Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@01:06:09 GMT

کربلا زیبایی محض است، از زینب بپرس

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۷۸۴۶

کربلا زیبایی محض است، از زینب بپرس

‍‍‍‍‍‍

رضا اسماعیلی تازه‌ترین سروده خود را در حال و هوای ماه محرم و به ایام عزاداری بر سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، اختصاص داد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، رضا اسماعیلی، از شاعران آیینی کشور، همزمان با ایام عزاداری بر سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع)، تازه‌ترین غزل خود را به محضر مبارک ایشان تقدیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سروده اسماعیلی که برای انتشار در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار گرفته، به این شرح است:

تقدیم به حسین بن علی(ع) که تا همیشه تاریخ، شناسنامه طراوت و تازگی و مرامنامه آزادگی است


باید از او گفت، اما با زبانی تازه‌تر
با حروف روشنی، با واژگانی تازه‌تر

کربلا زیبایی محض است، از زینب بپرس
تا بیابی از امام جان، نشانی تازه‌تر

خون او گل می‌کند هر سال در جان زمین
خون او گل می‌کند در ناگهانی تازه‌تر

«بر مشامم می‌رسد هر لحظه بوی کربلا»
از قیام او شنیدی داستانی تازه‌تر؟

باز کن چشمی به روی خطبه‌های روشنش
حرف‌هایش را تماشا کن، جهانی تازه‌تر

خط بکش بر صورت اسطوره‌های پیش از این
تا به لحن خون، حقیقت را بخوانی تازه‌تر

آیه آزادگی را کن تلاوت همچو «حُرّ»
تا گلویت را به وجد آرد اذانی تازه‌تر

کربلایی شو، خدایی شو، بزن بیرون ز خود
گر که هستی طالب نام و نشانی تازه‌تر

کربلا بوی گل سرخ است در جان جهان
کربلا را زندگی کن، تا بمانی تازه‌تر

از خوندل تبریزی تا خوشدل تهرانی؛ نوای نینوا در چند کتاب خواندنی

انتهای پیام/

R1013197/P/S4,35/CT1 واژه های کاربردی مرتبط موکب تسنیم حضرت زینب (س) امام حسین (ع) شعر آیینی بیشتر بخوانید... از خوندل تبریزی تا خوشدل تهرانی؛ نوای نینوا در چند کتاب خواندنی قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... از خوندل تبریزی تا خوشدل تهرانی؛ نوای نینوا در چند کتاب خواندنی واژه های کاربردی مرتبط موکب تسنیم حضرت زینب (س) امام حسین (ع) شعر آیینی پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ ماجرای تحریم آب و کتک‌ خوردن بازیگر شمر در خیابان/ محمد فیلی: از امام حسین(ع) می‌خواهم مرا به نوکری قبول کند + فیلم ۲ اینفوگرافیک| فرزندان حضرت زهرا(س) که در کربلا حضور داشتند و سرنوشت آن‌ها ۳ اینفوگرافیک| فرزندان و نوادگان حضرت ام‌البنین(س) که در کربلا حضور داشتند و سرنوشت آن‌ها ۴ روضه‌خوانی "محمود کریمی" در منزل "شهید سلیمانی " ۵ رجعت امام حسین با اصحاب در عصر ظهور و سپهسالاریِ حضرت عباس ۶ رویگری: در کوچه و خیابان "کیان" صدایم می‌زنند/ چرا فقط به هنگام دیدن "مختارنامه" یادم می‌افتند؟ ۷ پخش داستان حضرت عباس(ع) از تلویزیون ۸ حرمله‌ای که می‌گوید امام حسین(ع) به او آبرو داده!/ مداحی "انوش معظمی" در تسنیم + فیلم مهمترین اخبار فرهنگی غایت آرزوی یک نویسنده، نوشتن درباره امام حسین(ع) است/ دست خالی بازار کتاب دینی برای نوجوانان ماجرای صدور فتوای شرک در زندان در پی تغییر ایدئولوژی سازمان مجاهدین/ آیا مهدی عراقی "اتاق دویی" بود؟! بررسی موضوع لعن در زیارت عاشورا/ چرا کسانی که در برابر ظلم به امام حسین(ع) سکوت کردند، لعنت می‌شوند؟ استقبال خانواده‌ها از طرح‌های جدید نوشت‌افزار ایرانی اسلامی مهمترین اخبار تسنیم امام خامنه‌ای: امنیت کشور مرهون آمادگی پدافند هوایی است ‌اجرای ۵ پروژه بزرگ استراتژیک در بندر چابهار/ پیشرفته‌ترین برج کنترل بنادر ایران در بندر شهیدبهشتی ساخته می‌شود تسهیل تأمین ارز برای واردات کالاهای اساسی/ ترخیص و توزیع نهاده دامی بدون مجوز وزارت جهاد ممنوع شد تازه‌ترین اخبار از زلزله ۴.۸ریشتری علامرودشت/ استقرار تیم‌های امدادی در منطقه/ زلزله خسارتی نداشت لبنان| آغاز رایزنی‌های پارلمانی برای انتخاب مأمور تشکیل دولت درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موکب تسنیم حضرت زینب س امام حسین ع شعر آیینی موکب تسنیم حضرت زینب س امام حسین ع شعر آیینی امام حسین ع ترین اخبار تازه تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۷۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟

به گزارش تابناک به نقل از عصر ایران، خانم معصومه حائری یزدی همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی و دختر آیت‌الله شیخ مرتضی حایری یزدی صبح روز ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ خورشیدی در تهران درگذشت.

وی مادر سید حسین و مریم خمینی بود. حجت‌الاسلام سید حسین خمینی از اوایل دهه ۶۰ عملا از عرصه های رسمی و رسانه‌ای کنار است و خواهر او (نوه امام خمینی) هم در خارج از کشور زندگی می‌کند و به طبابت و کارهای علمی اشتغال دارد و خانواده برای دفن مادر منتظر بازگشت اوست. (دو فرزند دیگر در کودکی درگذشته بودند).

 
 

از نکات شگفت‌آور زندگی خانم حایری این که به رغم آن که عروس ارشد امام خمینی و منتسب به یک خاندان بزرگ و مشهور روحانی دیگر هم بود زندگی بسیار عادی و گاه توام با سختی و رنج داشته است.

او شیفته سید مصطفی خمینی بود و خاطرات هجران او را با اشک بیان می‌کرد و همچون اعضای خانواده امام که آقا مصطفی را «داداش» خطاب می‌کردند او هم عادت کرده بود همسرش را این گونه خطاب و حتی بعد از فقدان چنین یاد کند.

با این که عروس ارشد امام اهل مصاحبه با رسانه‌ها نبود اما برای اولین بار اول آبان ۱۴۰۰ و به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد درگذشت مشکوک سید مصطفی خمینی گفت‌وگویی با او منتشر شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت خصوصا جاهایی که حکایت از نگاه امروزین آقا مصطفی خمینی داشت و تصویر متفاوتی از فرزند فقید امام ترسیم می‌کرد.

درباره فرزندان چنین گفته بود: «خدا چهار فرزند به من داد که دو تا از آن‌ها از دنیا رفتند و الان تنها حسین و مریم برای من باقی مانده‌اند. هر دو دختر بودند و یکی در ایران و یکی در نجف از دنیا رفت. اولی چند روز بعد از به دنیا آمدن از دنیا رفت و علتش هم این که اوضاع ما در آن ایام به خاطر مسائل انقلاب خیلی ناجور و نامناسب و دگرگون بود و در همان ایامی که تازه این دختر به دنیا آمده بود، نیروهای دولتی وارد منزل ما ‌شدند و هول و هراس ایجاد ‌کردند و حال خود من خیلی بد و خراب بود و شاید این بچه بر اثر همان مسائل مُرد و از دنیا رفت.

دومی هم بلافاصله بعد از تولد و بر اثر یک بیماری کشنده از دست رفت؛ البته برخی به من می‌گفتند که این فرزندم، پسر بوده ...»

دیگر خبرها

  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد