Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-06@20:40:51 GMT

واردات برنج همچنان ممنوع!

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۰۱۹۴

دبیر ستاد تنظیم بازار از تسریع در ترخیص برنج از گمرکات و افزایش ذخایر گوشت قرمز خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای محمد رضا کلامی در نشست امروز ستاد تنظیم بازار گفت:با توجه به اینکه ارز واردات برنج به نرخ آزاد تغییر یافته و با این ارز مقادیر واردات برنج تاثیر منفی بر قیمت برنج داخلی ندارد و تهدیدی نیز برای تولید کنندگان داخلی به حساب نمی‌آید تصمیم گرفتیم تا روند تامین کالای برنج همچنان استمرار یابد تا دچار کمبود و آسیب نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه ممنوعیت واردات برنج همچنان سر جای خود قرار دارد گفت: قرار شد آن میزان از محموله‌های برنجی که قبل از ۳۱ مرداد به بنادر کشور رسیدند و قبض انبار آن‌ها این موضوع را تایید می‌کند و نیز ان دسته از محموله‌های برنجی که ارز خود را قبل از این تاریخ دریافت کردند ترخیص آن‌ها انجام و در بازار با نرخ نیمایی عرضه شود.

دبیر ستاد تنظیم بازار درباره گوشت قرمز نیز افزود: قیمت دام زنده در مقایسه با سال ۹۸ کاهشی است و قیمت مصرف کننده نیز این گونه است به طور نمونه قیمت یک کیلو گوشت مخلوط گوسفندی در میانگین کشوری ۹۷ هزار تومان است البته ممکن است دست و ران گوسفند گران‌تر باشد، زیرا کیفیت بالاتری دارد.

وی گفت: اگر چه به حمایت از تولید و تولیدکنندگان اعتقاد داریم، اما اگر قطعاً خروج دام از کشور اتفاق بیفتد قیمت‌ها قابل کنترل نخواهد بود بنابراین مصوب کردیم که شرکت پشتیبانی امور دام، ذخایر راهبردی خود را از محل تولید داخل تامین کند که نرخ آن هم برای گوشت گوساله بسته بندی شده پنج قطعه‌ای ۷۲ هزار و ۵۰۰ تومان است که دولت با این نرخ خریداری می‌کند و نرخ مصرف کننده این کالا نیز زیر ۸۰ هزار تومان است.

آقای کلامی افزود: وقتی الزام کردیم که فولاد در بورس کالا عرضه شود از دو منظر دچار آسیب بودیم یک آنکه آن مقادیر تعیین شده در بورس عرضه نمی‌شد بنابراین برای تقاضا‌های موجود، عرضه به اندازه کافی وجود نداشت از این رو کارگروه ویژه‌ای را متشکل از دادستانی، تعزیرات و سازمان حمایت تعیین کردیم تا شنبه هر هفته مقادیر عرضه در بورس را کنترل کنند که اگر بر اساس مقادیر تعیین شده عرضه صورت نگیرد اعمال قانون می‌شود.

دبیر ستاد تنظیم بازار ادامه داد: همچنین مقرر کردیم کسانی که عرضه در بورس را انجام ندهند در ابتدای امر اعمال قانون شوند، صادرات آن‌ها متوقف شود و تامین مواد اولیه برای آن واحد صورت نگیرد که اگر این سه ابزار جواب نداد واحد مختلف به دادستانی معرفی می‌شود.

وی گفت: این اقدامات موجب شد در آخرین عرضه میلگرد هم کاهش نرخ اتفاق افتاد که البته در تیرآهن و میلگرد تخت نیز این گونه بوده است ضمن اینکه برای حدود ۳۰ هزار تن میلگرد، عدم جذب ثبت شد که نشان می‌دهد که این روند کاهشی منجر به ادامه کاهش نرخ‌ها خواهد شد.   آقای کلامی همچنین از مصوبات و تمهیداتی درباره‌ی سیمان، لاستیک و ماسک خبر داد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
رئیس سازمان حمایت هم از تشدید نظارت بر شبکه توزیع سیمان و لاستیک با همکاری تولیدکنندگان خبر داد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
تابش همچنین از تحویل روزانه بیش از ۴ میلیون ماسک به سازمان غذا و دارو خبر داد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: تنظیم بازار ، کالاهای اساسی ، ترخیص از گمرک

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: تنظیم بازار کالاهای اساسی ترخیص از گمرک ستاد تنظیم بازار واردات برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۰۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد

بر اساس مصوبه هیئت وزیران برنج و روغن خام در فهرست کالاهای مشمول ارز ۲۸۵۰۰ تومانی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اصلاحیه مصوبه هیئت وزیران برنج و روغن به فهرست کالاهای مشمول دریافت ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومانی در سال ۱۴۰۳ اضافه شد.

در فهرست قبلی انواع گوشت تازه یا سرد کرده گوساله و گوسفند، گندم معمولی، جو، ذرت دامی، دانه سویا، دانه کلز، دانه پنبه، دانه آفتابگردان برای روغن کشی، دانه گلرنک، شکر تصفیه شده، کنجاله سویا، کنجاله پنبه، کنجاله آفتابگردان، کنجاله کلزا، کنجاله گلرنگ، کود سوپرفسفات، کود کلریدو پتاسیم، کود سولفات پتاسیم، فسفات دی آمینیوم، مولدهای دام و طیور آبزیان و مواد ژنتیکی مشمول دریافت ارز ترجیحی برای سال ۱۴۰۳ اعلام شد.

در فهرست قبلی برنج و روغن از فهرست کالاهای مشمول ارز ترجیحی حذف شده بود که با پیگیری مسئولان وزارتخانه جهاد کشاورزی دوباره مشمول ارز ۲۸۵۰۰ تومانی شد.

بنا بر آمار گمرک جمهوری اسلامی سالانه ۱۴ تا ۱۶ میلیارد دلار به واردات کالاهای اساسی اختصاص می‌یابد.

کارشناس کشاورزی ابراهیم مرادزاده می‌گوید که واردات این دو محصول با ارز ارزان باعث تعادل قیمت آنها در بازار می‌شود که اختصاص ارز گران‌تر امکان داشت قیمت‌ها را در بازار بالاتر ببرد.

کشور سالانه حدود یک میلیون تن برنج وارد می‌کند و ۹۰ درصد نیاز روغن را از طریق واردات تأمین می‌کند.

کد خبر 751015

دیگر خبرها

  • امارات واردات سیمان ایران را ممنوع کرد
  • برنج و روغن شامل ارز ترجیجی شد
  • ۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج اعلام شود
  • واردات ۱۳۴ میلیون دلار برنج هندی در ۲ ماه
  • نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟