Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه "هیئات مذهبی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، الگویی موفق را به نمایش گذاشتند" گفت: دشمن در مسیر خاموشی چراغ عزاداری‌ها با حربه تحریف و شبهه‌افکنی ناکام ماند. - اخبار استانها -

آیت‌الله قربانعلی درّی نجف‌آبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به ضرورت تعظیم شعائر اسلامی اظهار داشت: تعظیم شعائر دینی و اسلامی از ارزشمندترین کارها به شمار رفته و در عین حال عزای حسینی و اقامه شعائر حسینی انسان‌سازترین و حیات‌بخش‌ترین امور اسلامی است که البته در کرونایی امسال، سبب پدیدآمدن سال عجیبی شد و محرمی متفاوت از سایر محرم‌ها در سال‌های دیگر را ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دشمن از ماه‌ها قبل با استفاده از تریبون‌های رسانه‌‌ای و فضای مجازی به‌دنبال تخریب و تبلیغ دروغ و شانتاژهای خبری علیه شعائر حسینی بود و برای ضربه به عزای حسینی و محافل سیدالشهدا(ع) در راستای زیرسوال بردن شکوه و عظمت حماسه عاشورای حسینی از هیچ کوشش ناصوابی دریغ نکرد؛ البته تمرکز و توجه آنها ملت همیشه در صحنه و انقلابی ایران اسلامی و عزاداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

دشمن با تحریف و شبهه دنبال ضربه به عزاداری‌ها است

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: تحریف، نمایش وارونه واقعیت‌ها، بهانه‌تراشی و سوژه‌آفرینی در راستای ایجاد شبهات دینی و فکری در روح و روان جامعه و ملت‌های مسلمان و در نهایت دلسردی و تضعیف روحیه عاشقانه عزادار اهل بیت(ع) و همچنین گرفتن روحیه توکل و توسل و الگوپذیری از قیام حماسی و ظلم‌ستیز عاشورای حسینی؛ از هدف‌های این دشمنان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: علی‌رغم همه این تلاش‌ها برای تخریب و شبهه‌افکنی‌ها، عاشقان حسینی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در محرم امسال با رعایت دقیق و درست پروتکل‌های بهداشتی تلاش کردند تا مراسم عزای حسینی را با شکوه و عظمت جشمگیر و به همراه اقدامات بهداشتی برگزار کرده و سلامت و بهداشت عمومی را به همراه صلابت دینی و اعتقادی و ایمانی به نمایش بگذارند.

قدردانی رئیس پلیس کشور از عزاداران و هیئات مذهبی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی رعایت مسائل بهداشتی توسط هیئات عزاداری چهارمحال و بختیاری قابل تقدیر است 70 فضای عمومی در اختیار هیئات مذهبی قم قرار گرفت/ آماده‌باش 4300 نفر از عوامل شهرداری

هیئات مذهبی الگوی موفق رعایت پروتکل‌های بهداشتی

دری نجف‌آبادی ادامه داد: عزاداران حسینی توانستند صلابت و عظمت سوگواری و عشق و شور و حال حسینی به همراه سلامت و بهداشت فردی و اجتماعی به زیباترین وجه ترسیم کرده و همراه با شور و شوق حسینی از بهداشت و سلامت عمومی نیز پاسداری و صیانت کنند و منزل به منزل با قافله حضرت سیدالشهدا(ع) منزل‌گاه‌های بهداشت و سلامت، احسان و همدلی، ایثار و فداکاری، تولید و خدمت، برادری و محبت را نیز طی کنند و درس جهاد سلامت را به همراه کرامت خون شهیدان و مصالح امت اسلامی و تعظیم شعائر اسلامی و انقلابی به جهانیان بیاموزند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه هیئات مذهبی کشور در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی الگویی موفق از پیشگیری شیوع کرونا را ثبت کردند و این جای تقدیر و تشکر دارد.

اجرای بهترین شیوه‌های مراقبتی در پیشگیری از کرونا

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: در آموزه‌های اسلامی، تاکید بسیاری بر رعایت بهداشت و سلامت جامعه شده است؛ بنابراین در ایام ماه محرم و عزای دهه نخست محرم دیدیم که عزاداران حسینی با رعایت مسائل بهداشتی و پزشکی، نه‌تنها مغایر با تعالیم و احکام مترقّی دینی و عشق و ارادت به ساحت مقدّس اهل بیت معصومین(ع) اقدام و حرکتی نداشتند بلکه همانطور که در دوران شروع بیماری هیئتی‌ها در قالب گروه‌های مردمی و جهادی در صف نخست مقابله با این بیماری بودند، در ایام عزای حسینی با بهترین شیوه‌های مراقبت تمامی دستورالعمل‌های پیشگیری از کرونا را اجرایی کردند.

وی افزود: در محرم امسال عزاداران حسینی و ملت مسلمان و انقلابی ما نشان دادند که در بزنگاه‌ها با تلفیق شور و شعور حسینی اجازه خاموش‌شدن چراغ سوگواری و شعائر اسلامی اهل بیت عصمت و طهارت را نمی‌دهد و از سویی این اقدامات مطلوب هیئات و عزاداران حسینی برگ زرینی از رعایت دستورات بهداشتی را نمایش دادند.

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هیئات، کمک به کادر درمان

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که در ایام پیش رو همچون اربعین حسینی، دهه آخر ماه صفر و ایام دیگر این دو ماه نیز با رعایت همین دستورالعمل‌ها و همکاری مطلوبی که هیئات مذهبی با مسئولان بخش بهداشت و درمان داشتند، به اقامه عزای اهل بیت(ع) بپردازند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک بیان داشت: این درحالی‌ست که از زمان شیوع بیماری کووید 19 تمامی اقشار مردمی به‌ویژه هیئات مذهبی و غیور، بسیجیان فداکار در حوزه‌های خدمت و گروه‌های جهادی در رزمایش کمک مومنانه در کنار اقشار آسیب پذیر بوده و در عرصه درمان نیز همراه کادر درمانی هستند تا باری از دوش مدافعان سلامت و کادر درمانی بردارند. رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هیئات مذهبی نیز کمک چشم‌گیری به کادر درمان در راستای پیشگیری و کاهش کرونا به شمار می‌رود.

انتهای پیام/711/س

R7980/P/S6,73/CT15 بیشتر بخوانید... ناظرین بهداشتی بر فعالیت هیئات مذهبی نظارت شبانه روزی دارند امام جمعه بندرعباس: نوآوری‌های خوبی را در جهت حفظ و صیانت از قیام عاشورا در هیئات مذهبی شاهد بودیم تقدیر هیئات مذهبی از اقدام ابتکاری آستان قدس/ تخته فرش‌هایی که در گستره شهر پهن شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ناظرین بهداشتی بر فعالیت هیئات مذهبی نظارت شبانه روزی دارند امام جمعه بندرعباس: نوآوری‌های خوبی را در جهت حفظ و صیانت از قیام عاشورا در هیئات مذهبی شاهد بودیم تقدیر هیئات مذهبی از اقدام ابتکاری آستان قدس/ تخته فرش‌هایی که در گستره شهر پهن شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ نماینده زاهدان: افغانستان حق‌آبه ایران را نمی‌دهد/ به وزیر کشور اعتراض کردم ۲ ‌اجرای ۵ پروژه بزرگ استراتژیک در بندر چابهار/ پیشرفته‌ترین برج کنترل بنادر ایران در بندر شهیدبهشتی ساخته می‌شود ۳ تازه‌ترین اخبار از زلزله ۴.۸ریشتری علامرودشت/ استقرار تیم‌های امدادی در منطقه/ زلزله خسارتی نداشت ۴ توضیحات بنیاد مستضعفان درباره اتفاقات روستای ابوالفضل اهواز ۵ گزارش| ایران اسلامی در عزای سید و سالار شهیدان / عاشقان و دلسوختگان امام حسین (ع) ‌شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند‌ + تصاویر ۶ مراسم روز تاسوعای حسینی مطالبه‌گران اهوازی در روستای ابوالفضل اهواز برگزار شد + تصاویر ۷ گزارش| دلجویی ‌جوانان اهوازی از مردم روستای ابوالفضل / استمداد مردم روستا از رئیس قوه قضائیه برای رفع مشکل ۸ تغییر حریم تالاب بین‌المللی انزلی/ زندگی روستاییان در مخاطره حریم دریا و تالاب قرار گرفته است مهمترین اخبار استانها عضو کمیسیون اقتصادی مجلس‌: طرح جاماندگان سهام عدالت به‌زودی در صحن علنی مجلس ارائه می‌شود عضو هیئت رئیسه مجلس: چرا وزیر ورزش هیچ نظارتی بر قرارداد ننگین ‌ویلموتس نداشت‌‌ / با چنین مدیرانی باید فاتحه فوتبال را خواند‌ رحمتی فصل آینده سرمربی شهر خودروست / دستیار ایتالیایی در بازی‌های آسیایی هدایت تیم را برعهده می‌گیرد گزارش| ‌گرداب انقراض‌‌ در کمین یوزهای ایرانی /‌ باز هم دست چپاول‌گران محیط زیست در میان است مهمترین اخبار تسنیم امام خامنه‌ای: امنیت کشور مرهون آمادگی پدافند هوایی است تحلیل رسانه‌های صهیونیست درباره وضعیت نگران‌کننده شمال فلسطین اشغالی و موشک‌های مقاومت قدردانی وزیر بهداشت از برگزارکنندگان مراسمات عزاداری به‌دلیل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مشروح گزارش اکونومیست از وضعیت اقتصادی ایران/ پیش بینی بازگشت رشد به اقتصاد در سال ۱۴۰۰ ‌اجرای ۵ پروژه بزرگ استراتژیک در بندر چابهار/ پیشرفته‌ترین برج کنترل بنادر ایران در بندر شهیدبهشتی ساخته می‌شود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس رعایت پروتکل های بهداشتی عزاداران حسینی دستورالعمل ها هیئات مذهبی عزای حسینی ترین اخبار کادر درمان نجف آبادی اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۹۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در سی و پنجمین جشنواره ملی تقدیر از کارگران نخبه، گروه‌های کارگری و واحدهای نمونه اظهار کرد: دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند. تولید محور همه تلاش های ماست و محور تولید هم کارآفرینی و کارگر است. نقش کارگران در این زمینه بی بدیل است و باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود تا تولید ما هم در کیفیت و هم کمیت رشد کند.

وی ادامه داد: باید محصولی تولید شود که در دنیا بهترین باشد و تولید این محصولات از کشور ما برمی‌آید. استاندارد کف مشخصات یک کالاست و کالای تولدی ما باید در دنیا برتر باشد. در سریلانکا صدور خدمات فنی و ومهندسی انجام شده و ومهندسان آنجا می‌گفتند، کار بسیار علمی و دانش پایه انجام شده است. این کار چند منطوره بود و سد و نیروگاه ایجاد شده بود. مهندسان ما گفتند شاید اولین کاری است که در آن منطقه انجام شده است.

رئیسی ادامه داد: رهبری حکیمانه فرمودند که در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند که باید به این نخبگان توجه شود. باید از ایده پردازی حمایت کرد. ایده پردازی در دانشگاه مهم است، اما کسی که در عمل صاحب ایده شده است، باید مورد حمایت و توجه قرار گیرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه رشد فرهنگ کار در کشور بسیار مهم است، گفت: باید به کار و کارگر توجه شود. عمل برتر و موثر مهم است. بین نماز اول وقت و نماز قضا تفاوت وجود دارد. تاکید دارم کار زمان شناسانه اهمیت دارد. در زمان دفاع مقدس کارهایی در کارخانه‌ها انجام شد که ما را از کشورهای بیگانه بی نیاز کرد. کارهایی که همراه با خلاقیت و نوآوری بود. کارگران ما سابقه این کارها را نداشتند. الان هم به ما جنگ اقتصادی به ما تحمیل شده است که تاکنون جوانان، کارگران و کارفرمایان ما نشان دادند که همچنان که رزمندگان ما سیلی محکمی به دشمن زدند، کارگران ما هم در عرصه اقتصادی سیلی محکمی به دشمن خواهند زد، دشمنان فکر می کنند با تهدید و تحریم می توانند ما را متوقف کنند.

وی افزود: ما رشد تولید، رشد اقتصادی، رشد نوآوری داریم و در حوزه فناورانه رشد داریم.رشد کمی در شرکت‌های دانش بنیان داریم. جامعه کارگری و کارآفرنی ما پای کار است و این جای تقدیر دارد.
رئیس جمهور با اعلام اینکه لایحه امنیت شغلی کارگران در دولت تصویب شده و در مجلس پیگیری می‌شود تا کار سریعتر به نتیجه برسد، خاطرنشان کرد: ثبات شغلی بسیار مهم است. ما امروز شاهیدم که اشتغال در کشور افزایش و بیکاری کاهش یافته و این جای افتخار دارد. زمینه شغل برای تحصیل کردگان بهتر از قبل فراهم شده است. بیمه کارگران ساختمانی بسیار مهم است. وزیر گفته است که موانع این کار در حال رفع است. بیمه کارگران ساختمانی مورد تاکید دولت است.

رئیسی همچنین با بیان اینکه سازوکار قانونی سه‌جانبه دولت، کارفرما و کارگر خوب است و ادامه یابد تا تصمیم مناسب با تورم گرفته شود و قابل دفاع است، افزود: بانک‌ها با اشتغال، مسکن و ازدواج همراهی کنند. تاکید می‌کنم که در پرداخت وام برای این سه موضوع که به رفع دغدغه جوانان کمک می کند، همراهی کنند. باز هم تاکید می کنم که بانک‌ها مساعدت بیشتری داشته باشند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مسئول بانک رفاه کارگران اعلام کردند که آمادگی دارند که برای تسهیلات مسکن کارگران کمک کنند که من از وی تشکر می کنم تا این دغدغه کارگران را حل کنند. سهم مسکن در سبد هزینه خانوداه زیاد است و بنای دولت این است که با امکاناتی که در کشور وجود داردآن را حل کند. یکی از امکانات مهم کشور، زمین است و ممکن در مرکز استان یا تهران زمین نداشته باشیم، اما آن طرف تر از تهران، تبریز یا مشهد و مرکز استان امکان تهیه زمین وجود دارد. از همه مدیران شرکت‌ها و کارخانجات می خواهم همت کنند تا تعاونی‌های مسکن فعال شوند. وزارت راه و شهرسازی آمادگی برای رفع دغدغه مسکن را دارد. مسکن دغدغه مهمی برای کارگران است و باید این دغدغه رفع شود.

رئیسی در ادامه گفت: مهارت ورزی برای همه لازم است برای هر کاری دانش‌افزایی و مهارت افزایی لازم است. مهارت و دانش باید به روز شود. همواره باید نسبت به کسب دانش اقدام کرد. دنیا هم دنیای اطلاعات، ارتباطات و دانش است. در گذشته حرف دولت الکترونیک مطرح بود و امروز بحث دولت هوشمند مطرح است . در سال های گذشته دولت‌ها نتوانستند دولت الکترونیک را اجرایی کنند  و الان 37 درصد دولت الکترونیک محقق شده است. همه ما محتاجیم که دانش‌مان به روز شود و مهارت افزایی و دانش افزایی برای جامعه کارگران هم اهمتی زیادی دارد.

وی در پایان گفت: هزاران کارگر مشغول به کار شده‌اند و کارخانجات تعطیل دوباره احیاء شده اند. تعطیلی کارخانجات مشکلات زیادی در زندگی کارگران ایجاد کرده است. کارخانه‌های زیادی بودند که از گردونه تولید خارج شده بودند و اما الان به چرخه تولید بازگشته‌اند. قریب به 10 هزار کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل به تولید برگشته‌اند. تاکید کرده‌ام که مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای به هر دلیلی تعطیل شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رئیسی: دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند
  • رییسی: دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است
  • رئیس جمهور در جشنواره ملی امتنان از کارگران گروه‌های کار و واحدهای نمونه: دشمن در عرصه های مختلف ناکام مانده است
  • دشمن در عرصه های مختلف ناکام مانده است
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • ایران آقای فوتسال آسیا است/ جوان‌ها سنگ تمام گذاشتند
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است