Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@08:41:46 GMT

تغییر جهت قیمت طلا

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۴۰۴۹۰

تغییر جهت قیمت طلا

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، از آنجاییکه مقداری از ضررهای وارده به دلار در معاملات امروز جبران شد، قیمت طلا روند افزایشی را تغییر داد و کاهش یافت.

هرچند سیاست فدرال رزرو آمریکا که نشان دهنده نگه داشتن نرخ بهره در نزدیکی صفر است، مانع از کاهش بیشتر قیمت طلا شد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 5.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

66 دلار کاهش 1959.17 دلار فروخته شد. این فلز گرانبها در ساعات اولیه معاملات به 1976.14 دلار، بالاترین رقم از 19 آگوست رسیده بود. طلا تا این لحظه در ماه جاری میلادی 5 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

شاخص دلار که بر قیمت طلا تاثیر گذاشت در برابر سبدی از ارزهای بین المللی افزایش یافت اما در مسیر ثبت چهارمین ماه متوالی کاهشی قرار دارد.

راهبرد پولی جدید بانک مرکزی آمریکا نشان می دهد که نرخ بهره بانکی این کشور که اکنون در نزدیکی صفر قرار دارد، در نزدیکی صفر می ماند. نرخ بهره پایین، هزینه های نگهداری طلا که دارایی غیربهره ای است، کاهش می دهد.

 قیمت طلا تاکنون در سال جاری میلادی 30 درصد افزایش یافته و در اوایل ماه جاری به 2072.50 دلار در هر اونس، بالاترین رقم در تاریخ این فلز گرانبها رسید زیرا به علت چاپ بی سابقه پول از سوی بانک های مرکزی، سرمایه گذاران به عنوان مانعی در برابر تورم، شروع به خرید طلا کردند.

ادوارد میر، تحلیلگر بازار گفت: «انتظار می رود طلا دوباره رقم های بالای خود را بدست آورد. من فکر نمی کنم هیچ چیزی در رابطه با عوامل بنیادی بازار تغییر کرده باشد.»

پربیننده ترین قیمت دلار ۱۰ شهریور ماه ۱۳۹۹ قیمت دلار راه پیش روی دلار سد شد تشـدید نوسان قیمت فلز زرد/ قیمت طلا رکورد تاریخی را می‌شکند؟ روزهای بد برای قیمت دلار

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت طلا طلا و دلار قیمت اونس طلا طلا جهانی قیمت اونس جهانی طلا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۰۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه در آسیا کاهش یافته است که یکی از دلایل آن می‌تواند نشانه‌هایی از وضع سیاست‌های سختگیرانه پولی توسط فدرال رزرو در اجلاس امروز باشد.
کاهش تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه آرام شدن تنش‌های ژئوپلیتیکی در دنیا قیمت طلا را نسبت به اوج ماه آوریل پایین آورده و آن را در برابر سیاست نرخ بهره بالای بانک مرکزی آمریکا آسیب پذیر کرده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.13 درصد کاهش به 2283 دلار و 23 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.38 درصدی به 2294 دلار و 10 سنت رسیده است.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/11

تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر به نتیجه اجلاس دو روزه فدرال رزرو معطوف شده که قرار است امروز منتشر شود. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد.
اما برخی پیش‌بینی می‌کنند جروم پاول رئیس فدرال رزرو با توجه به نرخ بالای تورم، سیاست‌های سختگیرانه‌ای را پیشنهاد دهد.
بالا رفتن تورم باعث شده تاجران انتظار خود از کاهش زود هنگام نرخ بهره را پایین بیاورند. در حال حاضر پیش بینی می‌شود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را اولین بار در ماه سپتامبر کاهش دهد.
نرخ بالای بهره به ضرر طلاست چون هزینه نگهداری آن را به عنوان یک سرمایه غیر سودده افزایش داده و تمایل برای خرید این فلز گرانبها را پایین می‌آورد. 
ارزش دلار هم افزایش یافته و به بالاترین رقم طی 6 ماه گذشته رسیده است. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.01 درصد کاهش به 26 دلار و 65 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.26 درصدی 935 دلار و 43 سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/58

دیگر خبرها

  • قیمت بیت کوین به ۵۷ هزار دلار رسید
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت طلا در بازار امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰