Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@03:03:42 GMT

امکان دومین سقوط اقتصادی برای آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۸۰۹۶

در حالی که انتظار می‌رود اقتصاد آمریکا در سه ماهه جاری از سقوط عمیق خود به واسطه بحران کرونا بازگردد، یکی از مقامات سابق بانک مرکزی این کشور در مورد سقوط مجدد اقتصاد آمریکا هشدار داد.

به گزارش مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در حالی که انتظار می‌رود اقتصاد آمریکا در سه ماهه جاری از سقوط عمیق خود به واسطه بحران کرونا بازگردد، یکی از مقامات سابق بانک مرکزی این کشور هشدار داد در صورت مدیریت نشدن مناسب شیوع کرونا امکان سقوط مجدد اقتصاد آمریکا وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دنیس لاک‌هارت که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ رئیس بانک فدرال‌رزرو آتلانتا بود، یکی از اقتصاددانان و کارشناسانی است که از احتمال سقوط دوگانه در اقتصاد آمریکا سخن گفته‌اند. این سقوط مجدد که به آن «دابل دیپ» می‌گویند به معنای این است که اقتصاد پس از یک دوره سقوط به دنبال یک ریکاوری کوتاه مدت دوباره نزولی شود.

لاک‌هارت در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت: من همچنان معتقدم وقتی رو به جلو نگاه می‌کنیم سناریوهای مختلفی ممکن است برای اقتصاد آمریکا رخ دهد که در میان آنها یک سناریوی بدبینانه وجود دارد که آن می‌تواند دابل دیپ باشد.

او ادامه داد: اگر اوضاع مدیریت شیوع کرونا بد باشد و ما شاهد ریزش بیشتر مشاغل هفتگی باشیم، آن وقت احتمال سقوط مجدد وجود دارد. هرچند این سناریوی پایه ما نیست اما احتمال آن همچنان پابرجاست.

لاک‌هارت همچنین با توجه به تداوم نیاز اقتصاد آمریکا به مشوق‌های اقتصادی هشدار داد استفاده از سیاست‌گذاری‌های پولی به محدودیت‌های خود نزدیک می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شب های محرم دارا دوم عاشورا روستای ابوالفضل شام غریبان عبیدالله بن زیاد سقوط اقتصادی آمریکا کرونا شب های محرم دارا دوم عاشورا روستای ابوالفضل شام غریبان عبیدالله بن زیاد اقتصاد آمریکا سقوط مجدد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۸۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ تند همتی به انتقاد خبرگزاری دولت/ دانشجوی سال اول اقتصاد هم فرق تورم نقطه‌به‌نقطه و تورم سالانه را می‌داند؛ شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید ندانید

رئیس کل اسبق بانک مرکزی نوشت: یک دانشجوی کارشناسی سال اول اقتصاد، تفاوت تورم نقطه به نقطه و تورم سالانه را به خوبی می‌داند ولی شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید که ندانید.

‏به گزارش خبرآنلاین، عبدالناصر همتی در تازه‌ترین یادداشت در فضای مجازی نوشت: خبرگزاری رسمی دولت به طور بسیار مبتدی، مدعی شد که تحلیل این‌جانب در مورد ⁧نرخ تورم ⁩اشتباه است!

‏این خبرگزاری متوجه این موضوع هست که من نیز به مانند رییس‌جمهور دولت سیزدهم که در مقام مقایسه عملکرد، به آمار تورم بانک مرکزی در شهریور ۱۴۰۰ استناد می‌کردند، به آمار بانک مرکزی در خصوص نرخ تورم سال ۱۴۰۲ استناد کرده‌ام، نه به نرخ تورم نقطه به نقطه اعلام شده توسط مرکز آمار!

یک دانشجوی کارشناسی سال اول اقتصاد، تفاوت تورم نقطه به نقطه و تورم سالانه را به خوبی می‌داند ولی شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید که ندانید.

هر توجیهی که بیان کنید، دولت بایستی پاسخگوی کوچک شدن سفره مردم و کاهش ارزش ریال باشد.
‏این دو مورد را چگونه توجیه می‌کنید؟!

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • مدیر ورزشی بایرن مونیخ: ماندن توخل غیرممکن است
  • نگاهی به مسایل اقتصادی کشور، در برنامه گفتگوی اقتصادی
  • دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا برگزار می شود+ شرایط
  • دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا برگزار میشود+شرایط
  • کمک به تسهیل تامین مالی تولید با برات الکترونیکی 
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • آبشار لوه این هفته برای دومین بار قربانی گرفت؛ امروز مسافر سبزواری سقوط کرد
  • شوک به خیرونا: احتمال اخراج از اروپا و سقوط به لیگ 2
  • پاسخ تند همتی به انتقاد خبرگزاری دولت/ دانشجوی سال اول اقتصاد هم فرق تورم نقطه‌به‌نقطه و تورم سالانه را می‌داند؛ شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید ندانید