Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رنجبر روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: ساماندهی رودخانه جاماش شامل احداث دایک خاکی با پوشش سنگی به طول بیش از ۱۱ کیلومتر در طرفین رودخانه با هزینه‌ای افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال از محل مشارکت بخش خصوصی آغاز شده است. 
وی بیان داشت: عملیات ساماندهی رودخانه جلابی نیز شامل احداث ۶ کیلومتر دایک حفاظتی با پوشش سنگی ‌بیولوژیک با هزینه‌ای افزون بر ۱۴۵ میلیارد ریال شروع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون طرح وتوسعه شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان اظهارداشت: همچنین مطالعه ساماندهی و ایمن‌سازی ۳۰ کیلومتر از رودخانه میناب با اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان در دستورکار قرار گرفته و در مرحله نخست، مطالعه ۱۴ کیلومتر از این رودخانه انجام می‌شود.
این مسوول اظهارداشت: از دیماه سال گذشته تاکنون نیز ساماندهی رودخانه‌های تلنگ میناب، رودخانه‌ مرادآباد و رودخانه پلنگان حاجی‌آباد، رودخانه‌ بوستانو پارسیان، رودخانه‌ سیدسلطان محمد رودان، رودخانه‌های هشتبندی میناب، رودخانه‌های ایسین، سرزه، شمیل، گهره فین و سهرابی بندرعباس آغاز شده است.
رنجبر با بیان اینکه در هفت ماه گذشته بیش از ۲۴ کیلومتر از رودخانه‌های هرمزگان لایروبی و ساماندهی شدند، گفت: در هنگام سیلاب با تلاش نیروهای منطقه‌ای هرمزگان چهار کیلومتر از رودخانه گابریک و یک کیلومتر از رودخانه تلنگ به صورت اضطراری و در شرایط بحران لایروبی شد.
وی بیان داشت: پس از بارندگی‌های سال‌های گذشته در  هرمزگان و بروز خسارت ناشی از وقوع سیلاب در برخی از مناطق هرمزگان؛ شرکت آب منطقه‌ای اقداماتی را برای جلوگیری از خسارت احتمالی در دستورکار خود قرار داد.
معاون طرح وتوسعه شرکت آب منطقه‌ای عنوان کرد: برای جلوگیری یا کاهش خسارت به مراکز جمعیتی و زمین‌های کشاورزی درپی وقوع سیلاب نیاز به اجرای طرح‌های ساماندهی رودخانه‌ها، ایجاد دایک حفاظتی و احداث سد برای مهار روان‌ آب‌ها وجود دارد.
۲۰ هزار کیلومتر رودخانه در هرمزگان وجود دارد که پنج هزار کیلومتر از این رودخانه‌ها نزدیک مراکز جمعیتی و مهم هستند.
مطالعه رودخانه‌های مهم و نزدیک مراکز جمعیتی هرمزگان از ۲ سال پیش آغاز شده وتاکنون مطالعه هزار و ۵۰۰ کیلومتر از این رودخانه‌ها به اتمام رسیده و تا پایان سال ۱۴۰۰ این طرح به پایان می‌رسد.
 

برچسب‌ها هرمزگان شرکت آب منطقه ای بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرمزگان شرکت آب منطقه ای بندرعباس هرمزگان شرکت آب منطقه ای بندرعباس کیلومتر از رودخانه ساماندهی رودخانه شرکت آب منطقه ای رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۹۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید و تداوم سامانه بارشی در هرمزگان

حسن‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با تاکید بر هشدار‌های سطح نارنجی و سطح زرد هواشناسی گفت: به دلیل مخاطرات تندباد‌های لحظه‌ای و رگبار و بارش تگرگ شدید آنی و امکان بروز رعد و برق‌های مهیب، مردم در شهرستان‌ها و جزایر، از تردد غیرضروری، انجام تفریحات دریایی، تردد یا اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها دوری کنند.

وی  افزود: دریانوردان و صیادان از تردد شناور‌های مسافری و تجاری و صیادی در بنادر نیز خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: آبگرفتگی معابر شهری و برون شهری بویژه آبنماها، حرکت سیلاب رودخانه‌های بالادستی، افتادگی تیر‌های برق نیز خطرناک خواهد بود.

حسن‌زاده افزود: مردم هیچگونه رفت و آمد غیرضروری درون شهری نداشته باشند و از توقف لحظه‌ای نیز در حاشیه رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • خودروهای توقیفی تعیین تکلیف شود
  • ۱۲ طرح با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • سه قطعه از محورهای شریانی هرمزگان بسته می شود
  • ۱۲ طرح عمرانی و صنعتی زندان‌های هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • انسداد سه مقطع از محورهای شریانی هرمزگان
  • رئیس سازمان زندان‌ها از زندان میناب بازدید کرد
  • تشدید و تداوم سامانه بارشی در هرمزگان
  • اخذ اسناد ۹۷۶ هکتاری بستر رودخانه حاجی عرب در استان قزوین
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست