Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- زندان‌های آمریکا از جمله مراکز شیوع بیماری‌های عفونی مانند ویروس کرونا هستند چرا که فاصله گذاری اجتماعی در این اماکن رعایت نمی‌شود. تاریخ انتشار: 14:21 - 10 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۵۱۶۵۸

خبرگزاری میزان – تازه‌ترین آمار‌ها نشان می‎دهد دستکم ۱۰۸ هزار و ۴۵ نفر در زندان‌های «آمریکا» به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «مارشال پروجکت»، این آمار‌ها نشان می‌دهد که میزان ابتلا به کرونا در میان زندانیان آمریکا نسبت به هفته گذشته، ۶ درصد افزایش یافته است.

بیشترین افزایش در مبتلایان زندانی طی چند هفته گذشته مربوط به زندان‌های ایالت‌های فلوریدا، کالیفرنیا، آرکانزاس، هاوایی و اوکلاهاما بوده است.

بر اساس جدیدترین آمارها، زندان‌های ایالت تگزاس با ۱۹ هزار و ۵۹۹ مبتلا، فلوریدا با ۱۵ هزار و ۴۴۵، کالیفرنیا با ۱۰ هزار و ۱۶۳ و اوهایو با ۵ هزار و ۷۸۳ مبتلا، بیشترین تعداد مبتلایان در میان زندان‌های آمریکا را به خود اختصاص داده اند.

بیشتر بخوانید: آمریکا زیر سایه بحران کرونا نابرابری اقتصادی در آمریکا

زندان‌های تگزاس با ۱۳۵ جان باخته، زندان‌های فدرال با ۱۲۲، اوهایو با ۸۹ و فلوریدا با ۸۸ جانباخته، بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را در میان زندان‌های آمریکا دارند.

این نکته حائز اهمیت است که ابتلا و مرگ ناشی از کرونا فقط مختص زندانیان نیست، بلکه تعداد زیادی از کارمندان در این زندان‌ها از جمله زندانبان‎ها، پرستاران، کشیش‌ها و دیگر شاغلان تحت تاثیر این ویروس قرار دارند.

براساس آخرین آمار‌ها تاکنون بیش از ۲۴ هزار نفر از شاغلان در زندان‌های آمریکا به ویروس کرونا مبتلا و بیش از ۷۰ نفر هم جان خود را از دست داده اند.

مطالعات نشان می‌دهد که میزان ابتلا به ویروس کرونا در زندان‌های آمریکا ۵.۵ برابر میانگین ابتلا در میان کل جمعیت آمریکا است.

نبود فاصله گذاری بهداشتی، تعداد زیاد زندانیان، در دسترس نبودن امکانات بهداشت از جمله مواد ضدعفونی کننده و امکانات مشترک بین زندانیان در آمریکا باعث شده که میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در این مراکز بسیار بالا باشد.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا حوادث بین الملل کرونا در آمریکا زندان های آمریکا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۹۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین زندانی غیرعمد در تهران

استان تهران با اختلاف بسیار از اصفهان، کردستان و خراسان‌رضوی بیش‌ترین تعداد زندانیان جرایم غیرعمد را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد دیه کشور، عباس کشانی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران با اعلام این خبر گفت: زندان‌های سطح پایتخت با میزبانی از ۱۷۹۴ زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی در صدر فهرست عددی زندانیان جرایم غیرعمد قرار دارد.

وی با بیان این که ۱۱۹ نفر از این محبوسان را بانوان شامل می‌شوند، افزود: طبق فرآیند رسیدگی به پرونده مددجویان تحت پوشش ستاد دیه و بنا به ملاحظات مندرج در اساسنامه و شیوه‌نامه اجرایی از جمعیت تقریبا یک‌هزار و هشتصد نفره زندانیان جرایم غیرعمد استان تهران در شرایط فعلی تنها ۳۱۹ نفر مشمول شرایط کمک و مستحق دریافت حمایت‌های حقوقی و مردمی در راستای آزادی قرار دارند و الباقی یا بابت سوء سابقه یا تعدد جرایم عمد و غیرعمد در فهرست مددجویان واجد شرایط قرار نگرفته‌اند.

کشانی با بیان اینکه بنا به موقعیت جغرافیایی و جمعیت بالا زمینه بروز جرایم و ورود ناخواسته افراد به داخل بندها در شهرستان‌های استان تهران بالاست، اظهار کرد: هر چند سال گذشته و در قالب برپایی جشن‌های گلریزان فیزیکی و مجازی و بدنبال راه‌اندازی پویش‌های انساندوستانه تعداد ۶۶۰ نفر از زندانیان بدهکار غیربزهکار با کمک‌های نیکوکاران استان تهران و در قالب تلاش مددکاران ستاد مردمی دیه استان با رقم بدهی بالغ بر یک هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان از بند آزاد و به آغوش پرمهر جامعه بازگشتند اما بنا به ارقام سنگین بدهی و شرایط بعضا نامساعد معیشتی برای برخی از طبقات اجتماعی همچنان جمعیت زندانیان غیرعمد در این استان بالا بوده و برای استخلاص این زندانیان اغلب عائله‌مند و سرپرست خانه مساعدت هرچه بیشتر شخصیت‌های حقیقی و حقوقی را می‌طلبد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • بیشترین زندانی غیرعمد در تهران
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت