Web Analytics Made Easy - Statcounter

در تاسوعا و عاشورای حسینی 3993 نفر ازمردم استان تهران خون خود را اهدا کردند و با توجه به شیوع کرونا، اهدای خون نسبت به سال گذشته حدود ۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزهای شنبه و یکشنبه هشتم و نهم شهریور و همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، مراکز اهدای خون در پایتخت میزبان عزاداران سیدالشهدا(ع) بودند که با نذر خون به یاری بیماران شتافتند و حضور پرشور و کم سابقه آنها، نمایشی دل انگیز از شور و شعور انسانی در این روزهای سخت و پر از محدودیت‌های کرونایی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس آمارها، چهار هزار و ۸۷۴ نفر از تهرانی‌ها در روزهای تاسوعا و عاشورا به ۱۲ مرکز ثابت و سیار اهدای خون در مناطق و شهرهای مختلف پایتخت مراجعه کردند که سه هزار و ۹۹۳ نفر از آنها توانستند با اهدای خون خود، یاری رسان بیماران باشند و علیرغم سختی‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، ثبت کننده افزایش حدود ۶ درصدی اهدای خون نسبت به سال گذاشته باشند.

از مجموع سه هزار و ۹۹۳ اهدای خون ثبت شده در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی سال جاری، یک هزار و ۷۸۷ نفر از اهداکنندگان در دسته کسانی بودند که به صورت مستمر در صف دوطلبان اهدای خون حضور پیدا می‌کنند، یک هزار و ۳۰۹ نفر از این اهداکنندگان نیز در سال‌های گذشته سابقه اهدای خون داشته‌اند و همچنین ۸۷۹ نفر از اهداکنندگان را مهربانانی تشکیل دادند که برای اولین بار به جمع عاشقانی اضافه شدند که بدون هیچ چشمداشتی و برای نجات بیماران، مسئولیت اخلاقی خود نسبت به همنوع را انجام دادند.

بنابراین گزارش، هشت مرکز ثابت اهدای خون وصال، شهرری، ستاری، تهرانپارس، صدر، پیروزی، نارمک، شهریار و چهار تیم سیار خون گیری در دولت آباد شهرری، پیشوا، کیانشهر و حسینیه انصارالحسین(ع) میدان اطلاعات تهران در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی میزبان اهداکنندگان وفادار خون بودند که باید قدردان این مردم مهربان باشیم که در همه صحنه‌های نیاز، فراهم آورنده صحنه‌های ناب از اخلاق و کرامت والای انسانی هستند.

منبع:فارس
انتهای پیام/ا

منبع: دانا

کلیدواژه: تاسوعا و عاشورای حسینی اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۷۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه

ناصر حسینی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر هیچ روستای بالای ۲۰ خانواری که جزو تعهدات گازرسانی شرکت گاز در استان باشد، فاقد گاز نیست، گفت : سال گذشته به ۲۳۱ روستای استان گازرسانی شد و در حال حاضر بیش از ۲۲۵۰ روستای استان از نعمت گاز برخوردارند که تعدادی از این روستا‌ها خارج از تعهد شرکت گاز بودند، اما در مسیر خطوط گازرسانی قرار داشته و به آنها گازرسانی شده است.

وی ادامه داد: امسال برنامه داریم سراغ روستا‌های پراکنده در سطح استان برویم که زیر ۲۰ خانوار و بعضا زیر پنج خانوار هستند و هزینه گازرسانی به این روستا‌ها گاهی تا چهار برابر سرانه مصوب است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه ۵۰ روستا شناسایی شده که گازرسانی به آنها در دستور کار است، تاکید کرد: رساندن گاز به این روستا‌ها همین امسال آغاز می‌شود و در سال جاری نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی معتقد است، با توجه به پراکندگی و همچنین صعب‌العبور بودن برخی از این روستا‌ها و اینکه سرانه گازرسانی به هر یک از آنها متفاوت است، اعتباری که برای اجرای این پروژه‌ها مورد نیاز است هنوز به طور دقیق مشخص نیست.

حسینی ضریب نفوذ گاز در روستا‌های استان را ۹۶ درصد اعلام کرد که با گازرسانی به روستا‌های پراکنده‌ای که باقی مانده، این ضریب نفوذ افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه عمده روستا‌هایی که امسال گازرسانی خواهند شد را مربوط به بخش «سرفیروزآباد» کرمانشاه و همچنین برخی روستا‌های منطقه اورامانات اعلام کرد.

حسینی با بیان اینکه امسال گازرسانی به واحد‌های تولیدی و صنعتی را نیز در دستور کار داریم، خاطرنشان کرد: تعداد این واحد‌ها به تقاضای صاحبان واحد‌های تولیدی و صنعتی بستگی دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • از اولین پیوند کلیه در ایران تا حس و حال اهداکنندگان
  • اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • تعطیلی برخی واحدهای دانشگاه آزاد در زمان برگزاری کنکور
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است