Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق‌آزاد و ویژه اقتصادی گفت: جذب سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق‌ آزاد در دولت تدبیر و امید نسبت به زمان آغاز کار دولت 7.81 برابر (781 درصد) افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، مرتضی بانک همزمان بیان داشت: ارزش سرمایه گذاری خارجی محقق شده در مناطق آزاد در سال گذشته به 211 میلیون دلار رسید که در مقایسه با ابتدای روی کارآمدن دولت تدبیر و امید در سال 1392 که 27 میلیون دلار بوده، 7.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

81 برابر افزایش دارد.
وی افزود: این سرمایه گذاری در سال 1393 (113 میلیون دلار)، در سال 1394 (249 میلیون دلار) سال 1395( 349میلیون دلار)، سال 1396(448 میلیون دلار) 1397(307 میلیون دلار) در سال 1398 به (211 میلیون دلار) رسید و در پنج ماهه 1399 نیز با روند خوبی سپری می شود.
مشاور رییس جمهور با اشاره به جذب سرمایه گذاری داخلی در مناطق آزاد کشور اعلام کرد: جذب سرمایه گذاری داخلی نیز با افزایش 3.97 برابری(397درصد) روبرو شده و در سال گذشته به 107میلیارد و 594 میلیون ریال رسید که در مقایسه با ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید این مقدار یاد شده افزایش داشته است.
مرتضی بانک ادامه داد: ارزش سرمایه گذاری داخلی در سال 1392 آغاز دولت تدبیر و امید 27 میلیارد و 91 میلیون ریال، 1393، 58میلیارد و 683 میلیون ریال سال 1394 برابر 40 میلیارد و 963 میلیون ریال، سال 1395 مقدار 58 میلیارد و 993 میلیون ریال، سال 1396 مقدار 50 میلیارد و 15 میلیون ریال، سال 1397 برابر 68 میلیارد و 927 میلیون ریال و در سال 1398 به 107 میلیارد و 594 میلیون ریال رسیده است که امسال نیز با وجود کرونا شرایط خوبی در پنج ماهه 1399 داریم.
وی با اشاره به اینکه نقش مناطق آزاد در پیشگیری و مبارزه با کرونا بسیار موثر بوده است، گفت: 6میلیون و 811هزار و 367 تن الکل، ژل، وایتکس و آب ژاول از از اول اسفند سال گذشته تا پایان مرداد ماه 1399 در مناطق آزاد تولید شده و 2 میلیون و 418هزار و 779 تن نیز از همین مواد از طریق مناطق آزاد وارد کشور شده است.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: مناطق آزاد در این زمان 10میلیون و 515 هزار و 400 عدد دستکش، لباس بیمارستانی و ماسک تولید کرده و 32 میلیون 603هزار و 800 عدد از همین نوع محصولات وارد کشور کرده که در سلامت مردم کشور بسیار مفید بوده است.
مرتضی بانک گفت: مناطق آزاد ارس، کیش، قشم، چابهار، اروند، انزلی و ماکو در تولید، صادرات و واردات کالاهای کرونایی به ایران نقش ایفا کردند. همزمان با هفته دولت، مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سفر یک روزه به منطقه آزاد ارس، 6 واحد نفتی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی با اعتبار هزینه شده و سرمایه در گردش 6 هزار و 500 میلیارد ریال و اشتغالزایی بیش از 220 نفر افتتاح شد.
به گزارش ایبنا ، مرتضی بانک در جریان سفر خود به منطقه آزاد ارس همچنین از تعدادی از واحدهای فعال از جمله واحد تولید منسوجات بی بافت و کشتارگاه صنعتی این منطقه نیز دیدن کرد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آزاد و ویژه اقتصادی دولت تدبیر و امید سرمایه گذاری مناطق آزاد میلیون ریال میلیون دلار مرتضی بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۰۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد

هرمزگان-جام جم انلاین- مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی از سازمان منطقه آزاد قشم به سکانداری عادل پیغامی به عنوان منطقه آزاد اول و برتر در حوزه اقتصاد تقدیر کرد. 

به گزارش  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، براساس ارزیابی عملکرد شاخص های اقتصادی سال ۱۴۰۲ حوزه های مختلف مناطق آزاد، منطقه آزاد قشم در حوزه موضوعات اقتصادی (سرمایه گذاری، تولید و صادرات) حائز رتبه اول و برتر در همایش ملی تمامی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی شد.

حجت‌ الله عبدالملکی در همایش ملی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور که در مشهد مقدس در حال برگزاری است با اهدای لوح از زحمات عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به منظور ارتقای شاخص های اقتصادی جزیره تقدیر کرد.

 

بنابراین گزارش، افزایش صادرات و صادرات مجدد، به بیش از ۵۰۵ میلیون دلار، تراز تجاری مثبت ۳۱۳ میلیون دلاری، رشد صدور و تمدید ۲۰ درصدی مجوزهای سرمایه گذاری، رشد حجم سرمایه‌گذاری در شیلات و کشاورزی به میزان ۱۰۰ درصد، رشد ۱۱ درصدی تعداد ثبت شرکت‌ها، رشد حمل و نقل و ترانزیت به نسبت تردد خودرو و مسافر به میزان ۲۷ درصد، رشد اشتغال ۲۵ درصدی ایجاد شده در واحدهای صنعتی، عقد قرارداد تحویل ۸۰ قطعه زمین برای فعالیت‌های صنعتی از جمله مهمترین دستاوردهای اقتصادی منطقه آزاد قشم در سال گذشته است.

با برنامه ریزی صورت گرفته تلاش می شود این رویکرد مطابق با شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" و با بکارگیری توان فعالان اقتصادی این جزیره ادامه یابد.

 

دیگر خبرها

  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​