Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@14:50:00 GMT

برگزاری مذاکرات در تاشکند؛ از آمریکا اصرار و از طالبان انکار

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۸۹۶۲

برگزاری مذاکرات در تاشکند؛ از آمریکا اصرار و از طالبان انکار

‍‍‍‍‍‍

برخی منابع خبری اعلام کردند که باوجود تاکید طالبان بر میزبانی دوحه از مذاکرات بین‌الافغانی، آمریکایی‌ها برای میزبانی تاشکند از گفت‌وگوهای صلح تلاش می‌کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، از زمان آغاز مذاکرات رسمی و مستقیم هیئت مذاکره کننده دولت آمریکا و هیئت سیاسی طالبان، قطر همواره میزبان گفت‌وگوها بوده است و این کشور قرار است از دور نخست مذاکرات بین‌الافغانی نیز میزبانی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت افغانستان پیش از این تلاش می‌کرد تا میزبانی مذاکرات را از انحصار قطر درآورد و آلمان و یا نروژ را به عنوان کشور برگزار کننده این گفت‌وگوها تعیین کند اما پافشاری طالبان سبب شد تا قطر بار دیگر به عنوان میزبان مذاکرات باقی بماند.

با این حال مقامات آمریکایی و افغان دور تازه تلاش‌هایشان را برای تغییر محل مذاکرات بین‌الافغانی آغاز کرده‌اند و طرح میزبانی ازبکستان به عنوان میزبان تازه مذاکرات را پیش می‌برند.

در این راستا «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان اوایل تیرماه به تاشکند سفر کرد و با «عبدالعزیز کاملوف» وزیر خارجه ازبکستان و «عصمت‌الله ارگاشیف» نماینده ویژه این کشور برای افغانستان دیدار نمود.

پس از این دیدار نیز کاملوف در اواخر تیر ماه در تماس با «حنیف اتمر» سرپرست وزارت خارجه افغانستان از آمادگی تاشکند ایجاد فضای مساعد برای گفت‌وگوها و میزبانی از مذاکرات بین‌الافغانی و میزبانی از مذاکرات بین‌الافغانی تاکید کرد.

منابع نزدیک به طالبان اما می‌گویند که این گروه شدیداً مخالف میزبانی هر کشوری جز قطر از مذاکرات بین‌الافغانی هستند و اگر این اقدام صورت گیرد طالبان نیز جلسات و ملاقات‌هایشان با مقامات سیاسی را در دفتر قطر تعلیق کرده و نقشی نیز در مذاکرات صلح ایفا نخواهند کرد.

وزرات خارجه افغانستان: موانع صلح برداشته شده است، زندانیان طالبان آزاد می‌شوندرایزنی خلیلزاد برای کسب حمایت سران آسیای مرکزی از صلح با طالبانتاکید ازبکستان برای آمادگی میزبانی از مذاکرات بین‌الافغانی

این در حالی است که مقامات آمریکایی و اشرف غنی به این موضع طالبان واقف هستند و لذا تلاش می‌کنند تا این اتفاق رخ دهد چرا که همانطور که اتمر گفت: آزادی زندانیان طالبان خواه ناخواه صورت خواهد گرفت و لذا به دنبال بهانه جدیدی هستند تا روند مذاکرات را مختل نموده یا با چالش جدیدی روبرو کنند.

کارشناسان بر این باورند که اگر ازبکستان به عنوان کشور میزبان مذاکرات انتخاب شود روند صلح حتماً با مشکل مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT1 واژه های کاربردی مرتبط طالبان اخبار "افغانستان" بیشتر بخوانید... میزان وابستگی خروج نظامی آمریکا به مذاکرات بین‌الافغانی؛ دولت افغانستان کجای ماجرا است؟ غنی مسئولیت آزادی طالبان را به دوش لویه‌جرگه انداخت/ آیا مذاکرات بین‌الافغانی موفقیت‌آمیز خواهد بود؟ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... میزان وابستگی خروج نظامی آمریکا به مذاکرات بین‌الافغانی؛ دولت افغانستان کجای ماجرا است؟ غنی مسئولیت آزادی طالبان را به دوش لویه‌جرگه انداخت/ آیا مذاکرات بین‌الافغانی موفقیت‌آمیز خواهد بود؟ واژه های کاربردی مرتبط طالبان اخبار "افغانستان" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ حضور شمخانی در روستای ابوالفضل اهواز و دلجویی از اهالی ۲ عربستان| برگزاری مراسم باشکوه عاشورای حسینی در قطیف با وجود سرکوبگری آل سعود ۳ سید عبدالملک الحوثی: ملت یمن گزینه خود را درباره رژیم‌های امارات و عربستان نهایی کرده است ۴ «مصطفی ادیب» نامزد نخست‌وزیری جدید لبنان کیست؟ ۵ صادرات نفت ایران بسیار بیشتر از آمار آمریکاست ۶ هراس صهیونیست‌ها از «توازن وحشت» حزب‌الله ۷ هشدار درباره تحرکات آمریکا و برخی رژیم‌های عربی برای فتنه‌انگیزی در عراق ۸ تصاویر حاج قاسم و ابو مهدى در حرم امام حسین (ع) مهمترین اخبار بین الملل لبنان| موافقت حزب‌الله با انتخاب مصطفی ادیب به عنوان مامور تشکیل دولت واشنگتن پست: پامپئو آمریکا در سطح جامعه جهانی را به انزوا می‌کشاند لبنان| آغاز رایزنی‌های پارلمانی برای انتخاب مأمور تشکیل دولت عراقچی برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام وارد وین شد مهمترین اخبار تسنیم امام خامنه‌ای: امنیت کشور مرهون آمادگی پدافند هوایی است تحلیل رسانه‌های صهیونیست درباره وضعیت نگران‌کننده شمال فلسطین اشغالی و موشک‌های مقاومت ‌اجرای ۵ پروژه بزرگ استراتژیک در بندر چابهار/ پیشرفته‌ترین برج کنترل بنادر ایران در بندر شهیدبهشتی ساخته می‌شود دستور رئیسی برای رسیدگی سریع به پرونده رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی/ مدیران بانکی خلاف وعده عمل کردند آغاز سال تحصیلی از روز شنبه ۱۵ شهریور با حضور دانش‌آموزان در مدارس/ هزینه اینترنت "شاد" یک سوم قیمت درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان مذاکرات بین الافغانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۸۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک

منابع محلی در قندهار اعلام کردند که طالبان منطقه «مازل گلی» راه مختص بیماران در این گذرگاه را از سه روز به این‌سو بسته کرده‌اند.

طالبان ادعا می‌کنند که به دلیل برخورد نامناسب مرزبانان پاکستانی این گذرگاه را مسدود کرده‌اند.

شماری از بیمارداران می‌گویند که پس از مسدود شدند این راه با چالش‌های زیادی روبه‌رو شده‌اند.

راه «مازل گلی» در جنوب دروازه عمومی گذرگاه چمن-اسپین‌بولدک موقعیت دارد که از گذشته به این‌سو مردم دو طرف از طریق آن به دو‌ کشور رفت‌وآمد می‌کردند و تنها به بیمارانی اجازه عبور داده می‌شد که ضمانت خط داشتند.

گذرگاه اسپین بولدک از چهار ماه به این‌سو از سوی معترضان ساحه چمن به ممنوعیت تردد بدون پاسپورت و ویزا مسدود شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در افغانستان
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • قرارداد ۴۴ میلیون دلاری ازبکستان با تجار افغانستانی
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • توافق ۲۴ میلیون دلاری هیئت تجاری افغانستان در ازبکستان
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • از بیرانوند اصرار، از پزشکان پرسپولیس انکار؛ مقابل سپاهان هم رفیعی فیکس است
  • اصرار بیرانوند و انکار مستند پزشکان برای وضعیت دروازه پرسپولیس