Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری  شهرستان بیرجند از تصویب ۱۳ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌‌های عمرانی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری  این شهرستان از محل اعتبارات استانی و نفتی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی خراسان جنوبی ، ابراهیم علیپور با اشاره به برگزاری کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان و اعلام گزارش‌هایی از پروژه‌های در دست اقدام این اداره برای بهبود شرایط آب و خاک در منطقه اظهار داشت: با توجه به نیاز اعتباری ویژه از مجموع اعتبارات  پیشنهادی مبلغ 13 میلیارد ریال در قالب 7 پروژه برای اجرای طرح‌های عمرانی در بخش‌های مختلف منابع طبیعی تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هرساله بخش عظیمی از هرز آبها و سیلاب‌ها به جای ذخیره و استفاده مناسب در آبخیزها، با روندی تخریبی و فرسایشی هدر می‌رود که این امر ضمن خروج منابع ارزشمند آب و خاک، مشکلاتی نیز در سطح آبخیزها و دشت‌ها ایجاد می‌کند. 

28 پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در استان خراسان جنوبی افتتاح می‌شود 14 پروژه منابع طبیعی وآبخیزداری در هفته دولت افتتاح می‌شود منابع طبیعی و رودخانه‌های گیلان در حال نابودی است

علیپور با توجه به این موضوع گفت: این در حالی است که در شرایط  خشکسالی باید از کمترین بارندگی و منابع آب، بهترین و بیشترین استفاده را کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیرجند بیان کرد: بدیهی است موثرترین راه برای مقابله با خشکسالی، آبخیزداری است.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که همواره ساکنان حوزه‌های آبخیز با آن مواجه هستند کمبود آب، چه در بخش کشاورزی و چه در بخش شرب بوده است که این موضوع همواره زندگی ساکنان این منطقه را با بروز پدیده‌هایی همچون خشکسالی، سیلاب‌ها و همچنین نبود دسترسی به منابع آب سالم و کافی در معرض تهدید قرار داده است.

 علیپور با بیان اینکه عملیات آبخیزداری در قالب اقدامات مکانیکی شامل احداث بندهای خاکی، سنگی- ملاتی، سنگی-گابیونی و ... انجام شده است عنوان کرد: این اقدامات در چندین حوزه آبخیز اصلی شامل حوزه‌های آبخیز باقران فاز یک، باقران فاز 2 اجرایی شده است.

وی گفت: با توجه به شرایط حساس و تغییرات اقلیمی و بارش‌های یکباره و خطرات سیلاب که چندین بار در حوزه‌های مختلف  به وقوع پیوسته است تداوم اجرای پروژه‌های آبخیزداری ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی تاکید کرد:  در این خصوص و برای تحقق این مهم اعتبارات صندوق توسعه ملی به کمک آمده و طی دو سال گذشته شاهد اقدامات خوب و مؤثری در اجرای پروژه‌های آبخیزداری هستیم  که این امر  بر مردم نیز پوشیده نمانده  وباعث شده به اهمیت اجرای طرح‌های آبخیزداری بیشتر واقف شوند و  خواستار  اجرای فعالیت‌های آبخیزداری در حوزه های مختلف هستند.

علیپور ادامه داد: این موضوع پس از طرح در کمیته برنامه ریزی و قول مساعد استاندار  به مردم در سفر های استانی  سبب شد خوشبختانه سال جاری بیشترین اعتبار نسبت به سایر پروژه ها  با اعتباری بالغ بر 4.4 میلیارد ریال به پروژه آبخیزداری و کنترل سیل در حوزه های داخلی شهرستان اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه با فعالیت های آبخیزداری و استحصال و بهره برداری مناسب آب، باعث می شود علاوه بر حفاظت از آب و خاک در این مناطق ، رونق و آبادانی و امید به زندگی نیز در انتظار ساکنان باشد و اجرای این سازه ها زمینه را برای پایداری محیط طبیعی و توسعه پایدار فراهم می‌کند اعلام کرد: هنوز مساحت زیادی از شهرستان نیاز به اجرای سازه های آبخیزداری دارد که با تخصیص اعتبارات شهرستانی  می توان در این حوزه فعالیت بیشتری انجام داد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیرجند با بیان اینکه  اجرای سیاست‌های سازمان جنگل‌ها مبنی بر اینکه اجرای پروژه‌های آبخیزداری فقط در حوزه‌های دارای مطالعات تفصیلی امکان پذیر است تصریح کرد: نظر به اینکه حوزه‌های مطالعاتی در سطح شهرستان کم است توجه مسئولین استانی و شهرستانی مبنی بر گذاشتن اعتبارات برای مطالعات حوزه‌ها امری ضروری به شمار می‌آید که امیدواریم این موضوع نیز مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/ 251/س

R41348/P/S6,56/CT12 بیشتر بخوانید... مازندران| سازمان منابع طبیعی در حوزه "جهش تولید" ۹ برنامه اجرا می‌کند ۳ هزار هکتار از مراتع و جنگل‌های منابع طبیعی استان بوشهر دچار حریق شده است مجلس تأسیس وزارتخانه منابع طبیعی و محیط زیست را در دستور کار قرار دهد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مازندران| سازمان منابع طبیعی در حوزه "جهش تولید" ۹ برنامه اجرا می‌کند ۳ هزار هکتار از مراتع و جنگل‌های منابع طبیعی استان بوشهر دچار حریق شده است مجلس تأسیس وزارتخانه منابع طبیعی و محیط زیست را در دستور کار قرار دهد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ توضیحات بنیاد مستضعفان درباره اتفاقات روستای ابوالفضل اهواز ۲ گزارش| ایران اسلامی در عزای سید و سالار شهیدان / عاشقان و دلسوختگان امام حسین (ع) ‌شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند‌ + تصاویر ۳ مراسم روز تاسوعای حسینی مطالبه‌گران اهوازی در روستای ابوالفضل اهواز برگزار شد + تصاویر ۴ نماینده زاهدان: افغانستان حق‌آبه ایران را نمی‌دهد/ به وزیر کشور اعتراض کردم ۵ ‌مراسم روز عاشورا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرهای خوزستان برگزار شد + تصاویر ۶ تازه‌ترین اخبار از زلزله ۴.۸ریشتری علامرودشت/ استقرار تیم‌های امدادی در منطقه/ زلزله خسارتی نداشت ۷ گزارش| دلجویی ‌جوانان اهوازی از مردم روستای ابوالفضل / استمداد مردم روستا از رئیس قوه قضائیه برای رفع مشکل ۸ ‌اجرای ۵ پروژه بزرگ استراتژیک در بندر چابهار/ پیشرفته‌ترین برج کنترل بنادر ایران در بندر شهیدبهشتی ساخته می‌شود مهمترین اخبار استانها گزارش| ‌گرداب انقراض‌‌ در کمین یوزهای ایرانی /‌ باز هم دست چپاول‌گران محیط زیست در میان است فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شرق کشور: ‌صدها کیلومتر فراتر از مرزهای هوایی آسمان ایران را رصد می‌کنیم ‌ عضو کمیسیون آموزش مجلس: ۵ میلیون دانش‌آموز کشور گوشی هوشمند و امکان دسترسی به اینترنت ندارند ‌اجرای ۵ پروژه بزرگ استراتژیک در بندر چابهار/ پیشرفته‌ترین برج کنترل بنادر ایران در بندر شهیدبهشتی ساخته می‌شود مهمترین اخبار تسنیم امام خامنه‌ای: امنیت کشور مرهون آمادگی پدافند هوایی است ‌اجرای ۵ پروژه بزرگ استراتژیک در بندر چابهار/ پیشرفته‌ترین برج کنترل بنادر ایران در بندر شهیدبهشتی ساخته می‌شود تسهیل تأمین ارز برای واردات کالاهای اساسی/ ترخیص و توزیع نهاده دامی بدون مجوز وزارت جهاد ممنوع شد تازه‌ترین اخبار از زلزله ۴.۸ریشتری علامرودشت/ استقرار تیم‌های امدادی در منطقه/ زلزله خسارتی نداشت لبنان| آغاز رایزنی‌های پارلمانی برای انتخاب مأمور تشکیل دولت درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری میلیارد ریال ترین اخبار پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۷۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان

مصطفی زینتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از طرح بهسازی معابر روستایی در ۱۰ روستای شهرستان دامغان خبر داد و ابراز کرد: طرح بهسازی معابر مناطق قهاب رستاق و دامنکوه امسال با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

وی گفت: سال گذشته طرح بهسازی در شش روستا با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال شامل آسفالت معابر و خیابان و جدول گذاری اجرا شده است.

رئیس بنیاد مسکن دامغان همچنین بین کرد: عملیات بهسازی در روستاهای حسن آباد و فرات در جنوب دامغان شامل ۱۱ هزار متر مربع آسفالت و جدول گذاری با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال به پایان رسید.

زینتی با بیان اینکه جلوگیری از جاری شدن روان آب‌ها و تسهیل در تردد و رفت و آمد از مهمترین اهداف اجرای طرح بهسازی در روستاها است، بیان کرد: بهسازی معابر روستایی در زمره مطالبات جدی مردم محسوب می‌شود.

کد خبر 6096801

دیگر خبرها

  • خسارات سیلاب های فصلی جنوب کرمان باطرح های آبخیزداری کاهش یافت
  • تخصیص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه آب داجیوند
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب