Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری با همکاری شورای نگهبان تدوین شده است و احتمالاً آذرماه به دولت ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایسنا، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی این مطلب را در جریان سفر خود به قم و در دیدار با آیت الله محمد یزدی عضو شورای نگهبان و رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار که هفته گذشته انجام شده است، از اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری با کمک شورای نگهبان خبر داد و گفت: روی این قانون یک ماه کار شده و  الان به صورت طرح در کمیسیون شوراها در حال بررسی است.

به گزارش ایسنا به نقل از خانه ملت، وی ادامه داد: در این طرح برای داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری معیارهایی همچون سن، مدرک تحصیلی و سابقه مدیریتی در نظر گرفته شده است.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: بر اساس این طرح، هر کسی نمی تواند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند و باید جزء مقامات سیاسی باشد؛ مثلا در سابقه خود استاندار باشد و بین ۴۰ تا ۷۰ سال سن داشته باشد و همچنین کاندیدا باید ایرانی الاصل باشد.

وی افزود: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته قانون جدید انتخابات ریاست جمهوری احتمالا تا آذر ماه پس از رفع ایرادات احتمالی شورای نگهبان تصویب و برای اجرا به دولت ابلاغ خواهد شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین از ایجاد یک قرارگاه برای «تحول مجلس» خبر داد و تصریح کرد: این قرارگاه را نایب رئیس اول مجلس اداره خواهد کرد و رئیس مجلس یک نفر حقوقدان به عنوان نماینده خود معرفی می کند؛ رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی و دو نفر از حقوقدانان شورای نگهبان هم عضو هستند تا آیین نامه مجلس اصلاح شود.

وی تصریح کرد: هدف از این کار آسان کردن قانونگذاری در مجلس است، ضمن این که قصد داریم تا تعداد زیادی از قوانین را کم کنیم و قصد داریم در بسته تنقیح به سمت جامع نویسی و در کنار آن مجمع نخبگانی درست کنیم.

نایب رئیس اول مجلس خاطرنشان کرد: در حوزه نظارت مجلس نیز سوال، استیضاح و تذکر را جزء قوانین داریم که بی فایده است؛ بر این اساس باید کاری کنیم که نظارت مجلس قدرت نفوذ داشته باشد و موجب بازدارندگی از فساد شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات رياست جمهوري انتخابات ریاست جمهوری شورای نگهبان رئیس مجلس نایب رئیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۱۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون بیمه‌ کارگران ساختمانی ابلاغ شد


به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده(۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

دیگر خبرها

  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیتش
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • قانون بیمه‌ کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • موارد تسری مزایا و امتیازات قوانین ایثارگران مشخص شد
  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • موافقت با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد