Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با کاهش مبتلایان به کرونا در چین این کشور مقدمات بازگشت دانشجویان به خوابگاه و محوطه دانشگاه‌ها را با رعایت قوانین و مقررات جدید فرآهم می‌کند.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، چین بیشترین جمعیت دانشجویی جهان را با قوانین جدید تعطیلی و قرنطینه، آموزش‌های میهن‌پرستانه و استفاده از تجهیزات نظارتی به کلاس‌های درس باز می‌گرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشجویان دانشگاه چینی "پکینگ" پکن پس تعطیلی دروان کرونا و بعد از گذر از دوربین کنترلی به محوطه دانشگاه باز می‌گردند/ عکس: رویترز

دانشگاه‌های چین پس از مدت‌ها آموزش آنلاین  و کلاس‌های مجازی از ترم پائیز آموزش‌های حضوری را از سر می‌گیرند.

برخی از دانشگاه‌ها قوانین سخت‌گیرانه‌ای را در مورد خوردن، حمام کردن، سفر و رفت‌و‌آمد دانشجویان در داخل و خارج از دانشگاه برای ترم جدید اجرا می‌کنند. دانشجویان شهرهای  پکن، شانگ‌های و نانجینگ به رویترز گفته‌اند که باید گزارش‌های مفصلی را در باره فعالیت‌ها و رفت‌و‌آمدهای خود ارسال کرده و بیشتر در محوطه دانشگاه بمانند.

یکی از دانشجویان دانشگاه "رنمین" پکن در این مورد می‌گوید: دانشگاه‌ها هنوز به ما در مورد چنین اقدامات سخت‌گیرانه‌ای توضیح نداده و دلایل منطقی ارائه نکرده‌اند.

دانشگاه "رنمین" به درخواست رویترز برای پاسخ به سوالات در این زمینه واکنشی نشان نداد، اما مقامات این دانشگاه در پیج رسانه‌های اجتماعی خود اعلام کردند که دانشجویان برای ترک محوطه دانشگاه باید درخواست ارائه دهند.

براساس گزارش‌های به دست آمده ده‌ها دانشگاه چین از سیستم‌های نظارت "کنترل اپیدمی" تشخیص چهره، ردیابی تماس و دستگاه‌های تب‌سنج استفاده می‌کنند.

بیش از 20 میلیون دانشجوی دانشگاه در چین حضور دارند که بیشتر آنها در خوابگاه و به صورت مشترک زندگی می‌کنند. این زندگی اشتراکی و حضور در محل تحصیل به چالشی برای مقامات بهداشت و درمان چین تبدیل شده است.

دانشجویان در هفته گذشته ناخشنودی خود را از محدودیت‌های در نظر گرفته شده در ترم جدید دانشگاه را از طریق رسانه‌های اجتماعی مطرح کردند.

مسئولان آموزش  چین در واکنش به انتقادهای مطرح شده در رسانه‌های اجتماعی اعلام کردند که تمامی این اقدامات در دانشگاه‌ها اجباری نیست اما دانشجویان اجازه ترک بی‌دلیل و غیر ضروری محوطه دانشگاه‌های خود را ندارند.

آنها همچنین گفتند که "کمپین‌های میهن‌پرستانه سلامت" کلید اصلی بازگشایی دانشگاه‌هاست و افزودند دروس "روحیه ضد همه‌گیری" و "حمایت روحی" از کارکنان بخش پزشکی در دانشگاه‌ها اجباری خواهد شد.

دستگاه‌های فناورانه روند زندگی دانشجویان و رفت‌وآمد آنها را کنترل می‌کنند

اسنادی که در 2 ماه اخیر توسط گروهی از دانشجویان دانشگاه‌های چین منتشر شده، قواعد زندگی در محوطه دانشگاه‌ها در دوران کووید-19 را نشان می‌دهد. در این دوران دستگاه‌های فناورانه جزئیات اطلاعات دانشجویان و روند ورود و خروج آنها به دانشگاه‌ها را بررسی خواهند کرد.

برخی از این سیستم‌ها دارای ده‌ها دوربین برای شناسایی صورت و  گزینه‌هایی برای سنجش حرارت صورت هستند. از طرفی سیستم‌های نظارتی اطلاعات ورود دانشجویان را تا چند بار در روز ثبت می‌کنند.

یکی از دانشجویان دانشگاه "پکینگ" که تمایلی به اعلام نامش نداشت، گفت: بیش از ده‌ها دوربین در خوابگاه خود یافتیم. در هر طبقه 6 دوربین.

یکی دیگر از دانشجویان "پکینک" که خود را "می" معرفی کرد، پس از بازگشت به خوابگاه  خود در ماه جاری میلادی، یک دوربین را در اتاقش پیدا کرد و گفت: مثل این می‌ماند که از زمان بیدار شدن تا خواب تماشایتان کنند.

یک سیستم در دانشگاه علوم و فناوری "لیائونینگ" با قابلیت شناسایی چهره، ارزیابی حرارت بدن و شناسایی افراد بدون ماسک حدود 62هزار و 300 دلار برای مقامات این دانشگاه خرج برداشته است.

این دستگاه گزارش "حرارت روزانه" را ارائه می‌دهد و تا 30 روز حرارت بدن هر یک از دانشجویان را ذخیره می‌کند.

دانشگاه "ناچانگ" در استان "جیانگشی" حدود 158 هزار یوان را صرف خرید دستگاهی کرده که داده‌های مربوط به رفت‌و‌آمد دانشجویان را با استفاده از "شماره ملی" و شناسایی چهره ذخیره می‌کند.

دانشجویان در برابر گیت‌های نظارتی دانشگاه "پکینگ"- آنها پس از تعطیلات در دوران شیوع کووید-19 به تدریج و به صورت حضوری به دانشگاه باز می‌گردند/ عکس: رویترز

 

یک سیستم دیگر در دانشگاه "تیانجین" اطلاعات خانواده‌های دانشجویان، آدرس، مکان ملاقات آنها با دانشجویان و زمان ورود احتمالی آنها به دانشگاه را جمع می‌کند.

با این حال دانشجویان می‌گویند قوانین، چالش‌های بیشتری را برای آنها ایجاد کرده است.

دانشجویان بازگشته به دانشگاه نانجینگ گفته‌اند که با سختی باید وقتی را برای دوش گرفتن بین ساعت ضدعفونی کردن در خوابگاه رزرو کنند.

یکی از دانشجویان گفت: خیلی‌ها نمی‌توانند برای دوش گرفتن و شست‌و‌شو اقدام کنند. برخی دیگر نیز بدون رزرو و بدون نوبت این کار را انجام می‌دهند.

برخی نیز گفتند که قوانین چندان رعایت نمی‌شود. برخی از نگهبانان با بی‌خیالی از راه دور و بدون فاصله مناسب از تب‌سنج‌ها استفاده می‌کنند.

برخی نیز بر این باورند که فناوری جدید نگرانی و تنش میان دانشجویان را افزایش دهد. اما گروهی از دانشجویان فکر می‌کنند چاره‌ای جز پذیرش روند جدید وجود ندارد.

___________________________________________________

بیشتر بخوانید: 

*پذیرش یک غاز در دانشگاه شانگهای چین (+عکس) *ساخت کتابخانه ای حیرت انگیز در چین (+عکس) *کنکور سراسری در چین‎ (عکس) لینک کوتاه: asriran.com/0037kd

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: قوانین جدید بازگشایی دانشگاه چین دانشجویان دانشگاه محوطه دانشگاه دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۱۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار آزادی بیان برافتاده است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در حساب کاربری خود در شبکه ایکس، نوشت: اقدام مقامات دولت آمریکا در تحریف واقعیت و توصیف خشم و اعتراضات اصیل دانشجویی و دانشگاهی به عنوان یهودستیزی، به منظور توجیه و استفاده از ابزار‌های سرکوب خشونت‌آمیز برای ساکت کردن اعتراضات و تجمعات مسالمت‌آمیز دانشجویان حامی فلسطین، چیزی از قبح عمل آنان کم نمی‌کند.

وی افزود: بخش قابل توجهی از یهودیان، از جمله دانشجویان یهودی، از جنایات نفرت‌انگیز رژیم صهیونیستی و حمایت شرم‌آور دولت آمریکا از آن اعلام بیزاری کرده‌اند.

کنعانی تاکید کرد: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار آزادی بیان و حقوق بشر برافتاده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • مایکروسافت استفاده از ابزار هوش مصنوعی تشخیص چهره را برای پلیس آمریکا ممنوع کرد
  • مایکروسافت استفاده از هوش مصنوعی برای پلیس آمریکا را ممنوع کرد
  • بهترین فصل برای سفر به جنوب کشور کدام است؟
  • توضیحات شهردار منطقه 22 درباره زمان بازگشایی بزرگراه خرازی
  • توضیحات شهردار منطقه درباره زمان بازگشایی بزرگراه خرازی
  • موساد دستگاه‌های تشخیص چهره را در نوار غزه نصب کرد
  • کنعانی: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار آزادی بیان برافتاده است
  • پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین آزادی بیان برافتاده است
  • نمایان شدن چهره واقعی غرب با بیداری دانشجویان در آمریکا