Web Analytics Made Easy - Statcounter

پدافند هوایی در دفاع مقدس ۷۰۰ هواپیمای عراقی را ساقط کرد، شمخانی به روستای ابوالفضل رفت، عزاداری امام حسین(ع) نوعی بازگشت به خویش برای ایرانیان است، سیاست همه گزینه‌ها روی میز آمریکا به معنای قانون جنگل است برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، پدافند هوایی در دفاع مقدس ۷۰۰ هواپیمای عراقی را ساقط کرد، شمخانی به روستای ابوالفضل رفت، عزاداری امام حسین(ع) نوعی بازگشت به خویش برای ایرانیان است، سیاست همه گزینه‌ها روی میز آمریکا به معنای قانون جنگل است از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه ۱۰ شهریور ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امضای تفاهم نامه معاونت مالکیت فکری وزارت دادگستری با کانون وکلای البرز

تفاهم نامه همکاری معاونت مالکیت فکری وزارت دادگستری با کانون وکلای دادگستری استان البرز به امضا رسید. این تفاهم نامه به منظور استفاده معاونت مالکیت فکری وزارت دادگستری از توانمندی‌های وکلا در ارتقاء سطح حقوق مالکیت فکری و استفاده متقابل کانون وکلای دادگستری استان البرز از ظرفیت‌های موجود در وزارت دادگستری جهت افزایش سطح دانش وکلا نسبت به مسائل حقوق مالکیت فکری و همچنین ارائه کمک‌های تخصصی وکلا، به امضای معاون حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری و رئیس کانون وکلای دادگستری استان البرز رسید.
همکاری در برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در زمینه حقوق مالکیت فکری برای ارتقاء سطح دانش وکلا با همکاری سازمان جهانی مالکیت فکری، استفاده از نظرات مشورتی وکلا در سیاست‌گذاری و تدوین لوایح به ویژه در زمینه حقوق مالکیت فکری، برگزاری همایش‌ها و دوره‌های آموزشی تخصصی در زمینه حقوق مالکیت فکری به صورت مشترک با همکاری وزارت دادگستری و کانون وکلا و انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک در زمینه حقوق مالکیت فکری از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است که در پنج ماده و ۸ بند و ۲ تبصره، میان طرفین امضاء و مبادله شد.

 

پدافند هوایی در دفاع مقدس ۷۰۰ هواپیمای عراقی را ساقط کرد

امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش صبح امروز با حضور در برنامه صبح بخیر ایران شبکه اول سیما درباره نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: پدافند هوایی در کشور قدمتی حدود صد ساله دارد و در ابتدای تشکیل خود تحت عنوان یگان‌های ضد طیاره در ارتش ثبت شد، پس از جنگ جهانی اول زمانی که از هواپیما به عنوان یک سلاح مهاجم موثر برای انهدام تجهیزات و نیرو‌های سطحی استفاده شد، بنابراین دنیا بر این شد که باید افراد و یگان‌هایی باشند که بتوانند با این هواپیما‌های مهاجم مقابله کنند و نیاز پدافند هوایی در همان سال‌ها یعنی پس از جنگ جهانی اول شکل گرفت.

وی ادامه داد: پدافند هوایی در کشور ما بنا به تعبیر فرمانده معظم کل قوا به عنوان اولویت اول نیرو‌های مسلح است و باید قدر آن را بدانیم.

امیر صباحی فرد با اشاره به مأموریت نیروی پدافند هوایی ارتش اظهار کرد: اگر بخواهیم مأموریت این نیرو را بیان کنیم باید بگوییم که مأموریت پدافند هوایی همانند کار پلیس در روی زمین است. در واقع پلیس مأموریت حفظ امنیت، ایمنی و تردد‌ها را در داخل کشور بر عهده دارد، این دقیقاً مشابه همان ماموریتی است که پدافند هوایی به صورت گسترده‌تر در آسمان ایران اسلامی و خارج از مرز‌ها برعهده دارد.

وی افزود: زمانی که هواپیمای حضرت امام (ره) در بهمن ۵۷ در حال ورود به کشور بود، اولین یگان و اولین نفراتی که به حضرت امام خوش آمد گفتند نیرو‌های پدافند هوایی بودند. رادار تبریز این پیام را به خلبان مخابره کرد و خلبان هم پیام خوش‌آمد ما را به حضرت امام (ره) رساند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش درباره فعالیت‌های این نیرو در دوران دفاع مقدس گفت: پیش از آنکه نقش پدافند هوایی را در هشت سال دفاع مقدس بررسی کنیم باید درباره عراق و نیروی هوایی عراقی بررسی می‌کردیم. قبل از اینکه جنگ تحمیلی آغاز شود رژیم بعثی عراق دارای۳۵۰ فروند هواپیمای نه چندان پیشرفته بود.

 

تاکید دو تشکل ایرانی و فلسطینی بر ایجاد جبهه متحد علیه رژیم صهیونیستی

معاون بین‌الملل موسسه بین‌المللی و حقوق بشری صلح زیبا وعضو دفتر سیاسی و مسئول رسانه‌ای جبهه مردمی آزادی‌بخش فلسطین در سوریه ، در نامه‌نگاری با یکدیگر توافق اخیر امارات و رژیم صهیونیستی را محکوم و بر ایجاد جبهه‌ای متحد علیه رژیم صهیونیستی تاکید کردند. در نامه‌های سامان نیازی، معاون بین‌الملل موسسه بین‌المللی و حقوق بشری صلح زیبا و انور رجا، عضو دفتر سیاسی و مسئول رسانه‌ای جبهه مردمی آزادی‌بخش فلسطین در سوریه تاکید شده که پیمان‌شکنان و منحرفان به سمت کودک‌کشان و غاصبان سرزمین‌های پاره تن اسلام ، هرگز سودی نخواهند برد و حمایت از فلسطین و قداست و مقدسات آن از بازیچه قرار گرفتن توسط طرح‌های انحلال در ابتدا نیازمند مصونیت فکری سیاسی در چارچوب محور مقاومت، نخبگان و توده مردم آن است.

 

شمخانی به روستای ابوالفضل رفت

در پی اتفاق‌های روز چهارشنبه ۶ شهریور در روستای ابوالفضل اهواز، بعد از ظهر امروز یکشنبه (عاشورای حسینی) شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی به میان مردم این روستا رفت و ضمن بازدید از منطقه و بررسی اتفاق‌های رخ داده، به گفت وگو با اهالی و دلجویی از آنان پرداخت.

دریابان شمخانی در آغاز ورود به روستا ضمن تکریم حجةالاسلام والمسلمین سید یوسف موسوی شوکی امام جماعت مسجد روستای ابوالفضل از او تجلیل کرد.

روز چهارشنبه ۶ شهریور، ماموران نیروی انتظامی و اجراییات شهرداری اهواز که برای رفع تصرفات غیرقانونی به این منطقه مراجعه کرده بودند، با اهالی این روستا درگیر شدند که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و فضای مجازی داشته است.

سرهنگ محسن دالوند فرمانده انتظامی کلانشهر اهواز پیش از این هر گونه تیراندازی به سمت مردم روستای ابوالفضل ( ع) این شهرستان را تکذیب کرد و گفت: ماموران این فرماندهی تنها برای اجرای حکم قضایی به این روستا مراجعه کردند.

بیرانوند معاون دادستان اهواز نیز گفته است: ماموران انتظامی حاضر در محل برای کنترل اوضاع و جلوگیری از صدمه جانی به افراد به صورت هوایی با اسلحه ساچمه زن پلاستیکی چند تیر شلیک کردند که برخی از افراد از این موضوع سو استفاده کرده و با تقطیع کلیپ ها سعی در وارونه کردن موضوع داشتند.

در پی این حوادث، روابط عمومی بنیاد مستضعفان نیز با ارائه توضیحاتی، اظهار داشت: «مراجع قضایی برای جلوگیری از سودجویی‌ها و زمین‌خواری در این اراضی، حکم به رفع تصرف این زمین‌ها را صادر کردند.

 

عزاداری امام حسین(ع) نوعی بازگشت به خویش برای ایرانیان است

«علی ربیعی» در یادداشتی در اینستاگرام تاکید کرد که از کارکردهای کمتر دیده شده عزاداری حسین(ع) نوعی بازگشت به خویش برای ایرانیان است. از کارکردهای کمتر دیده شده عزاداری حسین(ع) نوعی بازگشت به خویش برای ایرانیان است. معمولا در این ایام، افراد به شهر، روستا و یا محله‌های قدیمی خود برای عزاداری به دنبال خاطرات می‌روند.

سخنگوی دولت ادامه داد:‌ امروز در کانال‌ جنوب شهری‌ها مطلب زیر را دیدم. "عباس طهماسبی‌زاده یکی از بچه‌های جوادیه در اینستاگرام خود درباره حضور قدیمی‌های جوادیه در روزهای تاسوعا و عاشورا یادداشتی نوشته است که به شرح ذیل است:

حضور در محل، در روز تاسوعا و عاشورا اصل مهمی برای ما بچه‌های جوادیه در زندگی شده است.خیلی سخت پیش می‌آید که بچه‌های جنوب شهر مخصوصا جوادیه، فلاح و خزانه در این دو روز خود را به محل نرسانند و در هیات‌هایی که کودکی خود را در آنجا گذرانده‌اند، حضور پیدا نکنند.

یک همسایه‌ای داشتیم که در سیل مهاجرت دهه شصت، به ژاپن رفته بود. یادم می‌آید هر سال یکی از بچه‌های محل با او تماس می‌گرفت تا او هم بتواند به صورت مجازی در مراسم شرکت کند و صدای مراسم عزای حسین (ع) را از جوادیه بشنود و بی‌نصیب نماند.

با اینکه چند سالی است دیگر در جوادیه زندگی نمی‌کنیم، به رسم هر سال صبح عاشورا با پدرم به جوادیه آمدیم. از همان ابتدای ۲۰ متری که ماشین را پارک کردم، سلام علیک‌ها با رفقای قدیمی و همسایه‌ها آغاز شد. اصلا شاید یکی از دلایلی که همه قدیمی‌های جوادیه در عاشورا به محل می‌آیند، این است که رفقا و دوستانشان را حتی شده محرم به محرم ببینند و صله رحمی داشته باشند.

 

سیاست همه گزینه‌ها روی میز آمریکا به معنای قانون جنگل است

«محمد جواد ظریف» در واکنش به سرکوب اعتراضات مردمی در شهر پورتلند آمریکا در پیامی توییتری نوشت: همه گزینه های روی میز مدتهاست که جزء اصلی ترین سیاست خارجی آمریکا بوده است.

وزیر امور خارجه همچنین در واکنش به تهدید وزارت امنیت داخلی آمریکا برای استفاده از نیروهای فدرال به منظور سرکوب اعتراضات ضد نژادپرستانه نوشت: این صرفا به معنی قانون جنگل است: بی توجهی به یک اصل اساسی قانون بین المللی: عدم استفاده از زور. 

به نوشته ظریف؛ هم اکنون رژیم آمریکا از تهدیدات مشابه علیه مردمان آمریکا استفاده می کند. یک پیام بیدارباش؟ به خواست خدا. 

چاد ولف وزیر امنیت داخلی آمریکا در مصاحبه با شبکه‌ "ای بی‌سی " گفت: همه گزینه از جمله اعزام نیروهای فدرال برای پایان دادن به اعتراضات اخیر پورتلند روی میز است. 

شهر پورتلند طی سه ماه اخیر بعد از کشته شدن جورج فلوید سیاهپوست آمریکایی توسط  پلیس به مرکز  اعتراضات ضد نژادپرستانه آمریکا تبدیل شده  و هم اکنون این شهر صحنه درگیری میان حامیان و مخالفان دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا است.  در ادامه درگیری‌های میان حامیان و مخالفان ترامپ در پورتلند تا کنون یک نفر کشته و مقامات محلی از اعلام آمار دقیق مجروحان اعتراضات اخیر خودداری می‌کنند. 

به دنبال سرکوب اعتراضات ضد نژادپرستانه ،فرمانداری پورتلند قانون منع  آمد و شد برقرار کرده و مردم این شهر نمی‌توانند از هفت صبح تا هفت شب در خیابان‌ها حضور یابند. 

پلیس در توییتی خبر داده که تعدادی را در جریان تظاهرات امروز دستگیر کرده است./

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار مالکیت فکری وزارت دادگستری زمینه حقوق مالکیت فکری نیروی پدافند هوایی ارتش عزاداری امام حسین ع روستای ابوالفضل قانون جنگل مالکیت فکری همه گزینه ها کانون وکلای تفاهم نامه کانون وکلا روی میز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۸۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری رویدادی با مشارکت معاونت علمی، جهاد دانشگاهی، صندوق نواوری و شکوفایی، کانون مدیریت مالکیت فکری و قوه قضائیه برگزار شد.

در این رویداد روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور ضمن تاکید بر اینکه مالکیت فکری باید به صورت جدی در کشور مورد توجه قرار گیرد، گفت: معتقدیم اگر قرار باشد ساختمان و بنای اقتصاد دانش بنیان در کشور بنا شود نیاز به بن سازه‌ای دارد که این بن‌سازه فقط مالکیت فکری است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور مزیت نسبی اقتصاد دانش بنیان را ارزشی دانست که توسط علم و فناوری در مقابل دارایی‌های فکری ایجاد می‌کند و گفت: ما سال‌ها در حوزه اقتصاد دانش بنیان و توسعه شرکت‌های دانش بنیان کار کرده‌ایم ولی مشاهدات نشان می دهد حدود ۹۸ درصد ارزش بازار ۱۰۰ شرکت بزرگ دنیا مربوط به دارایی‌های نامشهود است.

دهقانی ضمن بیان این مطلب که ان چیزی که برای شرکت‌ها ایجاد ارزش می‌کند، نیروهای‌ انسانی، فناوری‌ها، اعتبار و برند است، خاطرنشان کرد: در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم و باید با سرعت بسیار زیادی در حوزه مالکیت فکری، ارزیابی و اعتبار بخشی کاری کنیم.

معاون علمی رئیس جمهور همچنین از توافق با مدیر وایپو (سازمان جهانی مالکیت فکری) برای برگزاری دوره‌هایی در حوزه مالکیت فکری برای اعتباربخشی به مجموعه های کارگذاری در ایران خبر داد و گفت : امیدواریم به زودی چندین تجربه موفق را در حوزه دارایی های نامشهود شرکت های دانش بنیان داشته باشیم.

وی با بیان این مطلب که ۹۰ درصد دارایی‌های شرکت‌های دانش بنیان دارایی‌های نامشهود است، گفت: امیدوارم با توجه به عزم جدی که در مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری وجود دارد به زودی شاهد یک نظام کارا برای ارزیابی و اعتبار بخشی در کشور باشیم.

کد خبر 6090812 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است