Web Analytics Made Easy - Statcounter

 امیررضا پوررمضانعلی روز دوشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بانوان شطرنجباز در کل المپیاد جهانی نتایج قابل قبولی را کسب کردند و این در حالی است که سارا خادم الشریعه ستاره این دوره از رقابت ها در مرحله گروهی بود.

وی افزود: خادم الشریعه در طول برگزاری مسابقات شطرنج المپیاد جهانی که به صورت آنلاین برگزار شد ، از مجموع هشت دیدار خود ، ۶ پیروزی و ۲ تساوی کسب کرد تا برترین شطرنجباز ایران در این دوره از رقابت ها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البته شطرنجبازان ما خیلی خوب بازی کردند و اگر در دور آخر برابر تیم مغولستان که ضعیف تر از تیم ما محسوب می شود به پیروزی می رسید، به مرحله دوم این رقابت ها صعود می کردیم که متاسفانه با شکست برابر این تیم، از صعود به مرحله بعدی المپیاد جهانی بازماندیم.

سرمربی تیم ملی شطرنج بانوان اضافه کرد: مسابقات شطرنج المپیاد جهانی فیده ۲۰۲۰ به صورت آنلاین برگزار شد که تیم ملی ایران در گروه A مسابقات و در سخت‌ترین گروه حضور داشت و سرانجام مقام چهارم را کسب کرد.

پوررمضانعلی بیان کرد: اگر بدشانسی گریبانگیر تیم ملی نمی‌شد و برابر حریف خود به برتری می رسیدیم ، جزو سه تیم برتر گروه قرار گرفته و به مرحله بعد صعود می کردیم که متاسفانه این امر تحقق نیافت.

پوررمضانعلی خاطرنشان کرد: المپیاد شطرنج هر دو سال یک بار به صورت رو در رو برگزار می ‌شود که امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا ، مسابقات حضوری لغو،  و این رقابت ها به صورت آنلاین برگزار شد.

وی در ادامه تصریح کرد:  البته چهار بانوی شطرنج‌باز از کشورمان در ترکیب تیم ملی حضور داشتند که در هر مسابقه از سه شطرنج‌باز می‌توانستیم استفاده کنیم که خوشبختانه در نهابت نتایج بانوان رضایت کننده بود.

وی افزود: به هرحال نتایج بخش بانوان  قابل تقدیر است به خصوص نتایجی که خادم‌الشریعه کسب کرد و در مرحله گروهی بهترین بازیکن کل مسابقات شد و باید افتخار کنیم که چنین بازیکن ارزشمندی در تیم ملی ایران حضور دارد و برای کشورمان افتخارآفرینی می‌کند.

مربی ارشد فدراسیون جهانی شطرنج در ادامه به برنامه های تیم ملی شطرنج بانوان نیز اشاره و اظهار کرد: هم اینک کلاسهای تیم ملی شطرنج بانوان مداوم و به صورت آنلاین برگزار می شود و علاوه بر اعضای تیم ملی ، با سایر شطرنجبازبان شایسته نیز کار می کنیم تا پشتوانه مناسبی برای تیم ملی شطرنج بانوان کشور داشته باشیم.

امیررضا پوررمضانعلی مربی گیلانی تیم ملی شطرنج بانوان ایران دومین استاد بزرگ شطرنج این استان است که این شطرنجباز و مربی تاکنون افتخارات زیادی را کسب کرده و تیرماه امسال  نیز به عنوان مربی ارشد فدراسیون جهانی شطرنج انتخاب شد.

سرمربی گیلانی تیم ملی شطرنج بانوان ، پیش از این نیز به عنوان مربی تیم ملی شطرنج بزرگسالان افغانستان فعالیت داشت که به همراه این تیم به المپیاد جهانی شطرنج ۲۰۱۸ به میزبانی باتومی گرجستان اعزام شد و این تیم موفق به کسب عنوان قهرمان رده D مسابقات شد که این نتیجه،  بهترین عملکرد و افتخار تاریخ شطرنج افغانستان است.

امیررضا پوررمضانعلی متولد ۱۳۷۱ شهرستان رشت است که تاکنون مقامهای زیادی را در رقابت های کشوری،  بین المللی، آسیایی و جهانی کسب کرده و در رتبه بندی اعلام شده نیز در رده هفتم برترین شطرنج ‌بازان ایران قرار دارد.

این شطرنجباز گیلانی در ۲۰۱۶ به همراه تیم ملی شطرنج دانشجویان ایران به مقام سوم جهان دست یافت و در مسابقات قهرمانی منطقه غرب آسیا که در تیرماه ۱۳۹۶ در تهران برگزار شد به مقام قهرمانی رسید و به عنوان نماینده این منطقه در مسابقات جام جهانی شطرنج در تفلیس حضور پیدا کرد تا به عنوان اولین شطرنجباز گیلانی در رقابت های جام جهانی حضور یابد.  

برچسب‌ها رشت فدراسیون های ورزشی گیلان شطرنج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت فدراسیون های ورزشی گیلان شطرنج رشت فدراسیون های ورزشی گیلان شطرنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۷۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای پایتخت قابل قبول است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۶۳ قرار گرفته و هوای پایتخت در شرایط قابل قبول است.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۵۴ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی حریفان تنیسور‌ها در جدول اصلی رقابت‌های ۱۰۰۰ امتیازی
  • هوای مشهد قابل قبول است
  • کیفیت هوای مشهد قابل قبول است
  • امروز در هوای تهران نفس بکشید
  • مسابقات کونگ‌فو بانوان استان بوشهر برگزار شد
  • کسب مقام ووشو بانوان خراسان جنوبی در المپیاد استعدادها
  • هوای مشهد قابل قبول شد
  • کیفیت هوا در تهران قابل قبول است
  • وضعیت هوای تهران قابل قبول است
  • هوای پایتخت قابل قبول است