Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@17:45:58 GMT

۳ واحد تولیدی صنعتی در مهاباد افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۹۰۹۴

۳ واحد تولیدی صنعتی در مهاباد افتتاح شد

محمد جهین رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: طی هفته دولت مجتمع معادن و واحد‌های فرآوری و دانه بندی شن و ماسه و آسفالت کهریزه شیخان و دو طرح دیگر صنعتی و تولیدی با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۳۸۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای ۷۱ نفر در مهاباد افتتاح و به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهین تصریح کرد: طرح تولید روغن موتور و سیالات هیدرولیک صنعتی با اعتباری بالغ بر ۱۳۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۸ نفر به مرحله بهره برداری رسیده و سالانه می‌تواند ۱ هزار تن انواع روغن موتور تولید کند. مجتمع معادن و واحد فرآوری سیلیس و دولومیت کهریزه شیخان با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای ۴۰ نفر با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن بدون استفاده از تسهیلات بانکی به بهره برداری رسیده است. همچنین واحد تولید درب ضد سرقت نیز با سرمایه گذاری ۴۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۳ نفر به بهره برداری رسید.

جهین عنوان کرد: سرمایه گذاری در واحد فرآوری سیلیس و دولمیت با هدف جلوگیری از خام فروش مواد معدنی شهرستان و ایجاد ارزش افزوده برای معدن شهرستان به بهره برداری رسید این واحد با ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی و ایجاد اشتغال برای ۴۰ نفر بصورت مستقیم و ۱۰۰ نفر غیر مستقیم به بهره برداری رسیده است.

او تصریح کرد: توسعه تولیدات و ایجاد مجموعه کارگاه‌های تولید آسفالت و ... نیز جزو اهداف این واحد تولیدی است که در آینده ایجاد خواهد شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد اضافه کرد: واحد صنعتی تولیدی روغن موتور و مواد شوینده رونیکا از دیگر واحد‌های افتتاحی هفته دولت است که با حجم سرمایه گذاری ۱۳۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای ۱۸ نفر وارد چرخه تولید شد.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتاق بازرگانی بهره برداری طرح صنعت و معدن میلیارد ریال و اشتغالزایی بهره برداری سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۹۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار

هاشم علایی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.

او افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحد‌های تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و تصریح کرد: ممکن است برخی از قرارداد‌ها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.

علایی بیان کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چغاخور
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • بهره برداری از دومین باشگاه کوهنوردی در زرند
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین