Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی توسط هیئت‌های مذهبی و عزاداری گفت: احتمالاً نیاز به وضع قوانینی برای محدودیت در سفرها خواهیم بود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ دکتر ایرج حریرچی با بیان این‌که برخی از مردم در سفرهای بین‌شهری، رفتار خوبی نداشتند، اظهار کرد: اکثر سفرها به استان‌هایی مانند مازندران که الان وضعیت خوبی ندارد، انجام شد؛ استان‌های گلستان، گیلان، اصفهان و آذربایجان شرقی که اکثراً در وضعیت قرمز هستند مقاصد گردشگری بوده‌اند که هم می‌تواند وضعیت خود استان را تشدید کند و هم می‌تواند مبدایی برای درگیری استان‌های دیگر باشد؛ اگرچه نسبت به دوره مشابه گذشته، در بعضی از روزها شاهد کاهش چند درصدی بیماری بودیم اما در روز پنجشنبه شاهد 2 میلیون و 566 هزار سفر بین‌استانی بودیم که نسبت به روز مشابه سال گذشته که شرایط عادی بوده است، افزایش 9 درصدی داشته است!

وی افزود: این افزایش اصلاً قابل توجیه نیست و درصدی از مردم که سفر کردند کل کشور را تحت تاثیر قرار داده‌اند، این افراد با سفر کردن استان‌های مقصد و با برگشت خود، استان مبدا را تاثیر قرار می‌‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حریرچی ادامه داد: متاسفانه در هفته بعد شاهد افزایش موارد سرپایی، بعد دو تا سه هفته شاهد افزایش موارد بستری و پس از چهار تا 6 هفته، شاهد افزایش موارد مرگ‌ومیر ناشی از کرونا خواهیم بود.

معاون کل وزیر بهداشت هشدار داد: درخواست‌مان از مردم این است که در شهریور ماه از سفر خودداری کنند، سفرهای غیرضروری نباید انجام شود و سفرهای ضروری نیز باید کاهش یابد. تجربه ما نشان داد که اگر در سفرها تنها به درخواست اکتفا کنیم موفق نخواهیم بود و احتمالاً لازم باشد برخی مقررات نیز در این زمینه وضع شود.

دستورالعمل‌های بهداشتی در هیئت‌ها به‌خوبی رعایت شد

وی درباره رعایت پروتکل‌ها در هیئت‌ها خاطرنشان کرد: طبق بازدیدهایی که 7800 نفر از کارشناسان بهداشتی ما انجام دادند، در مراسم عزاداری دهه اول محرم، از لحاظ فاصله‌گذاری فیزیکی و عدم برگزاری مراسم در مکان‌های سربسته و نبود دسته‌روی دستورالعمل‌های بهداشتی بسیار خوب رعایت شده است اما این‌که بگوییم صدردصد دستورالعمل‌ها رعایت شده، این‌گونه نیست؛ درواقع نشان داده شد که تعهد مردم و اعضای هیئت‌ها می‌تواند شگفتی‌ساز باشد.

وی ادامه داد: از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنیم که تذکر و الگوسازی ایشان در برگزاری مراسم بسیار به کمک ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت آمد‌.

معاون کل وزارت بهداشت درباره تزریق واکسن آنفلوآنزا بیان کرد: تزریق این واکسن به گروه‌های پرریسک مانند زنان باردار، افراد مسن، افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف یا در حال گذراندن دوره شیمی‌درمانی توصیه می‌شود. 

وی افزود: پیگیر واکسن آنفلوآنزای تولید داخل هستیم و به میزان مناسبی نیز این واکسن را خریداری کرده‌ایم.

حریرچی ادامه داد: امسال با دوگانه‌ای درباره آنفلوآنزا مواجهیم، یکی این‌که به دلیل شیوع کرونا و احتمال تداخل و تشدید تاثیر بر روی بیمارستان‌ها، باید پیشگیری بیشتری انجام شود و دیگر آن‌که به دلیل تغییر رفتاری که در مردم رخ داده است و از آنجا که ویروس آنفلوآنزا مانند ویروس کرونا از طریق تنفس منتقل می‌شود، به دلیل استفاده بیشتر از ماسک و شست‌وشوی مداوم دست‌ها و افزایش فاصله‌گذاری، شیوع ویروس انفلوانزا نیز کاهش یابد.

تاثیر 50 درصدی پلاسمادرمانی در درمان بیماران بستری کروناییاصفهان|برای حفظ سلامتی خود بار سفر نبندیم/ محدودیت در تفرجگاه‌های چادگان، دهکده زاینده‌رود و باغ بهادران‌رئیسی: نگران سفرهای غیرضروری مردم به شمال کشور هستیم

انتهای پیام/

R7573/P/S2,24/CT11 واژه های کاربردی مرتبط وزارت بهداشت ویروس کرونا بیشتر بخوانید... ستاد ملی کرونا مصوبه‌ای برای جلوگیری از سفر نداشته است/ افزایش ۱۲ درصدی تردد خودروها در جاده چالوس قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ستاد ملی کرونا مصوبه‌ای برای جلوگیری از سفر نداشته است/ افزایش ۱۲ درصدی تردد خودروها در جاده چالوس واژه های کاربردی مرتبط وزارت بهداشت ویروس کرونا پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ عذرخواهی رسمی امارات از جمهوری اسلامی ایران ۲ یک باور غلط و خطرناک درباره "نمک دریا"/ مصرف "سنگ نمک" دافع امراض و بیماریها ۳ توضیحات بنیاد مستضعفان درباره اتفاقات روستای ابوالفضل اهواز ۴ جزئیات افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد اعلام شد ۵ طرح پیشنهاد "افزایش ۲۰درصدی مجدد حقوق بازنشستگان" ۶ گزارش// رایگان شدن اینترنت مصرفی "شاد" حداقل ترین تکلیف دولت در قبال آموزش دانش آموزان ۷ دانش‌آموزان قربانی "تعارض منافع" در ماجرای کتابهای کمک‌درسی ۸ آتش‌سوزی گسترده در سوله بزرگ مبل‌سازی + فیلم و تصاویر مهمترین اخبار اجتماعی تزریق "سم ناامیدی" توسط یک پزشک چگونه زندگی بیمار را به فنا می‌دهد؟! ماجرای نصب "بیلبوردهای موهن" در آستانه محرم و لزوم عذرخواهی صریح شهرداری تهران چرا بچه‌های انقلابی هم از "فرزندآوری" امساک می‌کنند؟! نواقص "شاد" باید با محوریت مناطق محروم برطرف شود مهمترین اخبار تسنیم امام خامنه‌ای: امنیت کشور مرهون آمادگی پدافند هوایی است تحلیل رسانه‌های صهیونیست درباره وضعیت نگران‌کننده شمال فلسطین اشغالی و موشک‌های مقاومت قدردانی وزیر بهداشت از برگزارکنندگان مراسمات عزاداری به‌دلیل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ‌اجرای ۵ پروژه بزرگ استراتژیک در بندر چابهار/ پیشرفته‌ترین برج کنترل بنادر ایران در بندر شهیدبهشتی ساخته می‌شود دستور رئیسی برای رسیدگی سریع به پرونده رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی/ مدیران بانکی خلاف وعده عمل کردند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت ویروس کرونا وزارت بهداشت ویروس کرونا دستورالعمل های بهداشتی دستورالعمل ها وزارت بهداشت ترین اخبار هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۹۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل هدیه روز معلم به اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد

در این دستورالعمل آمده است: براساس مصوبه شورای دانشگاه و در راستای تمجید و تکریم از مقام بی بدیل استادان و همچنین تحقق راه‌کنش «تعلق سازمانی و بهره‌وری منابع انسانی با تلاش مستمر در جهت افزایش مشارکت و رضایت‌مندی آن‌ها» در سند تحول و تعالی دانشگاه و به منظور قدردانی و بزرگداشت مقام شامخ استادان دانشگاه، هدیه روز معلم به مبلغ 12 میلیون ریال (یک میلیون و 200 هزار تومان) برای اعضای هیأت علمی تمام‌وقت اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی و اعضای هیأت علمی وابسته توسط واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه قابل پرداخت است.

لازم به ذکر است، براساس بندهای این دستورالعمل به اعضای هیأت علمی نیمه‌وقت یک دوم مبلغ مذکور معادل 6 میلیون ریال (ششصد هزار تومان) تعلق می‌گیرد. اعضای هیأت علمی که از واحدی به واحد دیگر منتقل شده‌اند یا مأمور هستند، از واحدی که حقوق دریافت می‌کنند هدیه مزبور قابل پرداخت است.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1229012 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد
  • افزایش کارخانه‌های تولید آرد کامل/ برنامه‌ریزی غنی‌سازی آرد با «ویتامین دی»
  • بررسی بخشنامه های بانک مرکزی در نشست کمیته رعایت قوانین و مقررات
  • بهداشت حرفه ‌ای عمر مفید کارگران را افزایش می‌دهد
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی