Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@04:18:38 GMT

دولت افغانستان ۱۰ وزیر پیشنهادی را برای تکمیل کابینه معرفی کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۰۳۷۸

دولت افغانستان ۱۰ وزیر پیشنهادی را برای تکمیل کابینه معرفی کرد

‍‍‍‍‍‍

سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که ۱۰ وزیر برای تکمیل کابینه دولت این کشور تعیین شده است و به‌زودی برای کسب رأی اعتماد به پارلمان معرفی می‌شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «صدیق صدیقی» سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان امروز (دوشنبه 9 شهریور) در یک نشست خبری گفت که رئیس جمهور این کشور اعضای باقیمانده کابینه دولت را تعیین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که «بشیر احمد ته‌ینج» به عنوان نامزد وزارت کار و امور اجتماعی، «نثاراحمد غوریانی» به عنوان نامزد وزارت صنعت و تجارت، «قدرت‌الله ذکی» به عنوان نامزد وزارت حمل و نقل، «معصومه خاوری» به عنوان نامزد وزارت مخابرات و فناوری اطلاعات، «انوارالحق احدی» به عنوان نامزد وزارت کشاورزی، «محب‌الله صمیم» به عنوان نامزد وزارت مرزها و قبایل، «فضل احمد معنوی» به عنوان نامزد وزارت دادگستری، «نورالرحمان اخلاقی» به عنوان نامزد وزارت مهاجرین، «عباس بصیر» به عنوان نامزد وزارت تحصیلات عالی و «سید سعادت منصور نادری» به عنوان وزیر دولت در امور صلح گماشته شده‌اند.

سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان همچنین تاکید کرد که این افراد برای کسب رأی اعتماد به‌زودی به پارلمان معرفی می‌شوند.

اشرف غنی و عبدالله عبدالله 28 اردیبهشت سال جاری با امضای توافقنامه دولت مشارکتی به جنجال‌های چندین ماهه انتخاباتی پایان دادند.

اختلافات برای تکمیل کابینه دولت افغانستان همچنان باقی استمصاحبه اختصاصی| شورای مصالحه درباره مذاکرات صلح تصمیم بگیرد/ آیا غنی و عبدالله اختلاف دارند؟ریاست جمهوری افغانستان 5 وزیر پیشنهادی عبدالله را رد کرد

براساس این توافق، عبدالله ریاست جمهوری اشرف غنی را پذیرفت و خود نیز به عنوان رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان مسئولیت رهبری روند صلح این کشور را به عهده گرفت همچنین توافق شد که اعضای کابینه دولت نیز بطور مشترک توسط دو طرف معرفی شوند.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" بیشتر بخوانید... ریاست جمهوری افغانستان: برخی از وزرای پیشنهادی عبدالله شایستگی لازم را ندارند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ریاست جمهوری افغانستان: برخی از وزرای پیشنهادی عبدالله شایستگی لازم را ندارند واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ حضور شمخانی در روستای ابوالفضل اهواز و دلجویی از اهالی ۲ عربستان| برگزاری مراسم باشکوه عاشورای حسینی در قطیف با وجود سرکوبگری آل سعود ۳ سید عبدالملک الحوثی: ملت یمن گزینه خود را درباره رژیم‌های امارات و عربستان نهایی کرده است ۴ «مصطفی ادیب» نامزد نخست‌وزیری جدید لبنان کیست؟ ۵ پاکستان حمله نظامیان هندی به عزاداران حسینی در کشمیر را محکوم کرد ۶ هشدار درباره تحرکات آمریکا و برخی رژیم‌های عربی برای فتنه‌انگیزی در عراق ۷ صادرات نفت ایران بسیار بیشتر از آمار آمریکاست ۸ تصاویر حاج قاسم و ابو مهدى در حرم امام حسین (ع) مهمترین اخبار بین الملل «مصطفی ادیب» رسما مامور تشکیل دولت جدید لبنان شد+شناسنامه یادداشت فرید زکریا درباره عواقب تحریم‌ها بر موقعیت "ابرقدرتی" آمریکا لبنان| آغاز رایزنی‌های پارلمانی برای انتخاب مأمور تشکیل دولت ادامه اقدامات عربستان برای جلوگیری از ورود کشتی‌های حامل سوخت به یمن مهمترین اخبار تسنیم امام خامنه‌ای: امنیت کشور مرهون آمادگی پدافند هوایی است تحلیل رسانه‌های صهیونیست درباره وضعیت نگران‌کننده شمال فلسطین اشغالی و موشک‌های مقاومت «مصطفی ادیب» رسما مامور تشکیل دولت جدید لبنان شد+شناسنامه اختصاصی|متن طرح مجلس برای ساماندهی فضای مجازی قدردانی وزیر بهداشت از برگزارکنندگان مراسم عزاداری به‌دلیل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان ریاست جمهوری افغانستان عنوان نامزد وزارت کابینه دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۰۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام استقلال در مسیر قانونی انجام شود

وزیر ورزش گفت: استقلال و پرسپولیس واگذار شده‌اند اما برای تغییر نام باید روال آن طی شود، ما کمیسیون ماده ۵ باشگاه‌ها را داریم لذا خواهشمندیم هر باشگاهی اعم از خرد و بزرگ برای تغییر نام، مسیر قانونی خود را طی کنند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: هفته آینده مراسم تجلیل از 1517 تن از قهرمانان و دست اندرکاران ورزش که سال گذشته برای کشور افتخارآفرینی کردند با حضور رییس جمهور برگزار می‌شود و 230 میلیارد تومان پاداش این عزیزان است.

وی افزود: متولی المپیک، کمیته ملی المپیک است و وزارت ورزش هم کمک می‌کند خصوصا در رشته‌های المپیکی مانند کشتی، تکواندو و وزنه برداری.

وزیر ورزش گفت: استقلال و پرسپولیس واگذار شده‌اند اما برای تغییر نام باید روال آن طی شود. ما کمیسیون ماده 5 باشگاه ها را داریم لذا خواهشمندیم هر باشگاهی اعم از خرد و بزرگ برای تغییر نام، مسیر قانونی خود را طی کنند.

هاشمی تصریح کرد: حق پخش تلویزیونی صرفا متعلق به دو باشگاه فوتبال تهران نیست بلکه متعلق به ورزش است و باید گره آن گشوده شود در برنامه هفتم این موضوع دیده شده است که به آیین نامه‌ای که با کمک وزارت ورزش و سازمان صداوسیما تنظیم می‌شود و به تصویب هیات دولت می رسد، حواله شده است. با حق پخش بسیاری از مشکلات ورود بخش خصوصی به ورزش حل می‌شود.

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • تغییر نام استقلال در مسیر قانونی انجام شود
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه
  • ایجاد مجتمع‌های زراعتی در افغانستان
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • بازگشت هیئت حماس از قاهره برای تکمیل رایزنی‌ها
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!