Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرصا کلامی دبیر ستاد تنطیم بازار در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: با توجه به افزایش مصرف اقلام اساسی در نظر گرفته شد که در قالب طرح نذورات و تا ۲۸ صفر این طرح ادامه پیدا کند؛ ۲ هزار تن گوشت قرمز، ۱۰ هزار تن گوشت مرغ، ۳۰ هزار تن روغن و ۳۰ هزار تن شکر با نرخ‌های مصوب در اختیار هیئت‌ها قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: با توجه به این که ارز برنج آزاد شده این موضوع تاثیر منفی بر قیمت داخلی برنج نخواهد داشت و تهدیدی هم برای تولیدکنندگان داخل نیست؛ همچنان ممنوعیت واردات برنج پا برجاست، اما کسانی که پیش از ۳۱ مرداد قبض انبار گرفته‌اند یا ارز دریافت کرده‌اند، محموله خود را با قیمت ارز نیمایی عرضه خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: 

ضرورت شناسنامه دار کردن مزارع زعفران/ حداکثر نرخ هر کیلو طلای سرخ ۱۱ میلیون تومان

کلامی ادامه داد: قیمت دام زنده و گوشت قرمز کاهشی شده است، برای مثال متوسط قیمت گوشت مخلوط گوسفندی به حدود ۹۷ هزار تومان رسیده است. برای حمایت از تولید کنندگان و جلوگیری از صادرات؛ مصوب کرده‌ایم تا پشتیبانی امور دام ذخیره استراتژیک کشور را با قیمت ۷۲ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری کند.

دبیر ستاد تنظیم بازار درباره کنترل بازار فولاد تصریح کرد: در حوزه فولاد دچار آسیب شده‌ایم؛ مقادیری باید در بورس عرضه می‌شد، اما متناسب با تقاضای اعلام شده عرضه نشد. تیم ویژه‌ای مستقر شده‌اند تا مقادیر هفتگی را کنترل کنند. بنابراین اگر واحدی به میزان تولید، عرضه نداشته است، با او برخورد خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول ماده اولیه مورد نیاز واحد‌های فولادی در صورت تخلف محدود خواهد شد و دادستانی هم به عنوان ناظر در کنار این تیم قرار دارد. همسو با انجام این اقدامات در چند مدت اخیر هم کاهش تقاضا و هم کاهش قیمت را ثبت کرده‌ایم.

او در پایان درباره تاثیر جلسات تنظیم بازار بر قیمت‌ها گفت: ستاد تنظیم بازار مسئول کالا‌های اساسی و ضروری مردم است. اگر کالایی مورد ارزیابی این ستاد قرار می‌گیرد یعنی محصول یا خدماتی افزایش قیمتی را تجربه کرده اما ستاد تنطیم بازار با تصمیمات خود این میزان افزایش قیمت را برای جلوگیری از بروز شوک قیمتی در بازار محدود می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ستاد تنظیم بازار وزارت صمت قیمت گوشت واردات برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۹۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

  قیمت لحظه‌ای دلار، یورو و درهم در بازار 

 

قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا چقدر شد؟

 

یک پیشنهاد به مدیران صندوق‌ها برای توسعه سرمایه‌گذاری غیر‌مستقیم

 

مجامع شرکت‌ها و صندوق‌های بورسی در هفته‌ی آینده | بیش از ۲۵ شرکت بورسی مجمع برگزار می‌کنند

 

فروشندگان از خیر سهامداری این نمادها گذشتند

 

کنترل حکشتی به زودی در دستان تامین‌اجتماعی؟! | این انتقال چرا باید برای سهامداران مهم باشد؟

 

۱۰ میلیارد تومان جابجایی سهام بین دو سهامدار عمده؟

 

ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

 

خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی

 

این نماد در صف عرضه اولیه قرار گرفت

       

دیگر خبرها

  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول