰۰ میلی متر است.

انتهای پیام/م

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سد سازی طرح آبرسانی نشست خبری شرکت آب منطقه ای کردستان هکتار از اراضی پایاب هزار هکتار میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۷۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده ظهر یکشنبه در حاشیه واگذاری اسناد مالکیت اراضی نهضت ملی مسکن در جنوب استان بوشهر اظهار کرد: در راستای طرح نهضت ملی مسکن برای تأمین مسکن افراد کم درآمد، اسناد مالکیت ۲ پلاک جمعاً به میزان ۸۷۴ هکتار که به مدت ۱۸ سال با پلاک‌های مجاور، تداخل داشته صادر شد.

وی افزود: پس از رفع تداخل، اسناد آن در کمترین زمان در ثبت شهرستان عسلویه، ثبت و اسناد آن صادر و به متقاضیان واگذار شد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در استان بوشهر تاکنون اسناد مالکیت ۱۴۷۴ هکتار زمین دولتی برای طرح نهضت ملی مسکن صادر شده است.

وی گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات مستمر صورت گرفته، استان بوشهر در بین استان‌های کشور، رتبه نخست در صدور اسناد مالکیت اراضی نهضت ملی مسکن را کسب کرده است.

کد خبر 6090982

دیگر خبرها

  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد