Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@19:03:31 GMT

اقتصاد ایتالیا وارد رکودی عمیق شده است

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۹۶۱۸

اقتصاد ایتالیا وارد رکودی عمیق شده است

کاهش سرمایه گذاری و هزینه مصرف کنندگان در ایتالیا، اقتصاد این کشور را وارد رکودی بی‌سابقه کرده است. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، شرکت های ایتالیایی سرمایه‌گذاری خود را کاهش داده و مصرف کنندگان هزینه‌های خود را به خاطر تعطیلی های ناشی از همه گیری ویروس کرونا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی پایین آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب، اقتصاد ایتالیا وارد رکودی بی‌سابقه شده است.

 اطلاعات اداره آمار ایتالیا نشان می دهند هزینه خانواده ها در این کشور 11.3 درصد طی این دوره کاهش یافته و صادرات 26.4 درصد پایین آمده است. سرمایه گذاری 14.9 درصد سقوط کرده و سرمایه گذاری در حمل و نقل 20 درصد کاهش یافته است. اقتصاد ایتالیا 12.8 درصد در سه ماهه دوم کوچک شده که بدتر از پیش بینی های اولیه است.

 قرنطینه های سختگیرانه در ایتالیا، مرکز شیوع ویروس کرونا در اروپا، ضربه سختی به اقتصاد این کشور زده است. دولت ایتالیا پیش‌بینی می‌کند تولید ناخالص داخلی 8 درصد در 2020 کاهش یابد. این رقم  در مقایسه با 10 درصدی که اقتصاددان ها پیش‌بینی کرده‌اند و 11 درصدی که کمیسیون اروپا تخمین زده، بسیار خوشبینانه است.

ضرر 12 میلیارد یورویی کرونا به بخش گردشگری ایتالیاپیشنهاد اتحادیه اروپا به ایتالیا برای استفاده از بسته 750 میلیارد یورویی

 پس از اینکه دولت ایتالیا هزینه های بخش بهداشتی را برای مقابله با همه گیری افزایش داد، منابع مالی عمومی آن به شدت کاهش یافت. پیش بینی می شود بدهی ایتالیا از 150 درصد تولید ناخالص داخلی آن در سال جاری فراتر رود. دولت تا حالا 100 میلیارد یورو (119 میلیارد دلار) محرک مالی برای نجات اقتصاد تصویب کرده است.

 بیشتر این پول از اروپا خواهد آمد. ایتالیا انتظار دارد 750 میلیارد یورو، یعنی بیشترین سهم کمک مالی اتحادیه اروپا را دریافت کند. نخست وزیر ایتالیا ماه گذشته به مجلس سنای این کشور در روم گفت این کشور از 209 میلیارد یورو وام تحت بسته کمکی اتحادیه اروپا برخوردار خواهد شد.

 انتهای پیام/187

R7586/P/S7,85/CT10 بیشتر بخوانید... فرصت‌های تجاری غیرنفتی ایران و ایتالیا بررسی می‌شود بسته ۶۰ میلیارد دلاری ایتالیا برای مقابله با رکود ناشی از کرونا قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... فرصت‌های تجاری غیرنفتی ایران و ایتالیا بررسی می‌شود بسته ۶۰ میلیارد دلاری ایتالیا برای مقابله با رکود ناشی از کرونا پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ بزرگترین وارد کننده نفت دنیا به عربستان سعودی پشت کرده است ۲ تکرار/ هشدار درباره شوک جدید ارزی و افزایش شدید تورم با تک نرخی شدن ارز ۳ عرضه ۵ محصول ایران‌خودرو در طرح پیش فروش شهریور+اسامی خودروها و شرایط ثبت‌نام ۴ پرونده ۵۰ هزار مستأجر در کارتابل بانک‌ها/گروه‌های جدید مشمول وام ودیعه مسکن می‌شوند ۵ قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۶/۱۰؛افزایش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شد ۶ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۶/۱۰ ۷ بررسی طرح نهایی اعطای سهام عدالت به جاماندگان در صحن علنی مجلس ۸ دستور وزیر راه لغو شد/ ابلاغ پروتکل بهداشتی جدید در پروازهای داخلی مهمترین اخبار اقتصادی سندسازی و جابه‌جایی تخصیصها با هدف جذب اعتبار در دستگاهها/ هزاران میلیارد پروژۀ عمرانی به‌دلیل فرایندِ بودجه‌ریزی زمین‌گیر شد تسهیل تأمین ارز برای واردات کالاهای اساسی/ ترخیص و توزیع نهاده دامی بدون مجوز وزارت جهاد ممنوع شد دستور وزیر راه لغو شد/ ابلاغ پروتکل بهداشتی جدید در پروازهای داخلی افزایش ۱۵ درصدی معاملات مسکن در مرداد/ پلمب بنگاه املاک در صورت عدم صدور کد رهگیری مهمترین اخبار تسنیم امام خامنه‌ای: امنیت کشور مرهون آمادگی پدافند هوایی است تحلیل رسانه‌های صهیونیست درباره وضعیت نگران‌کننده شمال فلسطین اشغالی و موشک‌های مقاومت قدردانی وزیر بهداشت از برگزارکنندگان مراسمات عزاداری به‌دلیل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مشروح گزارش اکونومیست از وضعیت اقتصادی ایران/ پیش بینی بازگشت رشد به اقتصاد در سال ۱۴۰۰ ‌اجرای ۵ پروژه بزرگ استراتژیک در بندر چابهار/ پیشرفته‌ترین برج کنترل بنادر ایران در بندر شهیدبهشتی ساخته می‌شود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرمایه گذاری پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۹۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا

به گزارش قدس آنلاین طلا در معاملات روز جمعه در بحبوحه کاهش سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و ضعف دلار حدود ۲۳۰۰ دلار معامله می‌شود. تاجران در حال بررسی اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه در مورد ثابت نگه داشتن نرخ بهره هستند.

قیمت هر انس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۲۶ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم بدون تغییر به ۲۳۰۹ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

شرکت کنندگان بازار انتظار سیاست‌های سختگیرانه‌تری را از سوی فدرال رزرو آمریکا داشتند، اما این بانک نرخ بهره را ثابت نگه داشته است.

جروم پاول در اظهارات خود در روز چهارشنبه گفت تا زمانی که مطمئن نشوند نرخ تورم به سمت هدف ۲ درصد کاهش می‌یابد، پایین آوردن نرخ بهره درست نیست.

وی اضافه کرد هنوز هیچ اطمینانی نسبت به روند کاهشی تورم به وجود نیامده است، بنابراین در هر اجلاس در مورد نرخ بهره تصمیم گیری خواهد شد.

فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه تصمیم گرفت نرخ بهره را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ ثابت نگه دارد. بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

شاخص دلار هم ۰.۲۳ پایین آمده و به ۱۰۵.۳۹ رسیده است که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با ۰.۴۷ درصد افزایش به ۲۶ دلار و ۹۶ سنت رسید. پلاتین هم با ۰.۴۰ درصد افزایش ۹۵۸ دلار و ۵۶ سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/۶۳

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت طلا کاهش یافت
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • قیمت بیت کوین به ۵۷ هزار دلار رسید
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲