Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای هیئات مذهبی شهر نوش آباد از لغو نمایش های آیینی «خیل عرب و خیمه سوزی» و «شبه خاکسپاری شهدا» در این شهر خبر داد.

«سید محسن هاشمی موحد» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: هیئات مذهبی نوش آباد در اقدامی ارزشمند و به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و سلامت عزاداران حسینی نمایش های آیینی خیل عرب و خیمه سوزی و شبه خاکسپاری شهدای کربلا را لغو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس شورای هیئات مذهبی شهر نوش آباد افزود: در نشستی که با حضور کارشناس مسئول بیماری های شبکه بهداشت و درمان و مسئولین هیئات مذهبی در مرکز خدمات جامع سلامت نوش آباد برگزار شد، مقرر شد آیین های سنتی نوش آباد که در کشور به شهر آیین های عاشورایی شناخته شده است امسال برگزار نشود.

 

هیئت حسینی نوش آباد هم در اطلاعیه ای اعلام کرد: آیین سنتی مذهبی خیل عرب هیئت حسینی نوش آباد به علت شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت عزاداران حسینی لغو شده است.


در اطلاعیه این هیئت آمده است: این تصمیم در لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تبعیت از تصمیمات ستاد ملی کرونا و با توجه به ازدحام بالای جمعیت در این مراسم از سوی هیئت امنای هیئت حسینی نوش آباد اتخاذ شده است.

 

آئین سنتی مذهبی خیل عرب یازدهم محرم الحرام، در ۲۲ آبان سال ۱۳۹۱ با شماره ۵۹۸ در فهرست  میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است.

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: نوش آباد آران و بیدگل شورای هیئات مذهبی آران و بیدگل شهرستان آران و بیدگل نوش آباد آران و بیدگل کرونا هیئات مذهبی نوش آباد خیل عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۸۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان

رئیس شورای هیئات مذهبی کاشان از آزادی شش زندانی جرائم غیرعمد در کاشان توسط هیئات مذهبی این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

سیدعلی اکبر جلال‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی هیئات مذهبی شهرستان کاشان، اظهار داشت: یکی از اقدامات خداپسندانه هیئات مذهبی شهرستان کاشان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد است.

وی با بیان اینکه هیئات مذهبی شهرستان کاشان در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد حضور فعالی دارند، افزود: هیئات مذهبی شهرستان کاشان از ابتدای سال تاکنون شش زندانی جرایم غیرعمد را به آغوش گرم خانواده بازگرداندند.

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان کاشان با بیان اینکه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد توسط هیئات مذهبی این شهرستان به صورت مستمر در طول سال انجام می‌شود، ابراز داشت: هیئات مذهبی شهرستان کاشان علاوه بر برگزاری مراسم‌های مختلف مذهبی در امورات فرهنگی نیز فعالیت بسیار خوبی دارند.

وی با بیان اینکه در ماه‌های پیش رو و با آغاز ماه محرم و صفر فعالیت هیئات مذهبی شهرستان کاشان دوچندان می‌شود، گفت: کاشان بیش از یک هزار هیئت رسمی و غیررسمی دارد که در زمان‌هایی مختلف اقدامات فرهنگی مذهبی انجام می‌دهند.

جلال‌زاده با بیان اینکه هیئات مذهبی شهرستان کاشان در سایر اقدامات نظیر بسته‌های حمایتی، امدادرسانی در ایام کرونا و کمک به بخش درمان تمام تلاش خود را به کار گرفته بودند، تصریح کرد: هیئات مذهبی شهرستان کاشان همواره در کنار مردم بوده و در حمایت از نیازمندان تمام تلاش خود را به کار گرفتند.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد
  • حمایت ساواک از حسینیه ارشاد؟!
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • بازگشت سد دفاعی از پرسپولیس تا حذفی
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه
  • استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد