Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیفا تا 12 شهریور به فدراسیون فوتبال ایران فرصت داده تا در خصوص دخالت نهادهای دولتی در امورات فدراسیون توضیح دهد.

محکومیت شش میلیون یورویی فدراسیون فوتبال ایران در پرونده مارک ویلموتس از سوی فیفا باعث شد سازمان بازرسی کل کشور به این ماجرا ورود کند و هشت عضو فدراسیون فوتبال ایران تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال فیفا از این مسئله مطلع شده و با توجه به این که دخالت سازمان های دولتی در امور فدراسیون فوتبال  کشور از سوی فیفا غیر مجاز است، حالا فدراسیون فوتبال ایران با خطر تعلیق روبرو شده است.

در همین راستا، فیفا به فدراسیون فوتبال ایران بابت روشن شدن این ماجرا هشدار داده است که حالا این مسئله رسانه ای شده است. به گزارش طرفداری، ترجمه نامه تهدید فدراسیون فوتبال ایران از سوی فیفا به شرح زیر است:

احتمال دخالت در امور فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

دبیر کل محترم

 از طریق منابع معتبر متعدد از جمله رسانه هایی که صحبت های مقام های مسئول را نقل کرده اند، مطلع شده ایم که اعضای فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران از سوی سازمان بازرسی کل کشور ظاهرا به سهل انگاری در انجام وظایف خود متهم شده اند. با توجه به تصمیم اخیر کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فیفا در خصوص اختلافی که ایران با مارک ویلموتس داشت، فدراسیون فوتبال ایران به پرداخت مبلغی حدود 6 میلیون یورو به مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی ایران محکوم شد. ما متوجه شدیم در همین راستا بازرسی های بیشتر و طی شدن مراحل قانونی علیه این افراد در سیستم قضایی ایران در حال انجام است.

 

 

 

اول و مهم تر از همه، تاکید داریم که فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا قویا با هرگونه تهدید و ارعاب در خصوص تحت پیگرد قرار دادن اعضای فدراسیون به هر نحو و از سوی هر فرد یا گروه، به خصوص از سوی نهادهای غیر مرتبط مخالف است و این مسئله باعث نقض استقلال فدراسیون می شود. با توجه به این مسئله، برای تکمیل ارزیابی وضعیت در دست ما، با احترام از شما می خواهیم یک گزارش جامع در خصوص وضعیت فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران تا تاریخ 2 سپتامبر 2020 در اختیار فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار گیرد.

 

 

ما طبق ماده 14 و 19 اساسنامه فیفا، به شما یادآوری می کنیم اعضای انجمن های فیفا موظف هستند امورات خود را به صورت مستقل و بدون دخالت نهادهای غیر مرتبط و شخص ثالث انجام دهند. هرگونه نقض این تعهدات ممکن است به اعمال محدودیت ها از سوی فیفا طبق اساسنامه یاد شده منجر شود که این محدودیت ها شامل تعلیق عضو ناقض قوانین می شود. 

 

 

متشکریم و منتظر پاسخ به موقع شما هستیم

 

فاطما سامورا، دبیر کل فیفا

صفحه اول نامه فیفا به فدراسیون فوتبال ایران

 

همچنین بخوانید:

نامه ای که از 6 شهریور در ایران مخفی ماند / فیفا 5 شنبه از فدراسیون توضیح خواسته بود فیفا از ایران برای ورود نهادهای غیر ورزشی به پرونده مارک ویلموتس توضیح خواست

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال ایران فدراسیون فوتبال مارک ویلموتس سوی فیفا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۱۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیرمهدی علوی، مدیر روابط عمومی فدراسیون عنوان کرد:پیرو نامه حائز اهمیت اخیر وزیر محترم ورزش و جوانان و به دنبال آن دستورات اکید ریاست محترم فدراسیون فوتبال، نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها جهت اعمال رویه‌های قانونی متقن، به زودی با حضور دستگاه‌های ذیربط، مقامات و مدیران مسول به میزبانی فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد.

وی افزود:بدیهی است، با عنایت به وظایف ذاتی فدراسیون و وفق آیین نامه‌های مصرح در فرایند صدور مجوز حرفه‌ای وهمچنین با توجه به الزامات بالادستی، تخلفات احتمالی از سوی افراد حقیقی یا حقوقی با جدیت مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تهدید ویسی علیه سازمان لیگ: تا فیفا و CAS می‌روم
  • نامه تاج به وزیر ورزش درباره فصل آینده لیگ برتر فوتبال
  • نامه مهم مهدی تاج به وزیر ورزش درباره فصل آینده لیگ برتر
  • نامه تاج به وزیر: لیگ بعدی را شروع نمی‌کنیم!
  • علوی: در صورت عدم انجام الزامات، لیگ آینده به تعویق می‌افتد!
  • بررسی کردیم: ابهامات حکم جنجالی عبدالله!
  • باشگاه سپاهان: کمیته انضباطی سرعت عمل را در موارد دیگر به کار گیرد
  • کمیته انضباطی سرعت عمل را در موارد دیگر به کار گیرد
  • واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش