Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@07:29:01 GMT

تلاش‌های مذبوحانه واشنگتن محکوم به شکست است

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۸۸۰۵

تلاش‌های مذبوحانه واشنگتن محکوم به شکست است

رییس دفتر رییس جمهوری در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه‌ آمریکا گفت: تهدید علنی به تحریم کشورهایی که با آمریکا مخالفت کنند و این کشور را همراهی نکنند، یک بدعت خطرناک در نظام بین‌الملل و شورای امنیت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمود واعظی اظهارداشت: دولت آمریکا متاثر از رویکرد افراطی و اراده رژیم صهیونیستی، تصمیماتی می‌گیرد که کاملا غیرحقوقی و غیرمنطقی است لذا نمی‌تواند حتی به مبانی ظاهری حقوقی این تصمیمات نیز پایبند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دفتر رییس جمهوری با تاکید بر اینکه استفاده از مکانیزم ماشه ساز وکاری در درون برجام است، افزود: دولت آمریکا در رفتاری غیرمنطقی، رسما از برجام خارج شده و روشن است که دیگر امکان استفاده از ساز وکارهای درون این توافقنامه را ندارد.

واعظی خاطرنشان کرد:‌ البته دولتمردان آمریکا امروز دریافته‌اند که چه اشتباه بزرگی را در خروج از برجام مرتکب شده‌اند و حالا برای پوشاندن این اشتباه، دست به حرکت‌های مذبوحانه و خالی از هرگونه مبنای حقوقی و قانونی می‌زنند. آنها پس از خروج  چندین مرتبه این رویکرد را آزمایش کرده‌اند و هربار به شکل کاملا کم‌نظیری در تاریخ بین‌الملل با مخالفت جهانی مواجه شده‌اند.  

وی، سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه آمریکا را زمینه‌ساز انزوای این کشور در جهان دانست و افزود:‌ اینکه آمریکایی‌ها که داعیه رهبری جهان را دارند، دچار چنین انزوایی شده‌اند، در حقیقت نشان‌دهنده حقانیت موضع و قانونمند بودن رفتار ایران است.  

 عضو دولت تدبیر و امید یادآور شد: آمریکایی‌ها حق استفاده از مکانیزم‌های درون برجام را ندارند و به همین دلیل، اقدام اخیر آنها در شورای امنیت به هیچ وجه موفق نخواهد شد، چرا که همه اعضای و جامعه جهانی با آن مخالفند.

واعظی تصریح کرد: تهدید علنی به تحریم کشورهایی که با آمریکا مخالفت کنند و همراهی نکنند یک بدعت خطرناک در نظام بین الملل و شورای امنیت است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: محمود واعظی واعظی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۸۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن!

اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از فلسطین و علیه جانبداری‌های دولت این کشور از جنایات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و در روزهای اخیر شمار زیادی از دانشجویان دانشگاه‌ها کلاس‌های درس را ترک کرده و یا سعی کرده‌اند برای برگزاری اعتراضاتشان علیه عملیات نظامی اسرائیل در غزه، چادرهایی برپا کنند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این اعتراضات گروهی از دانشجویان آمریکایی برای اعلام همبستگی با فلسطین، چفیه و پرچم فلسطین را به گردن مجسمه جرج واشنگتن (اولین رئیس جمهور آمریکا) انداختند که تصویر آن در شبکه‌های مجازی پربازدید شده است:

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از مردم مظلوم غزه
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی
  • عکس/چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن!
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • مسولان استانی به شهرستان‌های کوچک بیشتر توجه کنند
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است