Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان روس دستگاهی به اندازه یک یخچال ساخته‌اند که قادر به ردیابی مواد سمی و ویروس‌های مختلف از جمله کرونا در هوا است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از اسپوتنیک، شرکت «کی ام زد پلنت» روسیه با همکاری انستیتو گامالیا روسیه جدیدترین محصول خود را رونمایی کرده است. این محصول، دستگاهی است که با تحلیل هوا قابلیت ردیابی طیف وسیعی از مواد سمی و همچنین ۸۶ نوع پاتوژن از جمله ویروس کووید ۱۹ را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دستگاه بزرگ «دتکتور-بیو» نام گرفته می‌تواند وجود مواد خطرناک، باکتری و ویروس‌ها را در ۱۰ تا ۱۵ ثانیه شناسایی کند. «دتکتور-بیو» پس از رصد، فرایند تحلیل نمونه را آغاز می‌کند تا نوع دقیق ماده سمی یا پاتوژن موجود در هوا را تعیین کند. این بخش از فرایند بین ۶۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشد.

دستگاه مذکور در حقیقت یک آزمایشگاه به اندازه یخچال است که می‌تواند تست‌هایی با دقت بالا انجام دهد. داخل آن نیز دستگاه‌های مختلفی وجود دارد که هرکدام تحلیل برای بررسی وجود نوع خاصی از ماده سمی و پاتوژن را به طور خودکار انجام می‌دهند.

پس از رصد موادسمی یا ویروس در هوا، دستگاه به اپراتور خود پیام هشدار می‌فرستد.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا اجتماعی روسیه باکتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۷۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۹ هزار و ۷۹۲ نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش خراسان شمالی

 حسین فرجی افزود: این آزمون در ۵ شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، جاجرم و مانه و سملقان برگزار می‌شود.
وی گفت: سهمیه استان در این آزمون ۳۷۲ نفر است که بیش از سه برابر ظرفیت یعنی هفت هزارو ۸۳۰ نفر زن و هزارو ۹۶۲ نفر مرد متقاضی هستند.
کارت ورود به جلسه آزمون  در سایت جهاددانشگاهی کشور به آدرس hrtc.ir قابل مشاهده و دریافت است و فرآیند برگزاری آزمون از ساعت ۸ صبح روز جمعه آغاز و درب‌های ورود به جلسه امتحان نیم ساعت قبل از شروع فرآیند آزمون بسته خواهد شد، لذا همه متقاضیان باید قبل از بسته شدن درب‌های ورودی در محل حوزه امتحانی خود حاضر باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • شرکت ۹ هزار و ۷۹۲ نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش خراسان شمالی
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • دستگاه غربالگری سرطان سینه با قیمت کمتر ساخته شد
  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • فرآیند تولید میلیارد‌ها میخ در یک کارگاه پاکستانی (فیلم)
  • ساخت نشانگر تشخیص اختلالات گوارشی
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن