Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مسلمانان کشور‌های مختلف در روز عاشورا به برگزاری گسترده مراسم سالانه پرداختند اما این مراسم در برخی از کشور‌ها با مداخله پلیس به خشونت انجامید. تاریخ انتشار: 12:27 - 10 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۵۱۵۹۹ خبرگزاری میزان – میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان، مراسم روز عاشورا –یکی از بزرگ‌ترین اجتماعات مسلمانان- را برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

      روز عاشورای امسال و در میانه شیوع بیماری «کرونا»، براساس الزامات بهداشتی در کشور‌هایی مانند عراق، ترکیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان، بحرین، لبنان، پاکستان و ... برگزار شد.   اما این مراسم در چند کشور با مداخله پلیس و اقدامات سختگیرانه دولت‌ها علیه شیعیان، به خشونت کشیده شده و شهادت چند نفر از عزاداران را به دنبال داشت.           به گزارش «فعالان رسانه‎ای نیجریه و کشمیر آبزرور»، حمله پلیس نیجریه به عزاداران عاشورا در شهر‌های مختلف و در نزدیک ۳۰۰ منطقه، سبب شهادت ۲ عزادار حسینی و زخمی شدن ده‌ها نفر شد.         بیشتر بخوانید:  تهیه پروتکل‌های خاص برای شرکت زائران کربلا در مراسم عاشورا ادامه بازداشت شیعیان بحرین از سوی رژیم آل خلیفه       ضمن اینکه پلیس نیجریه چند نفر از عزاداران را بازداشت کرد.   در همین حال دولت و پلیس هند نیز با اعمال محدودیت‌های سختگیرانه‌ای به بهانه مقابله با شیوع کرونا در «سرینگر» کشمیر، اقدام به مقابله با عزاداران کردند.   این اقدامات به درگیری میان پلیس و مسلمانان و بازداشت و زخمی شدن عزاداران انجامید.         در برخی از مناطق کشمیر، پلیس با استفاده از گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی اقدام به متفرق کردن عزاداران و ایجاد اختلال در عزاداری‌ها کرد.   به گفته عزاداران، پلیس بدون هیچ بهانه‌ای اقدام به استفاده از اشک آور کرد.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مراسم روز عاشورا تحولات بین الملل عاشورای حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۷۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر دو شهید گمنام در مسجد جمکران مقدس آرام می‌گیرد

همزمان با ایام حزن و اندوه شهادت امام جعفر صادق (ع)، آیین تشییع و تدفین دو شهید گمنام با حضور خیل عاشقان و منتظران امام زمان (عج) در آستان مقدس مسجد جمکران برگزار خواهد شد.

در این مراسم که روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ساعت ۱۶:۳۰ از انتهای بلوار پیامبر اعظم (ص)، میدان آل یاسین آغاز خواهد شد؛ پیکر‌های مطهر این دو شهید گرانقدر دفاع مقدس تا صحن جامع امام مهدی (عج) تشییع و پس از اقامه نماز بر پیکر آنها، «در آغوش امام (عج)» به خاک مقدس جمکران سپرده خواهند شد.

این مراسم با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، مسئولین و مردم انقلابی و همیشه در صحنه استان و زائران میعاد منتظران برگزار خواهد شد.

این دو لاله گلگون کفن در عملیات‌های کربلای ۵ و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تلاش برای اقدام به قتل در مدرسه‌ای دیگر در انگلیس
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع )در حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع)
  • پیکر دو شهید گمنام در مسجد جمکران مقدس آرام می‌گیرد
  • ۲ شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران آرام می‌گیرند
  • برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران آذربایجان شرقی
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت استاد مطهری در مسجد جامع نارمک
  • فیلم لحظه حمله و درگیری خونین گردشگر ترکیه‌ای با یک اسرائیلی
  • ببینید | مرگ سه افسر پلیس؛ اولین تصاویر از تیراندازی خونین در ایالت کارولینا
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند