Web Analytics Made Easy - Statcounter

پاسره با اشاره به حجم مشترکین و روستاهای تحت پوشش شبکه آب گفت : جاده های خاکی و نبود منابع آبی پایدار عامل کم آبی در دیشموک است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس در برخی  ازنقاط استان کهگیلویه و بویر احمد به واسطه پراکندگی جمعیت و مشکل زیرساختی عملاً امکان تامین آب پایدار برای مردم امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش دیشموک که روستاهای زیادی را تحت پوشش دارد مشکل کم آبی یکی از معضلاتی است که در برخی از هفته ها و روز های گرم ایام تابستان خودنمایی کرده و به بحث اول این منطقه تبدیل می شود.   جاده های خاکی این روستاها موجب می شود تا انتقال آب از برخی روستاها با دشواری همراه باشد و آب پایدار مهمترین مطالبه مردم این منطقه است.    مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگاران گفت: با این وجود اما ما بیکار ننشستیم و با همین شرایط بودجه ای و درآمدها در همه مناطق شهری و روستایی پروژه هایی را در دست اجرا و تمام شده داریم.   فیض اله پاسره گفت: در منطقه دیشموک که هم دغدغه برخی رسانه ها بود و هم اخیراً امام جمعه محترم آن نیز انتقاداتی داشته اند.   وی افزود: در  منطقه دیشموک  ۴۷ روستا با ۲۹۰۰ مشترک آب داریم که توسط ۳ حلقه چاه عمیق و یک دهنه چشمه و با ایجاد ۲۸۰ کیلومتر لوله گذاری آبرسانی می شود، شهر دیشموک نیز با دو حلقه چاه عمیق آبرسانی می‌شود.   پاسره با اشاره به دیگر زیرساخت های بخش دیشموک گفت:  مجتمع آبرسانی اسفندان شامل ۸ روستا تا نزدیکی رودخانه سمه را تامین می‌کند. مجتمع آبرسانی درغک آب ۴ روستا را  مجتمع آبرسانی لیراب تنگ تی آب ۶ روستا, مجتمع آبرسانی ده قاضی، ده احمد نیز با یک حلقه چاه، ۲۹روستا را تحت پوشش دارند.   مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای شهر دیشموک نیز اخیراً چاهی به عمق ۱۷۰ متر حفاری شده که برای تجهیز، راه اندازی و انتقال آن به ۱۵ میلیارد ریال نیاز است که دنبال تأمین آن هستیم.   پاسره با اشاره به اینکه پس در این منطقه  مشکلی از بابت زیرساخت و کار عمرانی نبوده و آنچه موجب بروز مشکل شده است, نبود منابع پایدار و قابل اتکای آب است.   وی افزود: در این منطقه مشکل اصلی همان نبود منبع تأمین آب پایدار است، وگرنه همه زیرساخت ها فراهم شده است(روستایی که باید آب آن از منطقه دورتر و در ۵۰ کیلومتری با چند ایستگاه پمپاژ تأمین شود طبیعی است که آب پایدار نداشته باشد آنهم با شرایط جغرافیایی خاص استان! اگرچه همین مانع بزرگ هم بهانه نشده و ما تمام تلاشمان را برای رساندن آب به مردم نجیب و عزیز این دیار کرده و میکنیم).   مدیرعامل آبفای استان در خصوص راه اندازی مدیریت امور آب و فاضلاب در این منطقه گفت: شرکت های شهری و روستایی از ماه آغازین سال جاری ادغام شده اند، در همه مناطق به دنبال فعال کردن مدیریت امور آب هستیم اما افتتاح یک اداره بدون امکانات و فاقد توان اجرایی  سودی که ندارد هیچ، مردم را هم بدبین می کند.    فیض اله پاسره رسیدگی بیشتر به مردم را یک ضرورت دانست که باید مرتباً در دستور کار باشد و اینچنین هم خواهد بود، تصریح کرد: این خدمات انجام شده در مناطق سخت گذر و دارای چالش های خاص جغرافیایی که در قبل از انقلاب اصلأ اعتقادی به آن نبود بی شک خدمات نظام و دولت است که به فرموده رهبر معظم انقلاب باید گفته شود و انتظار از هر مسئولی نیز همین است، در کنار گفتن مشکلات و پیگیری خواست مردم توقع می‌رود خدمات هم گفته شود تا مردم خدای ناکرده از کارآمدی انقلاب و نظام دلسرد نشوند.   انتهای پیام/  

منبع: دانا

کلیدواژه: مجتمع آبرسانی آب پایدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۰۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند

حسین اکبریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در قالب طرح ملی جهاد آبرسانی و در راستای محرومیت زدایی از روستاها، تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری، ۱۵ روستا در شهرستان‌های نائین و فریدن از آبرسانی پایدار بهره مند می‌شوند.

وی افزود: در جلسه ویدئو کنفرانس با مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور مقرر شد که بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری ۵۱ روستا با جمعیت بالغ بر ۱۳ هزار نفر، شامل ۴۳۰۰ خانوار به آب پایدار سالم و بهداشتی دست یابند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در خصوص برنامه زمان بندی تکمیل آبرسانی به روستاها، خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی آبرسانی به ۹ روستا تکمیل شده و ۶ روستای دیگر نیز نیز تاقبل از پایان اردیبهشت ماه سال جاری از آبرسانی پایدار بهره مند می‌شوند.

اکبریان با بیان اینکه در سال گذشته نیز ۴۲ روستای شهرستان نائین از طریق طرح جهاد آبرسانی به آب پایدار دست یافتند، افزود: حذف آبرسانی سیار و محرومیت زدایی از روستاها یکی از اولویت‌های شرکت‌های آبفا بر مبنای جهاد خدمت رسانی است.

کد خبر 6091111

دیگر خبرها

  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • ساخت سه پایگاه امدادی اورژانس در کهگیلویه و بویراحمد
  • سه پایگاه اورژانس جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود
  • تاکید بر جذب منابع پایدار و افزایش سهم بازار محور همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران در سال ۱۴۰۳
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳
  • جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد