Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-06@23:13:33 GMT

نسخه قاضی‌القضات برای مقابله با فساد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۰۳۵۴

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه محاکمه مفسدان یک بخش از وظایف دستگاه قضاست و بخش دیگر پیگیری برای اصلاح بسترهای فسادزاست، گفت: در حوزه پیشگیری از جرم هم باید شاخص داشته باشیم و ببینیم که آیا با توجه به این شاخص‌ها میزان جرایم کاهش یافته است یا نه.

مهمترین بخش اظهارات رئیس دستگاه قضا به شرح زیر است:
* پرچم عدالت خواهی و مبارزه با فساد توسط حسین بن علی(ع) برافراشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


* دستگاه قضایی به طور خاص هم متولی نظارت بر اصلاح بسترهای فسادزاست هم قضاوت عادلانه و هم مقابله با مفسدان.
* شفاف‌سازی در نظامات اقتصادی و تحقق دولت الکترونیک را از دولت، پیگیری می کنیم.
* توصیه در این زمینه کافی نیست وظیفه ما اقدام و عمل براساس شاخص های قابل اندازه گیری است.
* حکومت امویان و عباسیان، نتیجه حاکمیت جهل بر جامعه اسلامی است
* جامعه‌ای که جهل بر آن مسلط شود، قدرت‌های مستکبر برآن حاکم می شوند
* اول تحریف حقایق می آید و سپس تحریم می‌کنند.
* فساد در حکومت اسلامی برچسب ناچسبی است.
* ذات نظام اسلامی پاک است و هاضمه آن، ضدفساد.
* فساد اداری در نظام اسلامی را برنمی‌تابیم.
* نباید کارگاه‌هایی که توسط بانک‌ها تملک می‌شود، به تعطیلی کشانده شود، گزارشاتی که از استانها داریم حاکی از تعطیلی برخی از این واحدهاست و این خلاف آن چیزی است که در جلسه با مدیران عامل بانک‌ها وعده داده شد.
* از قضات دیوان عالی کشور بابت تصویب رای وحدت رویه در خصوص ضمانت اجرا نداشتن قراردادهای بانکی با سود بیش از نرخ مصوب بانک مرکزی و شورای عالی پول و اعتبار تشکر میکنم.
* مهمترین اثر این اقدام دیوان، حمایت حقیقی از تولید کنندگان بود.

بخشی از سخنان رئیس قوه قضائیه را در ادامه بخوانید:
آیت الله رییسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه گفت: پرچم عدالت خواهی و مبارزه با فساد توسط حسین بن علی علیه الاسلام برافراشته شده است.

وی افزود: دستگاه قضایی به طور خاص هم متولی نظارت بر اصلاح بستر‌های فسادزاست هم قضاوت عادلانه و هم مقابله با مفسدان.

رییس قوه قضاییه بیان داشت: شفاف سازی در نظامات اقتصادی و تحقق دولت الکترونیک را از دولت، پیگیری می‌کنیم. توصیه در این زمینه کافی نیست وظیفه ما اقدام و عمل براساس شاخص‌های قابل اندازه گیری است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه حکومت امویان و عباسیان، نتیجه حاکمیت جهل بر جامعه اسلامی است، گفت: جامعه‌ای که جهل بر آن مسلط شود، قدرت‌های مستکبر برآن حاکم می‌شوند. اول تحریف حقایق می‌آید و سپس تحریم میکنند.

وی ادامه داد: فساد در حکومت اسلامی برچسب ناچسبی است و ذات نظام اسلامی پاک است و هاضمه آن، ضدفساد.

رییس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه فساد اداری در نظام اسلامی را برنمی تابیم، تاکید کرد: نباید کارگاه‌هایی که توسط بانک‌ها تملک می‌شود، به تعطیلی کشانده شود، گزارشاتی که از استان‌ها داریم حاکی از تعطیلی برخی از این واحدهاست و این خلاف آنچیزی است که در جلسه با مدیران عامل بانک‌ها وعده داده شد. از قضات دیوان عالی کشور بابت تصویب رای وحدت رویه در خصوص ضمانت اجرا نداشتن قرارداد‌های بانکی با سود بیش از نرخ مصوب بانک مرکزی و شورای عالی پول و اعتبار تشکر میکنم. مهمترین اثر این اقدام دیوان، حمایت حقیقی از تولید کنندگان بود. در موضوع پرونده‌های مرتبط با واگذاری‌ها درخصوصی سازی، دو جنبه وجود دارد، یکی جرایم افراد و دیگری بررسی نحوه واگذاری که آیا مطابق ضوابط صورت گرفته است؟

رییس قوه قضاییه در واکنش به مسائل مطرح شده در جلسه درخصوص برخی واگذاری‌های مساله دار در خصوصی سازی، دستور داد ضمن تسریع در رسیدگی به پرونده رییس سابق سازمان خصوصی سازی و مدیران متخلف برخی شرکتها، سازمان بازرسی، موضوع تعیین تکلیف خصوصی سازی‌های مساله دار و خلاف ضوابط و مقررات مانند شرکت‌های هفت تپه و پالایشگاه کرمانشاه را از سازمان خصوصی سازی و وزارتخانه‌های ذیربط پیگیری کند.

 

میزان

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: رئیسی فساد شاخص نظام اسلامی خصوصی سازی قوه قضاییه بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۰۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست متقاضیان برای آسان سازی شرایط اعطای وام ۳۰۰ میلیونی

بانک ملی ایران طرحی با نام مهربانی که همان وام ۳۰۰ میلیون تومانی است راه اندازی کرد تا مشتریان بانک بتوانند کمبود بودجه خود را از طریق این وام با سود و کارمزد بسیار پایین جبران کنند.

اما یکی از متقاضیان با ارسال پیام از شرایط داشتن این وام سخن گفت و از مسئولان درخواست آسان سازی آن را کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
سلام و عرض ادب؛ در مورد وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی درخواست پیگیری دارم. امروز به بانک مراجعه کردم تا از شرایط وام ۳۰۰ میلیونی اطلاعاتی کسب کنم و برای گرفتن آن اقدام کنم. متصدی بانک یکی از شرایط این وام را داشتن بیشتر یک میلیارد تومان در حساب اعلام کرد یعنی بنده اگر درخواست وام ۳۰۰ میلیونی را داشته باشم باید در حسابم یک میلیارد تومان داشته باشم تا بتوانم این وام را دریافت کنم و با آن مشکلاتم را حل کنم. برای وام ۳۰۰ میلیونی ۴ برابر آن باید سپرده گذاری کنم. اگر کسی این مبلغ را در حسابش داشته باشد نیازی به وام ۳۰۰ میلیون تومانی ندارد خواهش میکنم رسیدگی کنید، چون اقشار ضعیف اغلب از وام برای حل مشکلاتشان استفاده می‌کنند.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم وفنون هسته‌ای دراصفهان آغاز می‌شود
  • فراجا مظلومانه و بااقتدار در خط مقابله با بی‌حیایی‌ها ایستاده است
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی
  • دریافت وام ۳۰۰ میلیونی با نصب همراه بانک رسالت ایفون
  • برگزاری اولین رویداد میزهای تخصصی سند ملی زیارت در مشهد
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
  • درخواست متقاضیان برای آسان سازی شرایط اعطای وام ۳۰۰ میلیونی