Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به ناامن بودن فضای مجازی برای قاچاق حیات وحش اظهار‌ کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در دولت جاری در سازمان حفاظت محیط زیست رخ داد این بود که دیگر فضای مجازی برای قاچقچیان حیات وحش امن نیست و نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه برای مقابله با قاچاق حیات وحش در فضای مجازی تفاهم نامه‌ای با پلیش فتا منعقد شده است، گفت: تخلفاتی مانند شکار فروشی چه زنده یا مرده، قاچاق و خرید و فروش حیات وحش، ادوات شکار مانند سلاح‌های غیرمجاز و بدتر از همه آزار و اذیت حیوانات در فضای مجازی مشاهده می‌شد که برای مقابله با این روند آزار دهنده سازمان حفاطت محیط زیست با پلیس فتا تفاهم نامه‌ای امضا کرده و  شواهد نشان می‌دهد که بعد از اجرای تفاهم نامه، میزان تخلف در این فضا تا حد زیادی کمتر شده است.

محبت خانی با اشاره به اینکه این همکاری که در یگان حفاظت محیط زیست شکل گرفت به شدت جنبه بازدارندگی و پیشگیری از جرایم در حوزه مجازی دارد، تصریح کرد: سازمان محیط زیست در نظر دارد تا حد ممکن فضای مجازی را برای متخلفان محیط زیستی ناامن کند، از این رو علاوه بر امضای این تفاهم نامه، اقدام به راه اندازی مرکز فوریت‌های پایش فضای سایبری کرده که تحت نظارت و آموزش پلیس فتا فعالیت خواهد کرد.

رئیس یگان حافظت محیط زیست افزود: این مرکز که از ابتدای امسال راه اندازی شده، عملکرد بسیار خوبی داشته است و با توجه به اهمیت موضوع در نظر داریم که این مرکز را به یکی از معاونت‌های یگان حفاظت محیط زیست تبدیل کنیم.

وی از موافقت رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با این اقدام خبر داد و گفت: در چند سال اخیر شاهد کوچ عظیم جرایم زیست محیطی از فضای حقیقی به فضای مجازی بودیم، زیرا آن فضا بسیار امن شده بود که با ورود محکم و قاطع یگان حفاظت محیط زیست و پلیس فتا به فضای مجازی، به نظر می‌رسد که از نظر بازدارندگی خوب عمل کردیم.

محبت خانی با بیان اینکه ۱۴۱ شهید محیط بان و ۳۰۰ محیط بان جانباز در عرصه حفاظت از محیط زیست داریم، تصریح کرد: مردم و رسانه‌ها نیز در مسیر حفظ محیط زیست و حیات وحش نقش بسزایی دارند و می‌توانیم از این پتانسیل به نفع بهتری استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید

۸۰ درصد محیط بانان شهید با سلاح مجوزدار کشته شدند تاکنون هیچ محیط بان محکوم به اعدام نداشتیم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش قاچاق حیوانات یگان حفاظت محیط زیست تفاهم نامه فضای مجازی حیات وحش محیط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۹۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم عوامل موثر در آلودگی هوا و محیط‌زیست این استان را تشریح گرد. - اخبار استانها -

محمدحسین بازگیر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم،در رابطه با عوامل مؤثر در آلودگی زمین، هوا و محیط‌زیست در استان، اظهار داشت: قم، یکی از کلان شهرهاست و در کلان شهرها علاوه بر بحث مدیریت شهری و اجتماعی، فعالیت‌های شهری که خود منشأ تولید برخی آلودگی هاست، قرار دارد و این استان به لحاظ طبیعی با بحث ریزگردها و گرد و غبار ناشی از کانون‌های فرسایش یافته اطراف شهر و آلودگی‌های ناشی از سوخت‌های فسیلی، خودروها، کارخانه‌ها، فاضلاب و نابسامانی در حوزه مدیریت پسماند مواجه است.

وی افزود: با توجه به موقعیت اقلیمی و اکولوژی قم، که منطقه ای خشک و بیابانی است میانگین بارش سالانه در استان بسیار کم بوده و جزو استان‌های کم برخوردار در این زمینه است و با توجه به موقعیت مکانی و عبور و مرور انواع خودروها و صنایع هیتوکربنی که آلودگی‌های خاصی دارد و همچنین تولید فولاد و سرب و روی و غیره زمینه ساز و مستعد آلودگی‌های زیست‌محیطی و هوا است که به شکل‌های مختلف در تابستان و زمستان شاهد آن هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در استان، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی همچون؛ منطقه حفاظت شده پلنگ درّه که بیش از 30 هزار هکتار است، با پوشش جانوری و گیاهی مناسب و حدود 5 تالاب که در فهرست تالاب‌های ملی کشور است، داریم.

بازگیر عنوان‌ کرد: بخشی از منطقه حفاظت شده کویری، با بیش از 80 هزار هکتار دارای پتانسیل‌های خوب در این استان است؛ پتانسیل‌هایی چون، گنبد نمکی که می‌تواند به یکی از میراث‌های طبیعی_تاریخی استان تبدیل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر
  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • یکی از اصلی ترین ارکان های مقابله با قاچاقچیان حیات‌وحش دادن آموزش است
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد